25 Ocak 2017 Çarşamba

BEBEK BESLENMESİNDE YAPILAN DEV YANLIŞLAR


   Özellikle son aylarda babası ve ben, çesitli oyunlar yaparak yemek yedirdiğimiz pamuk kızım,bugün itibariyle bize resti çekmiş durumda.

    Mühürlesen daha kolay açarsın arkadaş.O nasıl bir ağız kapamadır.Nuh diyor, peygamber demiyor. Aynı da ben hıhhh 😃


    Herşeyde bir hayır vardır diyip, bunun üzerine bir yazı yazmaya karar verdim.

BEBEĞİMİZİ BESLERKEN YAPTIĞIMIZ 'DEV'                          YANLIŞLAR ;

*Bebek ağzını kilitlediği halde ısrarla yedirmeye çalışmak,

*Kolay yedirmek açısından büyük kaşık kullanmak ( Doğal olarak kocaman kaşık dolusu öğün vermek 😃)

*Kandırarak yedirmek ( örneğin; en çok yoğurdumu seviyor ? Yoğurt geliyor diyip yemek vermek )

*Biberonu seviyor diye ek gıdayı bile biberonla vermek,

*Kapasitesinden fazla olduğunu bildiginiz halde,bir lokma daha vermek için kırk takla atmak,



*Alerji yapma olasılığı yüksek gıdaları ( çilek,kivi gibi ) bir kere de çok porsiyon olarak vermek,

*Aşırı tatlı,tuzlu,baharatlı,salçalı gıdaları vermek,

*Yogurduna pekmez karıştırmak, ( yogurttaki kalsiyum ,pekmezdeki demirin emilimini engeller) Süte şeker ilave etmek,

* Ek gıdaya erken başlamak,( 2 aylıkken başlayanı bile gördüm 😃)

*Çay,kola veya şeker oranı yüksek olan hazır meyve suları vermek,

*Vitamin,mineral,protein yönünden dengeli beslendirmek yerine, kilo aldırmaya (makarna,pirinç,cicibebe,pirinç unu) meyilli yiyecekleri tercih etmek,

*Sevmediği besini inatla yedirmeye çalışmak ( zorla yedirmek yerine başka bir zaman veya başka tadlarla karıştırarak tekrar vermeyi deneyin.Bebeğinize o gıdayı unutturmadan önüne çıkarmayın )

*Ayakta veya tv karşısında beslemek,

*Yemek saatlerinin dışında yedirmek,

*Gerek kalmadığı halde gece beslemelerine devam etmek,

*Sık sık ve çok yedirmek,

*Gıdaları birbirine karıştırarak yedirmek ( bebek gıdaların tadını tek tek alabilmeli)

*Bebek bisküvisini öğün olarak vermek,

*8. aydan sonrada blender kullanmak,( bebeğin pütürlü gıdaya alışmasını geciktirir )

*Yemek suyundan yedirmek( yemeğin suyunda besin değeri olmadığı için gereksizdir )

Ve bir dipnot : BEN ETTİM SİZ ETMEYİN !!! 😃


22 yorum:

  1. 2 aylıkken ek gıdaya mı başlanırmış Yok artık!
    Benim yengem meyveleri kaşıkla ezip veriyor 8 aylık.Güzel bir yöntem bence😂
    Aman onu bunu boşver bildiğim tek şey var ÇOK PONÇİKLER❤❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla bizim akraba dedi.Bende şok oldum.Yoğurt yedirmiş taa o zamanlar 😃 Benim cadı yemiyo tam bir ponçikkkkk 😃 ayy ne ısırmalıktır ooo.Yerim onu benn 💗💗

      Sil
    2. 1 yaşına kadar süt içemeyen çocuğa 2 aylıkken yoğurt yedirmek cesaret ister 😂

      Sil
    3. Ama ben süt içiriyom artık 😃 amannn onu yeme bunu yeme ne yicek bu tontişler 😃

      Sil
    4. E haklısın aslında😂

      Sil
    5. Aa lütfen sen daha haklısınn 😃

      Sil
  2. Bilgiç okula gidene kadar robotta çekilmiş olarak yedi sebze yemeklerini :) Normal yiyemiyordu, en azından tadına alışsın diyerek bütün sulu yemekleri çorbaya çevirdim. Pırasa,ıspanak hepsi püreydi :) İlkokulda normal yemeye başladı. Tabi bu arada etleri hamburgerleri lup lup götürüyordu, yutma sorunu yoktu yane.

