22 Haziran 2017 Perşembe

BLOĞA YAZI YAZMA SORUNU



   Bugün yazmaktan değil yazamamaktan bahsetmek istiyorum. Normalde çenem haylice düşük, dilim de papuç kadardır. Konuşmayacağım konu sayısı az olsa da konuştuklarım dağları aşardı yani. Hiç bir zaman fikirsiz kaldığımı hatırlamıyorum. Her konu hakkında hemen hemen görüşüm vardı. Dı diyorum çünkü geçmişte bırakmışım bu güzel anıları.


    Düşünemiyorum. İnanın düşünmeye vaktim kalmıyor. Uykusuzluk neymiş dibine kadar öğrendim. Kafamı koyduğum yerde 5. rüyamı kesintisiz görmeyi hayal ediyorum. Mesela dalsam böyle uykuya ve ben uyurken Dünya' da uyusa. Toplu uyuma günü ilan etsek ve hayat dursa, zaman dursa, dünya dursa...

    Çok yorgunum. Eve, kızıma ve kendime yetiş(eme)mekten. Sonra 24 saate 48 saati sığdırmaya çalışmaktan çok yoruldum. Hatta daha da abartıp nefesimi bile sıraya koyuyorum ki bölündüğüm parçalar görevlerini yerine getirebilsin diye. Sıralı ölüm derler ya sıralı nefes işte benimkisi de. Ama kızım büyüyecek, genç kız olacak ve bir gün " Annecim, bir kahve yapayım da içelim beraber " diyecek bütün güzelliğiyle. Ve kahvenin telvesiyle birlikte geçmişin dibinde kalacak yaşadığım tüm yorgunluklar. Hissediyorum...

76 yorum:

  1. Bugünlerde geçer inşallah, tahmin edebiliyorum. Huzurunuz olsun da diğer şeylerin önemi yok değil mi... Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Huzur varda yasayacak vakit yok canm :) sevgiler 💕

      Sil
  2. Kızçenle yapacağın kavgalara da hazırlan. Benim ki bazen beni ağlatıyor. Çocuğum değil sanki sevilin/kocanla tartışiyorsun.
    Her şeye rağmen iyi ki varlar. Kavga ettikten sonra barışmak komik oluyor. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz simdiden basladik o kavgalara. Benimle inatlasiyor resmen. Asiri sinirli dokunmaya gelmiyor :) oyy her yasi ayrı bir muammami yani :) oyy barismadan olmazki hepsi ayri bir tatlilar. Allah bagislasin serpilmis kizlarini :)

      Sil
  3. İnşallah bir an önce istediğiniz gibi olur her şey ;) Kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kizim yemeye,uyumaya basladigi zaman olabilir belki :) benden de kucak dolusu sevgiler 💕😄

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. AMAAn ecel dediğin böyle olsun :)

      Sil
    2. Ahh en tatlisindan hemideee. Bak yanimda uyuyo böyle öptm,minckladim hala uyuyooo 😁

      Sil
    3. Ben de istiyorm bi tane😂

      Sil
    4. Durr hemen sipariş veriyorum. Yarin kargoda bayramda sende 😁😁

      Sil
    5. Tatile gidcem bayram dönüşü olsun, eşim 9 ay çok ızun değl mi ya diyo nasıl beklicez😂😂

      Sil
    6. Valla herkesin bekledigi gibi beklicenizzz yapcek bisi yok. :) Ama yok ben seninkinden alayim diyosan ama onu da sen gec teslimat istiyosun 😁 gidiyonmu tatile ne güzel hayrli yolculuklar 💙

