29 Aralık 2016 Perşembe

Öksürüğe kesin çözüm bitkisel


(Öksürüğe kesin çözüm.Öksürüğe bitkisel çözüm yolu)

   Kışın gelmesiyle birlikte hastalıklarda artmaya başlar. Özellikle çocuklarımızı ele geçiren öksürük ve soğuk algınlığı bir çok anne için sıkıntı vericidir.

  Zerdeçalın öksürüge çok iyi geldiğini bilmeyeniniz yoktur. Limonda başlı başına c vitamini deposu zaten. Çörek otu ölümden başka herşeye devadır derler 😃 Balda şifa kaynağı olduğuna göre gelin şimdi bu malzemelerden doğal bir ilaç hazırlayalım ve öksürüğe kesin çözüm yolu bulalım.


   Malzemeler :

*2 tatlı kaşığı bal,
*1 tatlı kaşığı zerdeçal,
*1 tatlı kaşığı limon suyu.
*1 çay kaşığı çörekotu



  Zerdeçalı rendeleyin içine diğer malzemeleri karıştırıp günde 2 defa 1 tatlı kaşığıyla çocuklarınıza yedirin. Kısa zamanda öksürüğünü keser ve soğuk algınlığını geçirir. 1 yaşın üstündeki bebeklerde de kullabilirsiniz. Ancak 1 çay kaşığı olarak yedirin. Eğer alerji gözlemlediyseniz hemen bırakın.

  Tüm bunlara ilave olarak çocuklarınıza  ılık suya pekmez katarak her gece yatmadan önce içirebilirsiniz. Pekmez boğazlarını yumuşatarak rahat uyumasına yardımcı olur.

  Öksürüğe kesin çözüm olarak bu tarifimizi verdikten sonra çocuğunuzu veya bebeğinizi soğuktan korumak için bana göre bir kaç yöntem daha mevcut. Bunları belki sizede yardımım dokunur diye anlatmak istiyorum.

ÇOCUKLARINIZI HASTALIKTAN KORUYACAK 12 YÖNTEM

1) Çocuğunuzu dışarı çıkarırken özellikle ağzından soğuk almamasına dikkat edin. Atkı kullanın. Eğer bebeğiniz küçükse boğulma tehlikesi yaşayabilir kesinlikle ağzını açık bırakın. Ben kızıma emzik veriyorum. Bu sayede soğuktanda korumuş oluyorum 😃

2) Terlediyse hemen bir havlu yada peçeteyle kurulayın ve üstüne yelek, hırka gibi birşeyler giydirin. Daha sonra çıkarabilirsiniz,

3) Ayaklarını sıcak tutun. Bir çok hastalık ayak üşütmesiyle başlar. Terletmeyen, pamuklu ve kalın çoraplar tercih edin ve üzerinede ev ayakkabısı veya patik giydirin,

4) Suyunu çoğunlukla ılık vermeye çalışın,

5) Bol bol c vitamini içeren (mandalina, portakal, kivi) gibi meyveler yedirin,yada bunların sularını içirin. Cadı kızım iki şekildede yemediği için ben genelde pirinç unlu muhallebisinin içine mandalina, kivi, muz ekleyip rondodan geçirip yediriyorum 😃

6) Hergün bir tatlı kaşığı pekmez verin,

7) Kışın çocuklarınıza sebze çorbaları yapın ve içine muhakkak protein içeren gıdalardan ekleyin. Mercimek, nohut, kırmızı et olabilir.Tarhana çorbasıda zengin içeriği nedeniyle hastalıklara karşı koruyucudur,

8) Günde bir tane bıldırcın yumurtası içirin. Eğer direk içmek istemiyorsa sütüne tatlısına, çorbasına katabilirsiniz,




9) Odayı nemli tutun. Bunun için satılan hava nemlendirici cihazlar var. Ama bence çok gereksiz. Onun yerine doğalgaz peteğinin üstüne bir küçük kap içinde su koyabilirsiniz. Nemlenen hava öksürüğe ve balgama da iyi gelir,




10) Termometre alın ve oda ısısının 21-22 arasında olmasına dikkat edin,

11) Mümkün oldukça kalabalık ortamlara sokmayın, hastaneyede zorda kalmadıkça götürmeyin. Çünkü hastaneler mikrop yuvasıdır ve bebeğiniz için sağlıksız ortamlardır,

12) Başkasının kullandığı şeyleri kullandırmayın. Onların bardaklarından su içmek,çatal kaşıklarını kullanmak gibi. Hatta paylaşılan oyuncaklar konusunda da biraz titiz davranmalısınız.

  Şunu itiraf ediyorum ki ben pimpirikli bir anneyim.😃 Bu huyumdanda çok memnunum. Kızım 9 aylık olcak ve sadece iki kez hasta oldu. 15 günlükken hafif ateşi çıktı. Bir de 7 aylıkken su çiçeği oldu. Demek ki yaptığım şeyler işe yarıyormuş.

Öksürüğe kesin çözüm yöntemimi DENEMENİZİ TAVSİYE EDİYORUM...ve YORUMLARINIZI BEKLİYORUM 😃

8 yorum:

  1. Benimde bu aralar geçmeyen bir boğaz ağrım var geceleri öksürük nöbetlerine sebep oluyor bende sürekli pekmez yiyorum yatmadan önce 😊 teşekkürler tarifi yapacağım ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pekmezde cok iyi gelior canm gecmistir insallah 😘

      Sil
  2. güzel tarif bende bizim meloşa yapayım annemle ikisi çok öksürüyor :) bıldırcın yumurtası annem çocukken çok içirdi bize :) Emeğine sağlık yüreklim seviyorum sizi :) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende cok ictim yumurtadan canm simdide kizima iciriyorum 😀 gecmis olsun kuzm bizde seni seviyoruz kii 😄

      Sil
  3. Çok güzel yöntemler, teşekkürler özlem :) Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. benim oğlumda hiçbirşey yemediği için nasıl yedirmem gerektiğini düşünmem lazım ama bıldırcın yumurtası taktiklerini uygulayacağım harika bir paylaşım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim ki ek gıdaya bile düzgn baslamadı. Cici bebe yiyor ki ben asla yedirmem onu diodum 😀 cici bebesine katiyorum bende pekmez, yumurta, peynir falan canm. Her gün verince vitamin ihtiyacini aliyorlar 😃

      Sil

OKUYUPTA YORUM YAZMAYANLARIN BURUNLARI AKSIN 😋