13 Ocak 2017 Cuma

Sütüm yetmiyor diyenler EDS sistemini mutlaka deneyin




   EDS NEDİR ? HANGİ DURUMLARDA KULLANILIR ?

   Emzirme destekleyici sistem kısa adıyla EDS' de denilen bu makina bir çok anne için kurtarıcı oluyor. Bende sütümün yetmediği dönemlerde uzun araştırmalarım sonucunda EDS'ye ulaşmıştım. Tam da almayı düşünürken kızım sağolsun emmeyi bıraktı.😃 Uyanıkken emziremediğim için de ben kullanamadım. Ama sizlerin çok memnun kalacağına eminim.

 
    EDS ile sadece sütünüzün yetmediği durumlarda değil ayrıca bebeğiniz prematüreyse ve meme başınızı kavrayamıyorsa da parmağınız yardımıyla anne sütü veya mama verebiliyorsunuz. Aynı şekilde babada, bu şekilde bebeğini besleyebiliyor. Birde göğüs kanseri, diyabet, göğüs ameliyatları, hormon dengesizlikleri gibi emmeyi engelleyen durumlarda da rahatça EDS'yi kullanabilirsiniz.



           EDS NASIL KULLANILIR ?

   EDS bir ucu biberonu andıran aparata, diğer ucu ise anne memesine bağlı bir kataterden (hortumdan) oluşur. Bu kataterinde uçlarından biri emziğe takılı diğerini de göğsünüze yapıştırıyorsunuz. Biberonu ise emzik kısmı aşağı gelecek şekilde boynunuza kolye gibi asıyorsunuz. Bebeğiniz göğsünüzü emdikçe hem memeden hemde borudan süt geliyor. Böylece sütüm yetmiyor kaygısından da kurtulmuş oluyorsunuz.

   Ayrıca evlat edinen annelerde EDS sistemi sayesinde emzirme duygusunu yaşayabilir ve bebekle aralarındaki bağı güçlendirebilirler.

   Temizliğini ise 20 cm. lik bir şırınga yardımıyla kolaylıkla yapabilirsiniz.

              EDS SİSTEMİNİN YARARLARI
    
  * Bebeğinizin karnı tam anlamıyla doyar ve rahatlar,

  * Bebek başka bir meme yapısıyla tanışmadığı için anne memesini emmeye devam eder,

  * Anneler sütüm bitti endişesi olmadan dilediği kadar bebeklerini emzirebilirler,

  * Bebeğiniz de süt gelmiyor diye kızıp emmeyi bırakmaz,

  * Emmeyi bırakmadığı içinde sütünüz doğal olarak artar (Çünkü ne kadar sık emzirirseniz sütünüz de o kadar çok gelir)

  * Özellikle bebeğiniz büyüdüğün de sütünüz yetmez. Bu nedenle gece çok sık emmek için uyanmak zorunda kalırsınız. EDS sistemi ile birlikte bebeğiniz yeteri kadar mama alır ve sizde rahatça uyuyup dinlenebilirsiniz (Malum sütünüzün artması için düzenli uyumanız da gerekiyor)

  * Memeyi alamayan bebeklere, parmakla takviye yapıldığı için emme refleksleri de kuvvetlendirilmiş olur,

  * Bebek emmeyi, annede emzirmeyi öğrenir,

  * Ayrıca yapılan araştırmalara göre emziren kadınlarda göğüs kanserine yakalanma olasılığıda azalır,

* Tüm bunlara ilave olarak emzirmek anne ile bebek arasındaki duygusal bağları kuvvetlendiriyor. Ve emen bebeklerde özgüven duygusu da gelişiyor.

    Ben EDS sistemini şiddetle öneriyorum. İmkanı olanlar rahatlıkla internetten alabilir. Olmayanlar ise çok basit bir şekilde evlerinde yapabilirler.

    Bunun için normal bir biberon, incecik bir boru (eşler bu konuda devreye girebilir 😆) ve askı yeterli olur...

    Sizler EDS sistemi hakkında neler düşünüyorsunuz? Aranızda sütüm yetmiyor diyen ve bu sistemi kullanan veya kullanmak isteyen var mı?

12 yorum:

  1. Anneler için bilgilendirici,güzel bir yazı olmuş.Ben de tabi +1 yaptım :)

    YanıtlaSil
  2. Tam beni ilgilendirwn bir konu.Daha doğum yapmadan düşünmeye başkadım bile :)
    Hemen paylaştım yazını çok yararlı bilgiler var.
    Seviyorum canım seni💞💞❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emmeyeb çocuj insanin ömrünü yiyor canm insallah öyle birseyle karsilasmazsin. Bende seni seviyorum.ve öpüyorum kuzum 😘😘💕💕💕

      Sil
  3. Umarım lazım olmaz ama yine de bir gün anne olursam aklımda olsun değil mi. Teşekkür ederim bebeğim bu cook yararlı yazı için 😚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsallah lazim olmaz canm ama simdiki cocuklarda bir degisik. Eskiden emmmeyen cocukmu vardi ya. Simdikiler nazli galiba 😁 öpüyorum seni kocamannn kocamann canm benmm 😘💕💕 ben tesekkr ederm

      Sil
  4. Nereden bulabiliriz bu sistemi acaba eşim için almak istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı sabahlar. Yorumunuzu görür görmez araştırmaya başladım. Ben yazıyı yazdığım tarihlerde bir çok temin edebileceğimiz yer mevcuttu. Şu an Türkiye'de sanırım bir tek Medela'nın sitesinde mecvut.

      http://www.medela.com.tr/tr/products.asp?id=44

      Link verdiğim siteden medela yetkilileri ile görüşüp getittirebilirsiniz.

      Yabancı firmalarda da satışları var ancak firma güvenilirlikleri hakkında net bilgim yok malesef. Yinede satılan iki sitenin linkini de aşağıya bırakıyorum
      Belki denemek istersiniz.

      http://www.babyonline.com.sg/medela-supplemental-nursing-system.html


      https://www.amazon.com/Medela-009-0003-Supplemental-Nursing-System/dp/B000W73YKY


      Bazı arkadaşlar hastanelerde de olabileceğini söylüyor ancak bizim burada yok. Belki medical malzemeler satan yerlerden de sipariş verebilirler. Denemenizi tavsiye ederim.

      Son olarak da eğer kendiniz yapmak isterseniz yapım videoları internette mevcut. Vede çok basit.
      Örnek olarak aşagıya linkini koyuyorum.

      http://www.sharevox.net/page/maDVBrXxIG

      Bu malzemeleri medicallerden temin edebilirsiniz. Biberonda kullandiğiniz ince uçlu olan her hangi bir biberon olabilir.

      Daha çok yardımcı olmak isterdim. Ama malesef edindiğim bilgiler bunlar. Umarım işinize yarar ve bebeğiniz beslenir.

      Allah sizlere bağışlasın inşallah.

      Sil
  5. Merhaba ürünü hiçbiryerde bulamadım sizinki duruyorsa bana satabilirmisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimki durmuyor malesef😞 ama asagidaki arkadasim cok güzel bilgi vermis. İnsallah isinize yarar. 😊

      Sil
  6. 5 mm beslenme sonrasını bende bulamadim ama 6 mm de is görüyor n11 sitesinden aldim feedeng sonda die geçiyor nazogastrit olmicak özellikle feedeng beslenme sondasi die aratin

    YanıtlaSil

OKUYUPTA YORUM YAZMAYANLARIN BURUNLARI AKSIN 😋