      Sil
    7. Teşekkürler ilk kez yola çıkıyorum araba ile 2 saatten fazla 🙄

      Sil
  5. Ramazan yüzünden mi acaba? Yani oruç tuttuğun için aşırı mı yüklendin kendine?:(((Geçti bitti az kaldı bayram temizliği filan da yapmaya kalktıysan normaldir.:(( Bayramdan sonra vücudun normal haline döner, şöyle düşün vücut bir tür makine, aylarca belli bir düzene alışıyor, sabah kahvaltı vs. öğle yemek...bunlar ortadan kalkınca aniden, şaşırıyor ve tepki veriyor sana...Ramazan bitince eskisine dönünce rahatlarsın.:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abla kizim ramazandan dolayi gec uyumaya basladi. Sabah yinr erkenden kalkiyor. Bide ben 2.30 da kalkiyorum. 4 ü gecerek yatiorum derken 4-5 bazende 6 saatlik uykuyla duruyorm ofa benim bünyeme yetmiyo. Bide yemek yemiyo ek gıda yediremiyorum mamada yemiyo ömrüm gidiyo bir iki lokma yesin diye. Oda cok yoruyo ya :( insallah rahatlarim ablacm :)💕

      Sil
    2. Dinlerin zararları:))))))))))ay kusura bakma da yani bir deist olarak demeden edemedim. Allah'ın böyle sıkıntılara sebep olduğuna inanırsam Allah'a ayıp etmiş olurum çünkü. Yani bebeği uyutmayacak, bebeğin annesi perişan olacak.....neyse milyonlarca yıl sonra dünyada din kalmayacak, yerini ahlak, vicdan, sevgi, merhamet alacak herkes rahat olacak:)))♥

      Sil
    3. Hayır ablacım aksine müslüman sayisi artacak. Ama umarım bunlar gercek müslümanlar olur.

      Bak senin bu dedigine katilmiyorum. Bazen birseyi o kadar seversinki tüm zorluklarina katlanirsin. Bebegimi seviyorum, katlaniyorum ama insaniz iste bünyeye agır gelebiliyor. Birde farzetki eve misafir geliyor ve senin gün boyu ev temizligi,hazirlik derken aksama pertin cikiyor. Seve seve hazirliyorsun dgilmi ? İste buda inananların misafiri ve ben kendimi seve seve ona hazırliyorum. Yada bebegin oldugunda zorlanacagini bilsen de seve seve doguruyor ve kac yıl zorluklarini cekiorsun. Sevilen herseyin zorlugu da güzeldir. Ve inan bu ramazanim öncekilerden daha kolay gecti. Eskiden daha bitkin olurdum. Rabbim korktugumu basima vermedi ve kizimla ilgilenebildim. Ama uykusuzluk Esila dogdugundan beri var. Ve en büyk yorgunlugumda onun yememesinden kaynaklaniyor. Birde bloga vakit ayirmaktan dinlenemiyorumm. Senin Dedigin gibi dinden degil yani 😉 Ve birgün herkes benim inandigm dini yasayacak ve insallah herkes cok mutlu olacak 💕😄

      Sil
    4. Canımcım, dinden değil yani diyorsan öyle olsun da, sen ilk yorumunda "Ramazan'dan dolayı geç uyumaya başladı" deyince, benim aklıma "Davulcu yüzünden bebek uyanıyor ya da Ramazan yüzünden ev halkı sahura kalkınca, gürültü yapıyor, bebek de uyanıyor" diye düşünmüştüm. Neyse canım sen mutluysan mesele yok. :))))♥♥♥

      Sil
    5. Yok abla yoook :) bizim ki biz yatmadan uyumuyor bizde iftari gec yapinca bizimle oyalaniyo ondan gec yatiyo ama o pek yormuyo. Cnkü zaten uyumamis oluyorum. Babasi ilgilenirken ben yemek yapiyorum yedikten sonra uyuyo. Yemek yediremiyorm ona sinir oluyom. Bide cok erken kalkio. Sonra o yatiyo uyuyo ben ayakta kaliyorum. Gndüz uyiyamiom pek :) bizimki gece pek uyanmaz sagolsun davulu duyar eeee der yat kizim derim geri yatar 😁 mutluyum cok skür 💕💕

      Sil
    6. Zorla yemek yedirme zaten:))))Yemek istemiyorsa bırak yemesin. Acıkınca o belli eder. :))Benim oğlan bir deri bir kemikti, görsen Afrika'daki aç çocuklar sanırdın:)))Zorla, oyuncaklarla filan yemek yedirirdik meğer çok yanlışlmış. Şimdi göbeğini nasıl indireceğiz diye uğraşıyoruz. :)♥

