29 Haziran 2017 Perşembe

İÇİMİZE BAYRAM MI KAÇTI ?



    Yok yok. Öyle karmaşık cümleleri birbirine kuyruk yapıp, kafalarınızı ip misali karıştırmaya gelmedim...

    Belki de tam da onun içindir bu yazım. Kendime bile ispatlayamadığım kelimelerin, yaslandığınız duvar olması içindir herşey. Öyleyse bile boş avuntulara kulak asamayacak kadar dolusunuz farkındayım. Ama eskiden şeker tadında bayramlar sunulurken ; şimdi ise bayram tadında şekerlere maruz kalıyor yeni gençlik.

    Akrabadan, eşden uzak en çokta gönüllerden uzak ; bir telefonun bile çok görüldüğü bayramlar...

    Oysa daha 15 yıl önce kıyafetlerin bayrama özel olanına bayramlık demiş, bir de onları yatağımın başına iliştirip sarılıp uyumuştum. Güzeldi herşey işte. Hemde herkesin görebildiği kadar.

   Neyse birazda bize dönelim. 10 takım bayramlığı oldu kızımın. 3 ü babası ile benden. 3 tanesi teyzesi, 1 tanesi annesi 3 tanesi de anneannesi ve dedesinden.
( Dedesinin aldığı bir takımı eve getirmeyi unuttuğumdan resmi yok malesef. Oda kedili fuşya renginde şortlu dantelli takımdı. )











    Eski tadı kalmasa bile yine de çok güzel bir bayramdı benim için. En değerlim benim yanımda, bende en değerlilerimin yanındaydım. Arefe gününden annemlere kalmaya gittik. Yani arefeden bayramı getirdik onlara. :) İftar yemeği olarak en sevdiklerim seçilmiş. Su böreği, içli köfte, köz patlıcan çorbası ve bir kaç ilaveler. Sonra iftarla birlikte ana baba günü olan çarşıyı gezip köz mısır yedik. Oradan da parka çay içmeye gittik. Eve döndüğümüzde saat 24:00' ü bulmuştu. Ertesi gün ise gelenin gidenin haddi hesabı yok. Buna da eyvallah. Severiz misafirleri de. Birde kızım her misafirle birlikte tepeme tepeme çıkmasa. Yamyamlıkta sınır tanımadık kısacası. Sanki dağın başında büyüyorsun be çocuk. Sıcak bir yandan, Esila diğer yandan arada ben fenalıklar geçirdim tabi. En son saat 23:00 olmasına rağmen inatla uyumamakta ısrar edince anneannesi ve dedesi kaptıkları gibi Lunaparka götürdüler. Bu bahaneyle gün boyu birşey yememesine rağmen orada tıka basa doyurmuşlar. :) Eve geldiğinde ise yastığa kafasını koyar koymaz gümledi gitti.

    2. günü ise sabahtan ablama kahvaltıya gittik. Esila leo ( ablamların kedisi) ile takılıp durdu. Bir oraya bir buraya derken uykusu bile gelmedi cadının. 17:00 ' ye doğru da kucağıma yattığı gibi uyudu. Bende bu şirin kapkapı yakından inceledim. Sizce de bayram şekeri gibi değil mi ? :)



    Bizim bayramımız bazen öyle bazen de böyle geçti işte. Böyle bir ailem olduğu için çok şanslı olduğumu bir kez daha anladım. Ve " söz uçar yazı kalır " sözüne binayen de bu hislerimi buraya iliştirmek istedim. :) Herşey güzeldi güzel olmasına da eksikti bir yanım. Yarımdı yada hiç yoktu. Belki de yerinden oynamıştı, yalama yapmıştı artık. Bastıramadıklarımın tutsağı oluverdim bir anda. İki dağın arasında kalmışcasına sıkıldı işte içim. Ne biraz eksik ne de biraz fazla. Tamda herkesin istediği, beklediği kadar sıkıldı...

48 yorum:

  1. bizde tabiri caizse tam eski bayramlar tadında yaşıyoruz kızlarım o anlamda çok şanslılar köyde bayramı bayram olarak yaşıyorlar....

    YanıtlaSil
  2. Ben de her bayram aynı sorunsalı yaşadığım için sakladığım bayramlıklarımı çıkarıp anıları hatırlamakla yetiniyorum. Bir yanımız hep eksik; eski muhabbetler, gülen gözler ama en önemlisi sevilenler eksik artık..
    Bu arada şu şortlu takımların bize göre olanlarından varsa sipariş ediciim :D ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaa :) sanirim birazcik kücülebilirsen olabilirrr 😁ne kadar şirin degilmiii. Artk cok tatli seyler var yaa :) valla öyle sevilenler hep eksik gercekten nerdeyseler :)

      Sil
  3. Çocukluğumu hatırlıyorum da o bayramlık heyecanı ne güzel şeydi. Ailemle birlikte alışverişe gider sevdiğim kıyafetleri alırdım. Çok güzel ve ayrı bir mutluluğu vardı o anların. Bayram sabahı heyecanla kıyafetlerimi giyip şeker toplamaya gitmek... O anları hatırlayınca bile yüzüm gülüyor. Şimdi ise bayramın hiçbir etkisi yok üzerimde. Bu nedenle ufaklık için o bayramları muhteşem kılın. Hep hatırlasın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende öyle.. bayramlik aldirip da giymedim düsnnn :) ki ben cocuk gibi sevinirdim. Ama hevesi kalmiyormus zamanla insanin galiba. Ne güzeldi seker toplar,el öperdik. Simdi kapiya cikmaya korkar oldu cocuklarimiz malesef.

