7 Haziran 2017 Çarşamba

DİSİPLİNİ Mİ ZORLA BOZDULAR !



    Gecenin bu saatinde lise 4. sınıftayken anatomi hocamla geçen bir anımı anlatmak istiyorum. Hani güler misin ? Ağlar mısın dedikleri varya tam da ondan işte. 😁

   Lise 2 den itibaren serüvenlerimiz başladı. Seri halinde kitap çıkaracak olsak " Özlem zebellahlar dünyasında " koyardım adını. Pantolonum tam üstüme oturmuş diye yukarıya gönderdi. Bol aldım bu seferde bol diye gönderdi. Broşum aşağı kayardı giderdim, gömleğim tenefüste hareket edince dışarı çıkardı yine giderdim.
   Hatta ve hatta siyah ayakkabımın tabanı beyaz diye de gittim.Ve hepsinde Din hocamız ve müdür yardımcımız tarafından "Dersine gir kızım. Senin birşeyin yok" denilerek gönderildim. ( Çok sevilen ve sayılan, adaletli biriydi kendisi. )

    Staj arkadaşım bir ton fondoten, küpe, yüzük ve düzleştirilmiş saçla yanımda gezerken, benim kulağımda sadece bir tane gümüş küpe kaldı diye ( ki bir defa oldu bu ) suç işlemişim." Unutmuşum hocam ! " Sözünü duyamayacak kadar da kin doluydu nedense. 😀 Bende 3 yılın sonunda yeter artık diyip cevap vermiştim. Cevap dediysem durup da geleni gideni saymadım ha. 😁 Düzgünce nedenini sordum işte.

    Ve benim sormamla beklenen sonda oldu tabi. 😃 Disiplin ! Kurulu toplandı. 3 öğretmen-(im) toplanıp haksızlıklarına kılıf uydurdular ve özür dileyeceksin dediler." Yapmadığım birşeyin özrünü dilemem. Susmadığım içinse tüm bunlar verin cezamı " dedim. Bana bir gün süre verdiler ancak cevabım değişmedi. Çünkü gerçekten özür dilenecek bir hata yapmamıştım. Bu inat değil istikrardı, hakkı müdaafaydı. Bunun üzerine müdür yardımcım yanıma gelip "Özür dilemek zorundasın kızım. Öğretmen öğretmeni suçlamaz. Bak açık söyleyeyim sana bilerek ceza vericekler. Şu an okulda kahraman gibi oldun ve seni bastırmaya çalışacaklar. Yoksa diğerleride senin gibi yapabilir diye düşünüyorlar. Gel dile özrünü de geleceğini yakma !" Dedi. Oysa ki yanan ben değil de haksızlık yapanlar olcaktı.

    Bu meğer anatomi hocamın ilk vukuatı da değilmiş. Üstüne yürüyenler mi dersin ? Bıçakla saldıranlar mı ? Çok sular akmış anlayacağınız o dereden. ( Ki kesinlikle tasvip etmiyorum bu durumları. Ne olursa olsun o bir eğitimci ve sırf bunun için bile kendisine saygı duymalıyız. )

    Sonuç olarak hiç bir kötü söz söylemediğim ve eğitim hayatım boyunca hiç bir öğretmenime saygısızlık yapmadığım halde, sadece hakkımı aradığım için 3 gün uzaklaştırıldım soğutulan okuldan. Ve beraberinde insanlıktan, ex olan vicdandan...

    Bu olayların ardından mezuniyetimizi kutladık. Sonrasında herkes sevdikleriyle vedalaşırken bağıra bağıra " Özlem nerdeeee " derken ki sesini unutmuyorum hocam. "Hakkını helal et dedin bana. Bende kırılan kalbime rağmen ettim. Peki sen asıl kendine hakkını helal edebilecekmisin ?