    Bu besleme işi ince iş üsteleseeen bir dert üstelemesen bir dert. Allah kolaylık versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu an resmen bir korku başladı bende 😃 Benim kızda pütürlü ve koyu yemiyor.7 yaşına kadar robot mu 😃 yandık ki ne yandık.

      İşine gelenleri hepsi şapur şupur yerler.Çok zeki bu bebişler çok 😃

      Aminnn 😃

      Sil
  3. Ya işte çocuk yesin diye her türlü yöntemi deniyoruz. Yanlış ama napalım anneyiz:) Çocuk aç kalıyor sanıp, elimizden geleni ardımıza koymuyoruz:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Katılıyorummm 😃 şu an rahatsız olduğu için yemiyor bir tek yoğurt yiyor diye gelip gidip yoğurt veriyorum.Kilo vecek diye ödüm paylıyo valla 😃

    Sevgi benden efendimmm 😃

    YanıtlaSil
  5. e her şey yanlış o zaman sana yicek yaaaa :)

    YanıtlaSil
  6. Amann ben o kadar dikkat etmiyom zaten.Yesin de napim 😃

    YanıtlaSil
  7. Annem ben bebekken çok zorlamış , ama asla yememişim . Şimdi küçük kardeşim var 4 yaşında onu yemesi için yemeklerin nelere yaradığına anlatıp yediriyoruz , süt kemikleriin için gibi şeyler sonra da kendi merak ediyor kendisi sorup yiyor :D

    YanıtlaSil
  8. Bende anlatıyom ama anlamıo daha 😃 hatta bide melül melül bakıyo 😃 yiyen çocukta çok güzel oluyo.İnsanın habire yediresi geliyo 😃

    YanıtlaSil
  9. haha çok doğru tespitler.. ahh bu bebekleerr..:))

    YanıtlaSil
  10. Ömrümü yedi ömrümüüü �� yaşlandım resmen ��

    YanıtlaSil
  11. Ömrümü yedi ömrümüüü �� yaşlandım resmen ��

    YanıtlaSil
  12. Yemek istemediklerine alternatif sevdiği yiyecekler sunulduğu zamanda farklı yemekleri tatmak istemiyorlar buda dip not 😂

    YanıtlaSil
  13. Biliyorum canimmmmm 😃 ama hiç birseye agzini sürmüyo bu seferde huysuz oluyo 😃 bare yogurtla ekmek yedireyimde tutsun diyorum 😃 ama bugn nasıl olduysa bir corba iki yogurt verdim.Biraz kızdı mızdı ama yoğurt sayesinde çorba arada kaynadı 😃

    YanıtlaSil
  14. Dağınık anneyle bu soruna çözüm aradık. Bir kaç güne yayınlayacağım. Umarım işine yarar. Üzülme sakin ol. Belki diş çıkarıyordur veya kendini halsiz hissediyordur. O zaman yemek istemiyorlar.

    YanıtlaSil
  15. Bir hafta önce grip oldu.Bir gün sürdü.Sonrasında burun tıkanıklığı,gıcık yapan halsizlik ve iştahsızlık kaldı.Normaldede çok zor şartlarda yiyordu zaten 😃

    Merakla bekliyorum yazınızı.sevgilerr

    YanıtlaSil

OKUYUPTA YORUM YAZMAYANLARIN BURUNLARI AKSIN 😋