      Sil
    7. Zorlamayinca da hic yemiyo abla :) gün boyu ac ac bekliyo. Ek gida ile.doyurmuyo kendini bas bass bagrinio bu seferde 😁

      Sil
  6. İnsan ara ara bu tür sıkıntılara düşünüyor. Ben de sık sık yaşarım bunları sıkılma içini ferah tutmaya çalış. Bu aralarda bırak yapma hiç birşey dinlen, dışarı çık bir yerlerde otur. Bırak evin işini falan işler kaçmaz yapılır.

    birsenle.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapamiyorum kii :) yaptirmiyo. Elime bisey alir almaz bagrinmaya basliyo benimle ilgilensin istiyor sürekli. Ondan da hersey kaliyor. Geziyoruz iyi hos da eve gelince yine ayni. Ev,cocuk derken yoruluyo insan :) tesekkr ederim yorumun icin 💕

      Sil
  7. O yüzden bugünler herdeye deger... İyi ki varlar 😊💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi ki varlar canmm orasi tartisilmaz 😄 ama ben yokum galiba hic kendime vaktim kalmiyo. Ama onsuz da bise yapmak istemiyom her yere götürüyom. Hep yanimda olsun derkende ben yıpraniyorum işte. Ama yinede olmazlarsa olmazdik 💕💕😚

      Sil
    2. İyi ki varlar canmm orasi tartisilmaz 😄 ama ben yokum galiba hic kendime vaktim kalmiyo. Ama onsuz da bise yapmak istemiyom her yere götürüyom. Hep yanimda olsun derkende ben yıpraniyorum işte. Ama yinede olmazlarsa olmazdik 💕💕😚

      Sil
  8. zaman zaman insanın bunaldığı günler oluyor, hepsi geçer en önemlisi sağlık, Allah herkese kolaylık versin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok skür oda var :) Allah olmayana yardimci olsun insallah. Aminnnn diyorum kocaman sevgilerr :)

      Sil
  9. Bu günler de geçer canım benim.Ve sonra Ne olur biliyor musun? İlerde belki bu günlerini özlersin.Ve emin ol bana o pamukçuk için değer💓💓💓💓

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bir kac ay önceki halini bile özlüyorm. Acip acip seyredioruz esimle. :) Deyiyo canim benim deymez mii onlar icin yasiyoruz. Allah her hakrdene nasip etsin insallahh 💕😚 pamukcuk ve ben seni kocaman öpüyoruz teyzesiii 💕💕😘😘

      Sil
  10. Annem biz çocukken de, şu anda da büyümüş olsak bile her yaşımızda birçok şeyle karşılaştığını dile getirir. Aslında kız çocuğu olarak biz yuvadan uçana kadar da bitmeyecek bu sanırım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evlenip gitsende bitmeyecek canm:) bu seferde esinle tartisacaksin,cocuklarinin bakimina destek olcaklar her konuda cekiyolar bizden yani :) ee anne babalik ömürlük meslek iste :)

      Sil
  11. Bu son bir kaç haftadır aynısını ben de yaşıyorum kesinlikle zor ama atlatılabilir bir dönem allah kolaylık versin :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ölüm disinda hic birsey baki degildir canmmm :)gececek insallah aminn sanada kuzum 😘

      Sil
  12. Ben birçok yabancı vlogger izliyorum günlük video yayınlıyorlar bu insanlar. Hepsinin bir düzeni olduğu için hiç yorulmuyorlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buzdagının görünen kısmı o birazda. :) Mesela resimlerde mutlu görünürz ama bu 24 saatimizi degil 5 saniyemizi yansitir degilmi :) ama onlar genelde bizim türk hanimlari gibi pek saclarini süprge etmiyorlar galiba 😁