    Son olarak " Öğretmenler öğrencilere takmaz " diyenlere soruyorum."Pardon da öğtetmenler İNSAN değil mi ? Onlarında takma ve takılma hakları yok mu acaba ? " 😁

54 yorum:

  1. Ah Özlem'ciğim. Hakikaten gergin günler yaşamışsın. Aklıma hemen bir anım geldi. Lise birdeyken, ben sınıf başkanıydım. O gün de ders hocamız nedense ders başladığı halde geç kalmış ve bilhassa erkek öğrenciler kudurmuştu. Acaip bir silgi ve laf sataşması oldu. Sesler yükselti uğultu oldu artık. Çırpındım, engellemeye çalıştım olmadı. 'Sizi şikayet edeceğim müdüre' diyerek hızla sınıftan çıktım ki, karşımda Müdür muavini S.Kırlı(adını bile unutmadım ki isim hafızam zayıftır) bana öyle sert bir tokat attı ki, küçükten beri kulak rahatsızlığım vardı, perişan oldum. Belki vertigo olmama da o sebeptir. Babama söylemek zorunda kaldım, zira doktorluk olmuştum. Artık mesele nasıl çözüldü bilmem ama içimden hâlâ çıkmamış bak. Yazını okuduktan sonra hemen aklıma düştü. Tabii bir de kızım. Sessiz biridir zaten, hep yüzü güler, saygılı. Okurken de bu tip hadiseler onun da başına geldi. Keşke olmasa böyle şeyler. Bak şimdi bana sorsalar ben o öğretmenimden razı olmadım hiç. Anılar nasıl da acıtıyor bazen değil mi kızım. Dilerim hiçbir çocuğun başına gelmesin. Tabii ki tüm öğretmenleri seviyoruz. Sevgilerimle canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hic canm acımadi abla niyeyse. Tatilden geldim diye birde çıldırttım iyice :) ama kalp doktoruna sıra aldığımda birsey yoktur öylesine gidiyosundur diyip yolladiginda sorun ciktiginda acayip bozulmustu 😁 insan hayatina kadar uzatti bu muhabbeti yani. Cok üzücü seyler yasamissin ablacim dilerim hic kimse yasamaz.sevgilerimle 💕😘

      Sil
  2. O nasıl terbiyesiz hocaymış 😠 Buna benzer olmasa da ben de büyük kazık yemiştim okuldan. Suçlu da %100 okulumuza gelen yeni müdürdeydi. Şerefsiz biz fencilere aşırı yüklenirdi normalde 2 sınav olması gereken dersleri 3'e çıkarmıştı. Ha kendisi nedir diye sorarsan "İngilizce" öğretmeni. İngilizce dersini asla küçümsemem ama beyefendide bir inat vardı.

    Tamam hocayı asıp kesmeyelim ama saygı duymazsa bana ben hiç duymam ona. Bir de hakkını helal et demiş kamil 😠 Sinirlendim valla 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saygı duymasa da saygi duydum.Ama o duymayanlarla daha bir haşır neşir olmayi tercih etti 😁 ayy her yerde varmis demekkii.Ee napsın sayisal zeka herkes de bulunmaz 😁

      Sil
  3. Sağlık meslek liselerinde (en azından benim zamanımda)meslek dersine giren öğretmenlerin çok azının sağlıklı davranışlar sergilediğini düşünüyorum.Ben de sağlık meslek lisesi okumuş biri olarak,bilemeyecekleri kadar zor soru sorduğumda,her hafta sözlüye kalkan öğrenci olurdum :)) Şimdi umarım durum değişmiştir.Ben gülerek anımsıyorum.Sen de öyle anımsa bence.Sevgilerimle :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha :) o hocada her ders de beni yoklardı bakalim dinliyomu diye ? Ama hep cevaplardim sorusunu kalirdi öyle 😁 kesinlikle katiliyorum.Saglikli hareket edenler cok azdı malesef. Sevgilerimle 💕

      Sil
  4. Öğrencilikte oluyor maalesef böyle şeyler.Keşke olmasa da öğrenci de öğretmen de memnun olsa.:)

    YanıtlaSil
  5. Kendini yetiştirip büyüyememişler elinden büyümektekilerin çektiği!

