26 Ocak 2017 Perşembe

BİR DOKTORUN DUYARSIZLIĞI



     Hepiniz biliyorsunuz diye başlamıcam girişe.Çünkü birçoğunuz bilmiyorsunuzdur.Ben "HEMŞİRELİK" okuyupta olmak istemeyenlerdenim.

      Haksızmıyım ? Hayır.Değilim.
Birde siz karar verin.Anlatacaklarımdan sonra...


      Yaz stajındaydık ve 'kankim' le beraber gönüllü staj için acili seçmiştik.Onlarda ikiletmedi sağolsunlar.Gece nöbetlerinede kalmaya başladık.Bu bizim için tam bir fırsattı.Çünkü farklı hasta tipleriyle yakından ilgilenebilecek ve daha çok deneyimlenecektik.Ne umduk ne bulduk !

      Derken ilerleyen saatlerde 35 yaşlarında bir adam geldi.Kalbinin hemen alt kısmından silahla yaralanmış.Geldiğinde atan kalbi durdu ve doktor tarafından kalp masajına başlandı.

      Kimseye kıyamayan ben "Allah'ım nolur yaşasınnn" diye dua ederken,sayın doktorun(lafın gereği sayın) telefonu çaldı.Sakince açtı ve "Efendim hayatım" diyip gülmeye başladı.Bu sırada masajıda mecburen hemşire devraldı.Doktor, başucundaki kayıp giden "CAN" a aldırmadan rahatça konuşurken, hasta ex oldu bile.

     Ve hiç bir tepki vermeden,inceleyin hastayı dedi.Ben şokun etkisindeyken ikinci bir şokta arkadaşımdan geldi.Eline eldiveni taktığı gibi,küçük parmağını hastanın mermi çıkışına doğru soktu.Bir müsade et be mübarek.Yakınları feryat figan ortalığı yıkıyor.Bir kulak as da dinle.Belki merhametin selam çakar sana oturduğu yerden.Yada sen belki kalk birazda kalbime otur dersin.

     O an içimdeki doktor sevgisinin, bodozlama duvara çarptığını hissettim.Beraberinde hemşirelikçiğimde yaralanmıştı tabi.Bir dahada kurtaramadım kendisini...

      Sana sesleniyorum Doktor amca.Vicdanın nere gitti.Saklambaç oynarken mi kaybettin...


28 yorum:

  1. "Hayatım" diye telefonu açan ; başka hayatlara mani olan... Yazık. Çok yazık...

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle öyle...Kendi sevdikleri olsaydı yine aynı şeyi yaparmıydı acaba.Tabikide hayır.

    YanıtlaSil
  3. Şu an aşırı sinirlendim.Geçen günlerde bir hastane mevzusu yaşadım ben de ondan herhalde.
    E densizliğin bu kadarı!!! Olsun öteki Dünyada herkes hesabını soracak ondan..o zaman da karısıyla telefonda konuşur mu görecez...

    YanıtlaSil
  4. Sende benim gibi komik sinirlen kuzum 😃

    Gerçekten birçok hemşire ve doktor bu konuda çok duyarsız.Mesleklerini ellerine alırken merhametlerini kapını önüne koymuşlar.Çoğu hastanede bu gibi durumlarla karşılaşmak nornal oldu artık.

    YanıtlaSil
  5. tamam şimdi o kalpsiz doktora ve hemşireye tatlı tatlı sinirleniyoruuuz :) ve de kimseyi poh poh lamıyoruuz :)

    YanıtlaSil
  6. Evet hele böylelerini hiçç poh pohlamayalım tamammıııı 😃 belki kalbi vardırda tatile çıkmıştır.Malum yaz stajındaydım 😃

    YanıtlaSil
  7. Sağlık sektöründe çalışan biri olarak kalitenin gerçekten düştüğünü ve çoğu kişinin hastanelerde severek çalışmadığını biliyorum.Bizim işlerde insanı sevmezsen olmaz..

    YanıtlaSil
  8. Sevmiorsan yapmıcaksın o mesleği.Diğerleri gibi mal zarar görmüyor malesef insanlar görüyor.Keşke herkes kıymetini bilerek yapsa bu kutsal mesleği.

    YanıtlaSil
  9. Hekim olmanın hakkını her hekim verebilseydi keşke:( Ama genelleme yapmayacağım, çok iyilerde var:) Hem vicdanlı hem de işinin ehli. Ne yazık ki sağlık sektörü hergeçen gün kötüye gidiyor yaaa:( Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Evett dört dörtlük doktorlar nadirde olsa var.Buda en azından yüreğimize su serpiyor.Böylelerinin çoğalması ümidiylr..

    Sizede sevgiler 😃🌼

    YanıtlaSil
  11. ayy bendee hemşirelik okuyup da olmak istemeyenlerdenimmm.. Ne güzel tesadüf bu böyle..:) Ama çok haklısın. Benimde kızdığım o kadar çok doktor varki başlasam bitiremem..

