18 Ocak 2017 Çarşamba

NOSTALJİKLER ( LEĞENLE ÇİMME İMTİHANI )





   Allah'ım sana geliyorummm...

   Boş boş aynaya bakarken, birden kafamda ampul yandı. Ama öyle Akp'nin ampülünden değil bildiğin tasarruflu ampüllerden. 😃

   Neyse direk bodozlama dalıyorum konuya. Eskiden ( hani eski derken, benim çocukluğumda dahildi
demekki çokta eskimemiş 😃 )  sülalecenek banyo yapma aracı olarak, naylon leğenler kullanılırdı. Genişliğine göre konforu artan bu leğenler, yeri geldiğinde su doldurulup, şimdi ki neslin su havuzuna dönüştürülürdü 😃 Tabi bizim su ördeklerimiz değilde, kağıttan gemilerimiz vardı.




   Tüm fertler sıraya girer, aklanıp paklanırlardı. Çocuklar şanslıysa eğer; derileri soyulana kadar yıkanmaz, saçlarının dipleri parmak uçlarıyla kazı yapılırcasına tırmıklanmazdı 😃

    Aslında şimdiki zamanda bebeklerimize aldığımız küvetlerde leğenlerin bir çeşidi. Leğengillerden de diyebiliriz.Yada leğen familyası 😃 Sadece biraz daha moderenleşmiş, birde yuvarlakımsı yapı yerine boylamasına uzamış.



    Heyy gidi heyy ! Ne günlerdi. Acaba en son kim leğende çimdi ? Bu sanırım ömür boyu soru işareti olarak kalıcak ?

    Peki bu yazıyı okuyanlardan, kimler leğenin büyülü dünyasında parladılar ?
Cevaplarınızı sabırsızlıkla bekliyorum.

    Lütfen kibarlık olsun diye " Aa olur mu öyle? Ben küvette yıkanırdım" demeyin 😃

14 yorum:

  1. Ben oğluşları bir kova suyla bahçede yıkayıp da eve alırdım. Sanırım sokakta yıkanan en son çocuklar onlar oldu :D

    Kendimi hatırlamıyorum ama kardeşimi hatırlıyorum leğende :)

    Ama leğen deyince annemin içine kar doldurduğu bizim de sıcacık odada onunla oynadığımız zamanlar geliyor asıl aklıma :)

    YanıtlaSil
  2. Aa bak ben onu unutmusum iyi olduğu hatırlattığın 😃

    Sen eksik kalmissin bu muhtesem eglenceden desene.😃

    Bahçede yıkama kısmı tabi ortamına göre değişiyor.Bizim sokağımız vardı malesef 😃 son nesil olma ihtimalleri var o zaman yakışıklıların 😃

    YanıtlaSil
  3. Aaaa ney leğen mi leğende yıkanılır mı canım


    demeyenlerdenim :) yıkandık anacım bildiğin koca leğeni salonun ortasına gelirdi babaannem sırayla hepimizi yıkardı.
    Köyde fayanslı banyomuz vardı da biz mi yıkanmadık :)
    hatta çok iyi hatırlıyorum cam kenarında sabit divanlar vardı yanları menteşeli o divanı kaldırırdık hooop al sana mis gibi banyo :) salona doğru su gelmesin diye kenarları ve alt kısmı betonla çevrilmiş.
    evin her odasında vardı bu sistem
    :)
    hey gidi hey ne güzel günlerdi.

    YanıtlaSil
  4. Öncelikle kocamannn günaydınnnn 😃 ben köyde olmadığım halde öyleydi valla 😃 ama dedemlere köye gittiğimizde o dediğin odadaki duşakabin ! 😃 lerde yıkanıyoduk 😃 ama ne güzeldi.Aahh ahh çocukluk işte.geçtimi bir daha getiremiyosun 😃

    Teşekkürler bu tatlı yorumun için 🌼🌼🌼

    YanıtlaSil
  5. 1 kere yıkandığımı hatırlıyorum💙😂

    YanıtlaSil
  6. Ama azmış 😃 sanırım bittiği zamanlara denk gelmişsin 💝😀

    YanıtlaSil
  7. Leğende hiç banyo yapmadım ama çocukken suyla oynamayı pek severdim :)

    YanıtlaSil
  8. Hala seviyorsunuzdur bence 😃 ben şahsen severim 😃çok sagolun yorumunuz için 😃

    YanıtlaSil
  9. Biz çok yıkandık leğende 😀. Biz derken 3 kardeş pazar günü banyo günüydü. Okula tertemiz gidelim diye. Arada haşlanırdık su sıcaklığı ayarlanamadığı zaman 😊. Altta tüp sürekli yanıyor sonuçta 😀. Bir de yazın bir varilimiz vardı kocaman o kovboy filmlerindeki gibi bahçede. Onu doldurur içine girerdik ellerimiz derilerimiz buruş buruş olana kadar da çıkmazdık 😀. Ne güzel anılar, çocukluğumu hatırlattığın için çok teşekkür ederim sevgilerimle ❤

    YanıtlaSil
  10. Ben sanırım çocuklu bir çocuğum.😃 Gerçekten güzelmiş derinin buluşma olayı.😃

    Bizde 3 kız kardeştik.Dönüşümlü kullanıldık.Belli bir olgunluğa erişenler katılmazdı 😃

    Umarım doğalgazlardan haşlanmıyorsunuzdur? Ben asıl onlardan haşlanıyorumda 😃 benden size sevgiler asıl 😃

    YanıtlaSil
  11. Az leğen de yıkanmadım banyo sobasını yakardık. Onun suyu daha güzel ve keyifli oluyordu :D o günleri tekrar arıorum ama nerdeee :)

    YanıtlaSil
  12. Bir leğen alıp dönebilirsiniz.Çokta zor olmasa gerek. 😃20 tl ye tamamdır.Şaka bir yana o zamanlarda güzeldi.Dolu dolu eğlenirdik en azından

    YanıtlaSil
  13. tüm çocukluğum leğende yıkanmakla geçti :)) çok eğlenceli oluyordu yani annem meloşa beni sırayla yıkardı sonra Ortancı da yıkandı hani çocukken leğende :)) bir bizim küçük bilmez sıpa :)) Vay be ne günlerdi :)) Sayende biraz geçmişe yolcululuk yaptık :) Teşekkür ederim güzel yüreklim benim seviyorum sizi :) sevgiler

    YanıtlaSil

OKUYUPTA YORUM YAZMAYANLARIN BURUNLARI AKSIN 😋