    YanıtlaSil
  6. İsmini öğrenmiş oldum Özlem'cim.:))Valla öğretmenin iyisi candır, kötüsü de lanettir. Benim de başıma geldi kızlar. Lisedeydim, beden eğitimi hocası Tomris diye psikopat bir kadına düştüm. Kadın resmen bana taktı. Sebebini hala düşünür bulamam. Asla hakkımı helal filan etmiyorum. Gebermiş bak ölmüş demiyorum. Gebermiş, onca yıldan sonra bile nefretle anıyorum. Hiçbir zaman da hakkımı helal etmeyeceğim eğer öyle bir şey işe yarıyorsa.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaaa ölmüs abla o bulmustur bulacagi kadar Allahindan birak kendi haline kalsin 😁 ortaokulda da tüm derslerim 5 sadece bedenim 4 tü.Hoca beni tanimiyodu bile kafasina göre veriyodu ki daha önceki okulumda kosuda ve basketteydim 😁 bir ah etmisim adam kafasini yardı. Mudur yardimcisi abla söyledi.Hocam her dersi 5 bi siz 4 veriyosunuz dedi.Ama cok sinirliydi geri dönmedi hareketinden. bende 8. Sinifta inat ettim beni görecek diye gittim voleybola girdim.Adam bir belledi beni.Anamm sinava bile tabi tutmadan 100 veriyodu. 😁 ama iste 2 yıl 4 verdigi icin diploma notum 4.96 oldu. Gelde kizma yani 5.00 varken dimi :(

      Sil
  7. ben de üniverstde bana takan bir hocam yüzünden sene tekrarı almıştım.. pratik sınavda yaptığım diş güzel olmasın arağmen kirli çaışmışım iye geçer not vermemişti.. ki temiz çalışan yoktu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vicdansiz yaa insan onun icin sinifta birakirmi :( nelerle ugrasiypz dünyanin haline bak ya

      Sil
  8. herkes bir lise hatırasınımı anlatsa :) mim yapsaydın :D ben de aynen senin gibi inatçıydım ah neler yaşadık şimdi aklıma geldi gülümsüyorum boş boş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha :) ama yok inat degil benimki bisy yapsam özr dilerdim valla 😁 o ara bana demedikleri kalmadi.ben kafamdan uyduruyomusum bunlari güya benim dinlenmem gerekiyomus 😁 sırf özür dilemedim diye deli raporu verceklerdi nerdeyse 😁 ben mimlenmisim onu yapicam senide etiketlicem hazir ol 😁

      Sil
    2. :) bu öğretmenler tuhaf ya cidden çoğuna eğitimci demek hata olur, bekliyorum mimi :D bi de okeye dördüncü lazım kalk gel bi akşam kültür parka :))) ben hiç gidip oturmadım orda akşam, arkadaşlar okey oynamaya götrcekmiş

      Sil
    3. Aa hemen kosuyom dur 😁 bende aksamdan ziyade gündüz gidiyorum.Annemlerle piknik falan yapioz 😁 haha okeyide cok severim.benim hatirima dön ama tamam mı 😁

      Sil
    4. ben 2 kez gittim bu zamana kadar:) yağmurlar fena bastırdı bitsin gidcez, okeye de dönerim :D piknikte genelde yiyiciyimdir ben

      Sil
    5. Ben hem getiririm hem yerim.Ama öyle böyle degil 1 kilo yer 2 litre icerim abartirim durumu yani :) aaa daha cok git bundan sonra :) baska bie yerimiz yok zaten el mahkum :)

      Sil
    6. üşeniyorum ben iştn geldikten sonra bişiler hazırlamaya :D

      Sil
    7. Hazır gidalar favorimiz 😀

      Sil
  9. Özlemcim öğretmen önemli insanın hayatında..Bende ilkokul öğretmenimi hatırlamak bile istemiyorum..Yalnız bir ben değil bütün sınıf hatırlamak istemiyor..İşte o kadar...Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama iste ögretmende kusur olmaz sizin sorununuzdur o 😁 sistemimiz cok sacma ilerliyor malesef.geriye kötü anilar kaliyo degilmi. Sanada sevgiler 💕

      Sil
  10. Saygıda kusur etmemek lazım ne olursa olsun tabii ama hayatımızın en önemli en delidolu günlerini neden kolaylaştırmak yerine zorlaştırıyorlar anlamış değilim maalesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz mi ergeniz onlar mi acaba dimi 😁 insan durup bir düsünüyor yani.😄

