20 Ocak 2017 Cuma

3 AYLIK BEBEKLER NELER YAPARLAR TEYZE !




    Bebeğiniz Dünya' ya ve tatlı anne-babasına " merhaba " dedi değil mi ? Peki ya sonrası ? İlk zamanlar vakitlerinin %70 ' ini uyuyarak geçiren bu yumoş şekerler,biraz uyanık,bayağı yemek ve bezler dolusu kakişlerden sonra büyümeye başlarlar.

    Onlar büyüdükçe neler yapılır bilmiyorsanız , hemen bu yazıyı okumalısınız.



    İlk üç ay için bebek aktiviteleri arasında parkta yürüyüş,voleybol,satrançı öneriyorum 😃 şaka tabikide sadece zırvalama hakkımı bu satırlarda kullanmak istedim.😃 Hemen kendimi ciddiyete davet edip bildiklerimi paylaşmak istiyorum.

İLK 3 AY İÇİN BEBEK AKTİVİTELERİ

* Sadece siyah ve beyazı görebildiği için özellikle satılan bu oyun kartlarından alın.Üzerindeki hayvanları teker teker tanıtın,



* Kollarını yukarı-aşağı,sağa-sola hareket ettirin,

*Bacaklarına bisiklet sürüyormuş gibi hareketler yaptırın.Bu hareket bağırsakları çalıştıracağı için gaz sancısınada iyi geliyor,

* Bol bol müzik dinletin.Müzik bebeğinizi rahatlatır,

*Sesli oyuncakları eliyle tutturmaya çalışın.Tutamıyorsa eğer siz ses çıkarın.O size tepki verir,

* Bir oyuncağı sağa-sola hareket ettirin.Gözleriyle onu takip etmesini sağlayın,

* Bol bol masal anlatın.Bu onları sakinleştirir ve ninni söyleyin,

* Aynaya baktırıp bebeğinize kendisini tanıtın,



* Ceee' cilik oynayın ( Tepkisini heyecanlanarak gösterecektir. )

* Ayaklarının altını çok kısa gıdıklayın. Bu hareket çok hoşuna gidecektir ( Kesinlikle gıdık süresini uzun tutmayın,bayılmalara sebep olabilirsiniz )

* Boynunun oraya ağzınızla purbbb yaptığınızda yine yapmanız için tepki verecektir.

* Takibiniz altındayken yüz üstü yatırın.Kafasını kaldırmaya çalışacaktır.Bu onun sırt ve boyun kasları için çok önemli bir aktivite.( Ancak boğulmalara karşı çok dikkatli olun )

* Oyuncağını arkanıza saklayıp sonra renkli bir ses tonuyla aa burdaymış derseniz,bebeğiniz bu oyunla eğlenebilir,

   Hepsi bu kadar.Daha da fazla bir şey beklemeyin.Bebek daha bunlar 😃 Okuyan herkese şimdiden teşekkürlerimi sunuyor ve şapka çıkarıyorum 😃

20 yorum:

  1. Teşekkürler bilgileriniz için 😊

    YanıtlaSil
  2. Aa en büyük teşkkür sizlerin 😃 sıkılmadan okuyorsunuz 😃

    YanıtlaSil
  3. Büyüdü benimkiler artık şükür ama taze anneler için çok faydalı bilgiler 😊emeğine sağlık sevgilerimle ❤

    YanıtlaSil
  4. İlla junnierlar gelir aileye.Ya ablanız,ya halanız,ya arkadaşınız illa birileri doğum yapar 😃 onlara faydalı olalım bare.Teşekkürler yorum için 😃

    YanıtlaSil
  5. Ay bi o günlere gelebilsem hepsini yapacağım :)

    YanıtlaSil
  6. Bu söylemler hiç bitmez.Ah bir hamile olsam,ah bir doğum yapsam,ah bir ele avuca gelse,ah bir kendi kendine oturabilse,ah bir yürüse diye gider bu istekler 😃 çünkü bende aynı süreçten geçtim.Hepsini yapacaksınız hayırlısıyla kucağınıza alında 😃

    YanıtlaSil
  7. Valla üç aylık bebek bulsam anca öper koklar ayaklarını mıncırırdım. Yeter o ona :D

    YanıtlaSil
  8. Üstüne bir 6 ay daha eklenmişini isterseniz buyrun gelin mıncıklayın.Zira hala en çok sevdiğimiz şey olur kendileri 😃

    YanıtlaSil
  9. Eğitici ve öğretici bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
  10. Teşekkür ederim ablacım.Sizinkilerin yanından geçemedik daha ama olsun 😃

    YanıtlaSil
  11. blogger gazetemiz i gördün mü teyzeeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama deepp bu benim için bomba bir haber oldu.Çok mutlu oldum ki bennnn.Teşkür ettim kocaman kocaman öptümmmmm 😘😘😘

      Sil
  12. Bakalım ben neler yaşayacağım :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz huysuz ve tatlı bir bebek olursa en basitinden kucaktan inmeyebilir 😃 ama inşallah olmaz.Böyle koyduğun yerde uyumak ister 😃

      Sil
  13. çok tatlı bilgiler olmuş. Bir teyze olarak deneyeceğim..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir teyze olarak seviyorum teyzeleri 😃 teşekkürler o senin tatlılığındır 😃

      Sil
  14. Biz bu dönemleri geçeli 26 ay olsa da çok güzel bir yazı olmuş... Bana da beklerim sevgiler... http://masalzehra.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  15. Teşekkür ederim geldim bile 😃

    YanıtlaSil
  16. Emeğine sağlık canım :) Bende kendi alanımla ilgili bi küçük yorumda bulunim madem :) 3 aylık bebek yüzüstü,sırtüstü tüm pozisyonlarda artık baş kontrolü sağlayabiliyor olmalıdır.Ayrıca ellerde hareketlenmeler oyun oynama çabaları görülmelidir.

    YanıtlaSil
  17. Evet canm benim.Baş kontrolünü sağlıyor
    Buradaki amaç kafa tutma hareketi sayesinde sırt ve boyun kaslarını kuvvetlendirmek 😃 Teşekkürler verdiğin bilgiler için 😃 kesinlikle çabala hareketleride oluyor 😃

    YanıtlaSil

OKUYUPTA YORUM YAZMAYANLARIN BURUNLARI AKSIN 😋