      Sil
  13. Bende de yazacak şey var ama istek yok :D Yazını okuduktan sonra "Bir silkelen" dedim kendime. Bayram geçene kadar pek mümkün olmayacak ama bayramdan sonra şöyle güzelce birkaç gün dinlen. Sonra da ışık saçan neşenle yeni yazılarla beraber olalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayramdn sonrada ayni olurum bennn :) Esila bi uyumaya baslasa rahat edicem bide sacimi cekmece cırmıklamasa 😁 kız milleti iste şimdiden cinsiyetini ortaya koyuyor 😁

      Sil
  14. Bizim ufaklıkta beni yoruyor ve ben de bana yorgunluk kahvesi yapıp getireceği zamanı bekliyorum.:) Dönemsel olduğunu düşündüğüm inatlaşma,sürekli kendisiyle ilgilenilmesini isteme gibi özellikler sergiliyor.Sonrasında bir türlü dinlenemeyen ben kalıyor geriye. Ama ne yapalım çok tatlılar çok.Bu da gelir,bu da geçer diyorum.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay aynilari bende simdiden oluyorrr :) benimle herseye inaylasabiliyo. Sanki ben kücgmde sözünü gecirmeye calisir gibi. Yapma dedikce yapiyo. Ek gida yemiyor. Cici bebe mamada istemior. Ve is yaptirmiyo hep benim yanimda dur istiyo. 😁 Allahmmmm tatlilar evet de fazlami kompleksliler acaba 😁 bazen cok cildiriyorum kendimi skıyorum böyle. O bana bagiriyo bende ona sonra sarilioz öpüşüyoz 😁 ayy büyüdü bide annesine laf yetistiriyo. İlerde okusun bu bloguda ne kadar eziyet ettigini ögrensin. 😁 Ama iyiki varlar dimi iyiki olmuslar. Rabbim yokluklarini vermesin. Sevgiler cnm 💕

      Sil
  15. İnanın çok az kaldı. Bir de bakmışsınız, ne ara büyüdüğünü anlamamış olacaksınız. Umarım yorgunluğunuz da uykusuzluğunuz da yakın zamanda ortadan kalkar. Bayram bir geçsin, belki her şey daha da evvelinden hallolur. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aminn bakalim ama pek sanmiyorum. Benim dolu dolu uyuyup depolanmam lazim ama evde mümkn olmuyor :) bakimini ben yapinca malum :)insallah büycek ve beraber gezicez. Alisveris yapicaz :) tesekkr ederm yorumun icin 💕

      Sil
  16. Allah yardımcın olsun :) inşAllah kızınla karşılıklı çayınızı,kahvenizi içtiğiniz günlerde gelir bu günleri unutursun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama düsndüm de o zamanda ben yaslancammm haha 😁 tesekkr ederim canm hanginizseniz artk 😁

      Sil
  17. Ben de ben de hissediyorum.

    YanıtlaSil
  18. Ben deee:( Çok yoruluyorum. Kendime hiç vakit ayıramıyorum. Tatil istiyorum... İnşallah kahve getirdiği zamanlar da gelecek:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende tatil istiyorummm :) oy kiyamam sende yogun tempodami calisiyosunm bide cocugn olunca gör :) insallahhh diyorumm

      Sil
  19. Keyifli günlerine az kaldı, hatta ilerleyen günlerinde bu günlerini bile özleyebilirsin ben diyeyim sana :)

    İyi bayramlar diliyorum canım sana şimdiden ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öylemi diyosun canmm simdiden bir kac ay öncesini özlüyorum zaten :) tesekkr ederim canm benm sanada hayrli bayramlar 😘😘

      Sil
    2. Öylemi diyosun canmm simdiden bir kac ay öncesini özlüyorum zaten :) tesekkr ederim canm benm sanada hayrli bayramlar 😘😘