      Sil
  11. İşte bu unutulmaz travmalar insan kime güveneceğini kime inanacağını bilemiyor bir öğretmen böyle ayrımcılık yapıp haksızlık yapar vay halimize ,resmen okuldan soğutuyorlar.Geçmiş olsun Özlemim bur böyle bir anı olarak kalmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aldigim cezayla kalakaldim canm.ama cokda umursamadim ya. Sadece yazik dedim bu kadar mi kolaydi hersey.Sırf kendilerini hakli cikarmak icin.bir öğrenciyi karaliyorlar.Ama gecio iste.Gecti cok skür fatocum :)

      Sil
  12. Eğitimci olmak gerçekten herkesin hakkı değildir. Nice öğretmenler yüzünden okuldan, derslerden eğitimden vazgeçen öğrenciler var.
    Eğitimin, öğretmenin hakkını verenlerle karşılaşır inşallah yavrularımız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canm insallah onlar bizim yasadiklarimizi yasamazlar :) senide ziyaret edicem aklimdasin.Okudum ama gelemedim bir türlü.💕

      Sil
  13. ne yazık böyle kötü anıların aklında kalması o öğretmen için söyleyebilecek söz yok Özlemcim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslinda cok var da canm ben söyleyemiyorum.Bide hatasini anladiki benden helallik istedi.Onunda baska dertleri vardir ne diyim :)

      Sil
  14. Bizim üniversitede eğitim hocalarımız her derdi ki 'İyi bir öğretmen herkes olabilir, ama iyi bir eğitimci olmak daha zordur ve asıl önemli olan da budur.'
    Evet keşke her öğretmen iyi birer de eğitimci olsa ve öğrencilerini anlayıp, sağlıklı davranışlar sergilese.
    Benim de aklıma lise sonda bana takan bir Felsefe hocam vardı o geldi. En ön sırada, öğretmen masasının hemen önünde oturuyordum. Sınavımız vardı o gün. Sıra arkadaşıma 'ya çalışacak bir şey bulamıyorum artık' demiştim. O sırada hocamız da bana döndü 'aaa sen Avrupa görmüş bi kızsın, hiç yakışıyor mu çalışacak bir şey bulamamak sana' demişti. O an kaldım ne diyor bu kadın diye. Benim Avrupa görmemle ya da söylediğim lafla ne alakaydı yani. Sonra kadın bir gün derste beni bir hocamız çağırdığında direk sınıftan kovmuştu. 'çık dışarı ve bir daha derse dönme' diye. Anlamıyordum bana neden böyle yaptığını. (Okulun en başarılı ve saygılı öğrencilerinden biriydim çünkü.) Sonra bi öğrendim ki kadının hep bir Avrupa görme hayali varmış. Bir öğretmen olarak öğrencisinin Avrupa görmüş (!) olması onu rahatsız ediyormuş. Bana da bu yüzden alakasız davranıyormuş.
    Şu an pek bir anlatasım geldi, ne yazdım bee :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaa ay benide güldurdun bebegim ya 😁 sen avrupa görmus kizsin niye bu kadar uzun anlattin ki lep deseydin anlardik biz 😁

      Yaa iste onlarda ögretmenler napican canm onlarida bu halleriyle kabullendik.Ergenlik zamanidir 😁 komik sey haha 😁

      Sil
  15. Eğitimci de olsa kimse sudan sebeplerle haksız yere bu şekilde davranmamalı diye düşünüyorum. İnsanlardaki bitmek bilmeyen ego olduğu sürece daha nicelerinin bu şekilde aramızda olduklarını görüyoruz..

    Sen en doğru kararı vermişsin bende olsam özür dilemezdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senide uzaklastirirlardi canm :)eminim sen bunlardan olmucaksin ve adil olacaksin 😄

