7 Ocak 2017 Cumartesi

YANLIŞ KUNDAKLAMA VE BERABERİNDE GELEN TEHLİKELER


  Hamilelik süresi boyunca sürekli araştırma yapmış biri olarak özellikle bu bilgiyi öğrendiğime çok sevindim.😃Düşünsenize canımız gibi baktığımız bebeklerimize bilmeden zarar da verebilirmişiz.Ki malesef birçok annemiz hala bilmeden bu yanlışa devam ediyor.


  Ben kızımı doğduğu andan itibaren kundaklamaya başladım.Doğru yapıldığı zaman her hangi bir zararı olmayacağını düşünüyorum.Hatta yararı bile var.Çünkü kundak bebeklerimizi sarıp sarmaladığı için anne karnı hissini veriyor.Bu nedenle bebeğiniz daha huzurlu,güvenli bir şekikde uykuya dalabiliyor.Diğer türlü elleri istemsiz olarak hareket ettiğin de (morro refleksi) uyanıyor.Ve her uyumayan çocukta olduğu gibi bizlerde huysuz şirinler yetiştirmeye başlıyoruz 😃

   PEKİ DOĞRU KUNDAK NASIL YAPILIR ?


  Öncelikle battaniyemizin bir ucunu katlayarak üçgen şekli veriyoruz



  Bebeğimizi omuz kısmı içeride kalıcak şekilde yatırıyoruz.


 
   Öncelikle sağ kolu yana koyup sarıyoruz



    Daha sonra ayakları gevşek bir şekilde üstüne hafifçe atıyoruz



    Sol kolu da aynı şekilde yana koyup ucunuda aşağı gelecek şekilde sarıyoruz




   Üst kısmı çok sıkı olmayacak ama belinden aşağısıda gevşek olucak.Bu şekilde bebek ayaklarını rahatça hareket ettirebilir.Böylece gaz problemi olduğunda hareket ederek rahatlayabilir.



  YANLIŞ KUNDAKLAMANIN ZARARLARI

*  Kalça çıkığı
*  Raşitizm ( bebek kundaklanmadan dolayı güneşten yeterinde d vitamini alamaz.Ve kemiklerde gelişim geriliği meydana gelir)
* Gaz sancısı
* Çok sıkı kundak yapıldığında akciğerlere baskı yapar ve bebeğin nefes alması zorlaşır,
* Çok gevşek yapıldığında örtü açılabilir ve bebeğin yüzüne gelip boğulmalara neden olabilir,
* Ayrıca bebek dönmeye başladığında kundak yapmak çok tehlikelidir.Yüz üstü dönen bebek elleri sarılı olduğundan kendini kurtaramaz ve ani bebek ölüm sendromu meydana gelebilir,
* Birde ateşlenen çocuğu kundaklamayın.Artmış vücut ısısı bu şekilde daha da artabilir.

2 yorum:

  1. Blogger gazetemizden geldim tatlı blogunuza :) Çok içten çok faydalı yazılarınız var :) Bundan sonra takipteyim :)

    YanıtlaSil
  2. Aa siz beni takip edersiniz de ben etmezmiyim hemen geliyorumm 😃 teşkür ederim yazınız için.Bu arada yukardaki bebiş de arkadaşımın hediyesi olan sipsi 😃 sizlerle tanıştırmak istedim 😃

    YanıtlaSil

OKUYUPTA YORUM YAZMAYANLARIN BURUNLARI AKSIN 😋