      Sil
  20. Ahhhhhh bunun bir de 2 çocuklu olanını düşün..O zaman yetişememek ne,tekrar yazarsın :) :) :) Şaka bir yana blog,yazılar,yorumlar,yorumlara cevaplar,cevap yazanlara ziyaret,yazı okuma,onlara yorum yapma,bunları sosyal medya hesaplarında paylaşma,o paylaşımları takip etme,beğenenleri beğenme,yorum yapanlara yorum yapma......o kadar oyalayıcı şeyler ki..Bende de yazamama sorunundan çok yazmaya zaman bulamama sorunu var.Şu an kendime ait zamanım olsa günde 2 yazı çıkartacak potansiyel var bende..Blog bağışıklık yapıyor,yazman gerekliymiş gibi hissediyorsun.Ama bazen küçük bir mola iyi gelir belki ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende iste kendime zaman ayirip düsnüp yazamiyorum ki canm 😁 benimki tlfnu elime alica bagrinmaya basliyo. Birak die. Babasimi tembihliyo ne 😁😁

      Sil
  21. Gecen hafta bende de acayip tükenmislik vardi :) Bi kac gün izin iyi geldi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende hala devam ediyo tam formuma dönemedim :) sen tamamen iyi olmussundur insallah 😁

      Sil
  22. Öncelikle derin bir nefes al.Hatta birkaç kez daha :)) Zaman zaman hepimiz kıstırılmış hissederiz kendimizi.Tuvalette bile olsa günde en az 10 dakika ayır kendine :) Umarım bu minik önerimlerim biraz işine yarar.Mutlu bayramlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay orda bile kapiya vurup duruyooo 😁 simdi tam hareketli zamanlari ya hic eli ayagi durmuyo cadimin :) o derin nefesi yapiyorum insallah ise yarar. Tesekkr ederim sizede :)

      Sil
  23. Biraz kendine izin ver abla.Dinlen falan mesela.Biz bekleriz seni.Huzurun eksik olmasın da,olur böyle yorgunluklar.
    BU arada seni mimledim.
    Esila'ya öpücükler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mimine baktim bile tatlm.ama yapmistim onu ben :) huzurum varda yorgunluk iste agir geliyo bazen. Bzde seni öpüyoruz ablasiii 😘😘💕💕

      Sil
  24. Bu yorgunluklarda geçer ablam bizde hissediyoruz :) Esilamızı kocaman öp yerimize :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kocamannn öptk ablalari bizde sizi öpüyoruz 😘😘💕💕

      Sil
  25. Sevgili ANNESİ'nin PRENSES'i inanılmaz güzel cümleler kurmuşsun bu yazında. Bayıldım......
    Bu sene mübarek Ramazan çok güzel geçti, en uzun günler olmasına rağmen ne susadık ne de acıktık çok şükür.
    Fakat uykusuzluk ve sabah çayı içilmeden güne başlamak biraz sarstı hepimizi. Allah kabul etsin, nice Ramazan'lara eriştirsin inşallah. Ailece güzel bir bayram geçirmenizi temenni ediyorum......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkr ederim güzel bir bayramdi cok.skür :) insallah sizinde bayraminiz cok güzel gecmistir.

      Evet cok skür havalar serindide cok zorlanmadik ama bazen bitiyor insan iste. Konusacak takati bile kalmiyor. Tesekkr ederim güzel düsncelerin icin 😘😘💕💕

      Sil
  26. Tatlı yorgunluklar, enerjinin düştüğü ana denk gelince daha da ağır basar, çaresiz tükenmiş hissedersin kendini... Normaldir hepsi geçecek... Dur bakalım 'annecim kahve yapıyım kardeşimle üçümüz içelim diyecek belki :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyyy bi tane dahamiii 😁 ben simdilik.buna bi bakayim bi büysnde 😘😘 insallah o günlerde saglikla sihhatla gelir 💕 tesekkr ederimmm

      Sil
  27. Zaman zaman böyle şeyler hissetmek o kadar olağan ki çünkü insanız çok şükür ki kızın ,eşin ile birlikte yarımda olsa herşey düzgün olmasa da yorgun da olsan gün bitiyor ve yenisi başlıyor tüm yeni güzelliklerle birlikte
    Bende bazen bu yazdıklarını fazlasıyla hissediyorum hele iki çocuk ve çalışıp yardımcısı olmayan bir bayan olarak hayat bazen çok zor geliyor gerçekten ama çok şükür halimize....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dedigin gibi onlar yaninda olunca hersey geciyor ama.sonra.yine geliyo tabi :) cok skür ki saglikli sihhatliyiz hep beraberiz.