      Sil
  16. Ben dinciden takılmıştım. Nasıl başladı hatırlamıyorum.. Ben hastalıktan dolayı rapor almıştım; bu adam beni neredeyse mazeret sınavına almayacaktı. Olaya okul muavinleri müdahil oldu.
    Adam bana takınca, sözlü de sorular sordu; en sonunda dualara başladı, hangileri derseniz:"Kunut" hala o duaları, bu adama öfkeden ezberleyemedim. Neredeyse sınıfta bu dersten dolayı kalacaktım. Müdür muavinleri ve diğer öğretmenlerim olmasa herhalde tek o dersten kalmış olacaktım. Bu yüzden dine karşı soğukluk yaşıyorum.
    Bence; belki bana kızacaksınız "din eğitimi ailede verilir." diye düşünüyorum. Bence yaşamadığın bir duyguyu başka yerde oldurtamazsınız.
    Böyle insanların yaptıkları yüzünden inanç sarsılması yaşanıyor. Şimdi bile öfkeden tüylerim diken diken oldu.
    Ben de özür dilemezdim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin sansina din gelmis iste.Bizim din hocamizi görsydin ayni anda mudur yardimcimizdi.Harika bir adamdı.Ve asiri zekiydi.Hic birseyi unutmaz ve kendini cok saydirirdi.O olsa kesin severdin dini :) büyk sanssizlik olmus canm.Ben artk sinir olmuyorum ama zamaninda okuldan bile nefret etmistm

      Sil
  17. Ahh kulakları çınlasın lisedeyken benim de kadın beden eğitimi öğretmenim böyleydi.Okul bahçesinde sıra olup içeri girerken radar gibi tarardı bizi.Tabi onun bu radar gibi olmasında bazı kural nedir bilmeyen öğrencilerin de payı var tabi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama öylelerine genelde dokunamazlar gücleri bizlere yeter :) oyy ne sartlarda okuyomusuzzzz 😁

      Sil
  18. Ben liseye gitmedim ama ilk okul da sınıf öğretmenim çok iyiyi halen sağsa kulakları çınlasın ban az bakmadı :)) Ama her biriniz de iyi kötü güzel anılar birikmiş :)Senin öğretmende hepten betermiş canım benim :) Hayır sanki kendileri de hiç öğrenci olmadı sanki sevgiler güzel yüreklim seviyorum seni :) öptüm kocamaaaan :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesin ona bütün ögretmenler takmistir 😁 sagol canimin ici.Bizim ilk okul hocasi soguktu ama yinedr severdim.Kücükken daha baska oluyo dimi :) bende kocaaammaan öptm tatlim sevgiyle kucakliyorum seni 💕😘

      Sil
  19. ahhh özlem benimde başım beladaydı bu öğretmenlerle ama ben azıcık birazcık fırmalaydım hak ediyordum yanisi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaa 😁 hic kimse haketmez bu bir sebep degil canikom 😁 ama kimileri hocayi cok bezdiriyolar onlardansan hakedebilirsin 😁

      Sil
  20. Her yerde bir tane oluyor böyle öğretmenlerden demek ki Özlem bizde de vardı kız öğrencilere takık müdür yardımcısı bayan öğretmen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıskaniyor tabirinj hic sevmem ama gercekten kiskananlar cok var :) benimkiside bayandı :)

      Sil
  21. Her okulda mutlaka 1-2 öğretmen böyle ne yazık ki. Özellikle lise dönemlerimizde gururumuzu kıran, gereksiz takıntılarıyla biz üzenlerle karşılaştık hepimiz de elbette. Pişman mıdırlar acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Galiba pisman oldugu icin beni aradı.Ben suratina bakmiyordum. Ama deymiyo.Hic birsey bir insani üzmeye deymiyor bence.Özür de dilesen icindeki kirginlik gecmiyor.Hos ben cok umursamadim ama zamaninda cok üzlmüstum.

      Sil
  22. Yanıtlar
    1. Yaaa sormaaa 😁 numunelikti bacım.Oda bana geldi.Mıknatıs gibim çektim 😁

      Sil
  23. Benimde vardı bir tane böyle 😀 hatırlamak istemiyorum hoooooop unuttum bn o günleri sende unut kuzum ya😀 haksızlik elbet bulur birgün yerini...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amann valla dünyada ne dertler var takamicam onu :) kesinlikle öyle kuzucum

      Sil
  24. Haksızlığa karşı dik durmak önemli..Okurken ben de destekledim sizi içten içe :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh cok tesekkr ederim arkamda birilerini görmek ne hos :)

      Sil

OKUYUPTA YORUM YAZMAYANLARIN BURUNLARI AKSIN 😋