    YanıtlaSil
  12. Makyajdan sonra bir ortak yönümüz daha cktı desene cnm benm 😃 ama hemşirelik güzel ya dimi.Sanada yakışırdı.Kibar kibar 😃

    Doktorları saymaya kalkarsak blog dünyası karışır valla 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemşirelik gerçekten çok güzel ama. Neyse işte..😆 Teşekkür ederim canım benim.. ortaklıklar artiyor hadi hayırlısı..😙

      Sil
    2. Ben memnunum bu durumdan😃 seviyorum samimi insanları.rica ederim canmmm 😃💗😘

      Sil
  13. Onun için ben her doktora işim düştüğünde içinde insan sevgisi ve vicdan olan bir tanesine düşeyim diye dua ederim .

    YanıtlaSil
  14. Doğru gerçekten 😃 amin diyeyim o zaman bende

    YanıtlaSil
  15. Sonra doktorları neden dövdüler? Yemin ediyorum bazılarına müstehak...
    Bu kadar vicdansız olmayı nasıl başarabiliyorlar hayret ediyorum ya ..

    YanıtlaSil
  16. Yaa işe adamı böyle soğutuyolar 😃 içimdeki insan sevgisine yazık oldu dicem ama duruyo doktor sevgisi kaynadı arada 😃

    Allah düşürmesin ellerine.Düşürüyosada merhametlisini denk getirsin insallahhh

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boşunaa benimlee uğraşma dooktoor :D :D

      Sil
  17. Copy face 😃 bu söz buraya cuk oturdu.Bravaaaa 😃

    YanıtlaSil
  18. Merhamet çok farklı bir olgu Rabbim böyle insanlardan korusun bizi ve merhametli insanlara denk düşürsün Hastalıkta zor Sağlık olmadan hiç bir şey olmuyor :( Maalesef....

    YanıtlaSil
  19. Öncelikle hoş geldin 😃 Allah hastalık vermesin veriyorsada dermanı olsun ve hayrli insanlarla karsilastirsin inşallah.aminnnn

    YanıtlaSil
  20. Doktor olmuş ama insan olamamış, vicdanını yitirmiş resmen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ee ne demişler okumakla adam olunmuyor 😃 hoşgeldiniz bu arada.

      Sevgilerimle...

      Sil
  21. Her meslekte var ki iyisi kötüsü. Ama hekime şiddet arttıkça hekimin hastaya toleransı azalıyor. Hekimin toleransi azaldıkça hastanın tepkisi artıyor.. Karşılıklı saygı ve anlayış gerekli.. Bir de sürekli kaşınmasa bu yara.. Sistem zaten uyuz,bir insan sonuçta hekim de günde 100hasta ne demek..Ama gelen hasta bunu düşünmüyor tabi.. Elbette o hekimin yaptığı çok hem de fazlasıyla yanlış, birisinin hayatıyla oynamış bir bakıma.. Ama şunu da düşünmek lazım, yapılan kalp masajı,yapan hemşire.. Ha dr ha hemşire ne fatk eder ki işlem aynı,ekstra bi operasyon değil? Ben burda senin henüz biraz toy olduğunu düşünüyorum hiç kusura bakma :) burada bu doktor haklı demiyorum kesinlikle,veya bütün doktorlar ak kaşık demiyorum, ama amasi var işte..
    Hemsirelik guzeldir ayrica,herkese herseye ragmen :) zor,kutsal guzel..hem hemsire yapar dr alır övgüyü ogrenmedini mi daha :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman toydum ama hala aynı şeyi düsnüyorum :) Sorun orda doktorun değilde hemşirenin kalp masajı yapması değil.Kim yaparsa yapsın masajın dili aynı,şekli aynı değismez.Ama söz konusu onsan hayatiysa bu kadar rahat bor şekilde bırakmamalıydı o masajı bence :) vicdan diyorum sadece vicdan.

      Evet dger konuda katılıyorum.Hastalar çok sabırsız,anlayssız olabiliyor ama doktorlarda bir o kadar gaddar ve sert olabiliyolar.Karsiliklo anlayış diye bir kavram kalmıyor ortada malesef :)

      Hemsirelik güzel ama merhametli kisilerin ellerinde :) benceee.Ben severek yapıyodum ama Gercekten ölenlere,hastalara dayanamıyorum.Eve gelip ağlamaktansa bırakmak daha doğru geldi ve pisman değilim hakim bey amca :)

      Sil
  22. ne yani tek bir üstünün bir hareketi neticesinde mi bıraktınız işi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayr :) bu staj zamanı olanlar :) daha bunun gibi çok oldu.Bana göre değilmis diyelim :)

      Sil

OKUYUPTA YORUM YAZMAYANLARIN BURUNLARI AKSIN 😋