2 Ocak 2017 Pazartesi

BU PAZARLAMA TEKNİKLERİYLE DÜNYA'YI SATARSINIZ !!!


   Hemşirelik bölümü mezunuydum.Ancak mesleğimi icra edemiyordum.Birilerinin gözümün önünde acı çekmesi veya "ölmesi" beni gerçekten üzüyordu.Bende sürekli gülebileceğim ve güldürebileceğim,yaparken mutlu olacağım bir iş tercih ettim ve satış danışmanı oldum.


   3.5 yıl kimileri için çok kimileri için az bir dönemde olsa da benim için dolu dolu günlerdi.İşimi ve insanları çok seviyordum ve meyvesini de alıyordum tabi.Gerçekten iyi bir pazarlamacı olduğumu düşünüyorum.Nitekim diğerlerinden daha fazla para alarak bunu kanıtladığımı da düşünüyorum.

   Bu nedenle havayı bile satabileceğiniz satış taktiklerimden sizlerede bahsetmek istiyorum.

* Öncelikle işinizi severek yapın.Para tabiki işe girişme nedeninizdir.Ancak hayatınızın merkezi paraysa dönüm noktası da işiniz olacak,

* Ne olursa olsun gelenleri gülerek karşılayın,

* Tatlı dilli olun,

* Onlara samimiyetinizi hissettirin.Çünkü Türk halkımız yapısı gereği cana yakındır.Ben gelenlere abi abla şeklinde hitap ederdim.Ama dikkat edin yaşıtınız olmasın.Alacağı varsa da almaz 😃

* En önemli konulardan biri de karşınızdakini asla müşteri gibi görmeyin öylede hissettirmeyin.Kendilerini para kaynağı olarak hissettikleri taktirde,psikolojik olarak ters tepki oluşabilir ve huzursuz olabilirler,

* Sakın direk girer girmez satış yapmaya çalışmayın.Hallerini hatırlarını sorduktan sonra " Var mı ablacım birşeylere ihtiyacın.Hemen kampanyaları anlatayım" diyin,

* Canlı canlı konuşun.Ses tonunuz daima gür olsun.Tane tane ve kelimelerin altını çizerek anlatın,

* Ürünü anlatırken en ufak özelliği bile atlamayın.Terimsel ifadeler kullanın.Çünkü bilinçaltımızda bilmediğimiz kelimeler daha çok merak uyandırır,



* Siz ne kadar çok konuşursanız karşınızdaki de sizi o kadar dinlemek zorunda kalır.Dinlerken de doğal olarak düşünemez.Kesinliklere müşterilerinize düşünme payı bırakmayın.Ama düşünmesin diyede hepten saçma sapan cümleler de kurmayın 😃

* Ürüne dokundurun.Örneğin; Bir battaniyemi satacaksınız.Abla şunu bir tutarmısın açalım beraber diyin.Açarken bir yandan da ne kadar yumuşak görüyorsun değil mi ? Kalitesinden yana hiç şüphen olmasın.İstediğin derecede yıka yinede banamısın demez.Şu modellere bak ablacım ya hangisini açayım söyle.( o sırada müşterimiz birine yönelcektir ) Hıh benim de favori battaniyem o zaten diyeceksiniz.Kampanyada şuan al bir tane ısınırsın.Sana lazım değilse oğlunun kızının çeyizine koyarsın.Hem hastalık olur birşey olur temiz temiz serersin diyeceksiniz.

* Satıcının en etkili laflarından biri de " Ne alırsan yanına kalıyor valla" dır . %80 tutar.Geri kalan %20' lik kesiminde almaya niyeti yoktur zaten 😃

* Ayrıca müşterilerin isimlerini öğrenmek onların kendilerini değerli hissetmelerine neden olur.Bu yüzden en kısa zamanda isim dağarcığınızı genişletin derim,

* En etkili silahlarınızdan biri de çay olmalı.Tam konuyu bağlayacağınız zaman "Gel abicim bir çayımızı iç.Hem dinlenmiş olursun " diyorsunuz. Oda mahçup olup almak zorunda kalıyor.Ee ne demişler bir çayın kırk yıl satıcılığı vardır ( tamamen uydurdum ) 😂

* Müşteriniz taksite meyilliyse ilave olarak ürün vermeye çalışın.Mesela buzdolabı mı aldı.Taksitleri 96 tl mi? " Gel abi biz bunu 100' e tamamlayalım.Tahsilata geldiğin de bozuk para dönmeyelim.Hem bu bahaneyle ablaya da hediye almış olursun diyerek hemen ordan bir nevresim ayarlayın.Ve ikisinin taksitlerini yuvarlak hesap yapın.Bizim insanımız düz hesabı sever,

* Son olarak ta eğer kişi nakitçiyse ona nakit fiyatını birazcık kabartarak söyleyin.Direk pazarlığa girişecektir.Hemen indirim yapmayın."Olmaz abi inan olmaz.Olsa senimi kırcam.Bende aracıyım zaten görüyorsun " gibi ufak tiyatrocukların ardından sizi epeyce zorladıktan sonra " bir dakika abi hemen patronla görüşeyim" diyin."Çok zor oldu ama size özel  bir indirim yapalım.Ne de olsa daimi müşterimizsiniz" şeklinde ifade ederek konuyu kapatın.Nasıl ama 😃 Onları kırmadan sizde kırılmadan liste fiyatına verin.


  Benden şimdilik bu kadar.Aklıma gelirse tekrardan güncellerim.Ama inanın bu taktikler bile çok işinize yarayacak.Deneyin ve görün.Bana da deneyimlerinizi yazmayı unutmayın 😉

2 yorum:

  1. Ayol en beceremediğim şeydir pazarlama olayı. Ama satış işine girmiştim bir ara. Güler yüz cidden önemli evet. Bende çene olmasa da bir bakış bir gülüş, ikram yetiyordu. Ay anılar anılar oldum bir an ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk yorumum senden gelmiş canimcim :) Aa ayol sende şeytan tüyü vardır kesin de ondan :) birde ikram cogunlukla ise yarar zaten. Anılarrr anılarrr sarkisi benden sana gitsin o zaman kzuum 😘💕

      Sil

OKUYUPTA YORUM YAZMAYANLARIN BURUNLARI AKSIN 😋