      Sil
  28. yazınızı okudum..uykusuzluk kötü bişey..umarım bu kalıcı olmaz..çocuk da uykusuzsa birlikte hastanelerde uykusuzluk ile ilgilenen özel hekimlikler var,oraya başvurun dicem...belki bi çaresini bulabilirler..

    bir de kahveyi pek fazla kullanmayın derim..hergün içerseniz bu uykusuzluğun sebebi olabilir..haftada 1-2 sefer için..uykusuzluğa iyi gelen papatya çayınıda deneyebilirsiniz..ben şahsen kullanıyorum..uykusuzluğa iyi geliyor..yanlız çocuğa iyi gelir mi orasını bilmiyorum..bir hekime danışılırsa iyi olur..geçmiş olsun sizlere..sağlıcakla kalın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok o masallah cok güzel uyuyoda bana uyumaya firsat kalmiyo :) kahve falan hic icmem gibi bisey. Kafami koyabilsem uyucam da is gücden firsat kalmiuor malesef. Tesekkr.ederim

      Sil
  29. Sağlık, sıhhatle inşaallah o günleri de görürsünüz.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hz. Fatıma Ve Sabah Namazı

      Hz. Fatıma Validemiz (r.a.), henüz süt emmekte olan Hazret-i Hüseyin hastalandığı için sabaha kadar uyuyamamıştı. Evlâdının inleyişi karşısında gözlerine sabaha kadar uyku girmedi. Hz. Hüseyin sabaha doğru bir ara uyur gibi olduğunda, Hz. Fatıma bulduğu ilk fırsatta kâinatın sahibine yönelerek sabah namazını eda etmişti. Kendisini çaresiz bırakan uykuya ancak bundan sonra vakit ayırabilmişti.

      Sonra, mescid-i şerifte sabah namazını kıldıran Peygamber Efendimiz (a.s.m.), âdeti üzere onun evine teşrif etmişlerdi. Hazret-i Fatıma Validemizi uyur vaziyette görünce, onun sabah namazını kılmadığını sandı.
      - Ey kızım Fatıma, Peygamber kızıyım diye sakın namazı terk etme! Beni hak peygamber olarak gönderen Allah'a yemin ederim ki, namazını vaktinde kılmadıkça cennete gireceğini zannetme, diyerek, namazın hiçbir şekilde ihmal edilemeyeceğini belirtti. Buna karşılık Hz. Fatıma;
      - Canım babacığım, sabaha kadar uyumadım. Sabah namazını kılıp yattım, deme gereği duydu. O zaman Efendimiz (a.s.m.), sevgili kızını şöyle müjdeledi:
      - Müjdeler olsun sana kızım! Âhirette böyle sıkıntılar görmeyeceksin.


      :)
      Bu yazıyı da eklemek istedim.

      Sil
    2. Hadi insallah sonu bu sekilde olur :) Allah razi olsun cok.sagolun bu güzel yazi icin
      Umarim daha güzel yerlerde siz olursunuz

      Sil
  30. Amma abartmışsın be abla :D tipik ayarsız yorgunluk hissi.Sorun yok burda bir anlık yada bir sürelik parlayan hareketsizlik.Bunu buraya getiren şeyler klasik; umudunu yitirmek,ağır işlerde çalışma,sorumluluk,düzensiz plansız adımlar vs vs.Sakin olmak birkaç derin nefes alındıktan sonra sonucunu ileriyi görmeyi inanmak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende cocuk bak da anlarsin simdi sana davulun sesi hos geliyo. Hele bide yemesin, erkenden uyansin, yakana yapissin bak :) tabikide onlardan oluyo iste. Bünye zamanla iflas ediyor.

      Sil

OKUYUPTA YORUM YAZMAYANLARIN BURUNLARI AKSIN 😋