      Sil
  4. Bizde bayram telaşı,bayram güzelliğini yaşatmaya çalışıyoruz ama ne kadar başarılıyız orası tartışılır.:) Prensesin bayramlıkları da güzelmiş.Güle güle giyinsin.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkr ederiz tyzesi :) yasatmaya calisiyorsaniz ne kadar güzel :) zamanla degismesin bu degerleriniz insallah

      Sil
  5. Şu cümleler "Her şey güzeldi güzel olmasına da eksikti bir yanım. Yarımdı yada hiç yoktu. Belki de yerinden oynamıştı, yalama yapmıştı artık. Bastıramadıklarımın tutsağı oluverdim bir anda. İki dağın arasında kalmışcasına sıkıldı işte içim. Ne biraz eksik ne de biraz fazla. Tam da herkesin istediği, beklediği kadar sıkıldı..."
    Bu yazdıkların, empatinin ne kadar yüksek olduğunun göstergesi. Herkes mutlu olsun istiyorsun. Zira yazının bir yerinde de "eskiden şeker tadında bayramlar sunulurken ; şimdi ise bayram tadında şekerlere maruz kalıyor yeni gençlik." ifadesini kullanmışsın. Bunları anlaman ne kadar duyarlı olduğunu gösterir kızım. Aile en kıymetli değerdir. Allah birliğinizi daim etsin Özlem. Bayağı uzun senelerdir bayramda bir tek kızım yanımda. Torunum babasıyla seyahate çıkıyor, çünkü boşanmış aile çocuğu. Yine de evladımın varlığı için Allah'a şükrediyorum. Yakınlarımdan bir telefon bile almadım. Devir vefasızlık devri. Tek başımıza herkesi uyaracak kuvvetimiz yok.
    Esila tatlısının elbiseleri çok güzel. İyi günlerde giysin inşallah. Gözlerinden öperim kızım. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yakin olsaydim aeve seve ziyaretine gelirdim ece ablam :) cook haklisin. Artik tek mutlu olsunlarda uzakda olsalar,aramasalarda olur düsncesi sariyor bizleri malesef.

      Tesekkr ederim ablacim. Cok güzel noktalar gözüne carpmis. İnsallah eski degerlerimize ve insanligimiza döneriz.
      Sevgilerimle...Kocaman öpüyorum ellerinden.. :)

      Sil
  6. Oyy oyyyy oyyyy ne tatlı bayramlık bunlar.Çok ta şanslıymış maşallah..Bu bayram tüm büyüklerden mahrum (hepsi bir yerlere gitmiş) İstanbul'u bekledik biz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbulda sakinleşmiştir ama demi :) bu bayram öyle olduu. Ama önemli olan huzur tabiki. Beraber yasanılanlar canm :)

      Sil
  7. Merhaba ,bu şeker ambalajlarının içinde Esila'da bayram şekeri olmuştur herhalde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemde nasilll :) tüm bebekler gibi bayram sekeri oldu canm :) meraba bidee

      Sil
  8. Esila bayramlık konusunda en şanslı çocuk olabilir😁 Yaş gelmiş 22'ye,sadece teyzeme giderim. Annem hala bana zorla bayramlık aldırmaya çalışır 😂

    Eski bayramların daha güzel olduğu bir gerçek 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa erken yaslanmissin bellecim sen daha durr :) ben hala.sabirsizlikla alirim ama bu sefer ortaya karisik yaptim.ne lazimsa onu aldim 😁 bende cok akraba gezemiyorum. Hepsi ayri bir yerde zor oluyor gitmesi 😀

      Sil
  9. Hepsini güzel günlerde giysin inşallah gözlerinden ya aklarından öpüyorum 😍😘😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde seni öpüyoruz gizem tyzesiii tesekkr ederiz 😘😘😘

      Sil
  10. Oyyy oyy kurban olsunlar onun o güzel bayramlıklarina 😁😊 yerim ben onu 😘 güzel günlerde giysin kuzum . Bayramlar eskiden güzel di bir heyecan bir mutluluk vardı annemin geceden diktiği kırmızı elbisemi ve kırmızı ayakkabı baş ucumda bekleyen o küçük kız çocuğu ahh ahh 😞😊 dedemin peşinde koşan güzel günlerdi artık kalmadı şimdiki gençlik kolları kendi halindeler Rabbim güzel görenlerden güzel bayramlar görmeyi nasip etsin inşallah canım benim seviyorum seni 😘😊bu güzel yazı beni nerelere götürdü 😊 güzel bir yollucuk yaptım çocukluğuma çok teşekkür ederim canım benim 😘😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin o kirmizi kirmizi halini görmeyi cok isterdimmm canm benmmm :) bende öyleydim hatta bir keresinde begendigim ayakkabinin numarasi yok diye kocaman alıp onu giymistim düsn yani :) bizde seni seviyoruz adaşımmm yine eskisi gibi mutlu bayrsmlar gecirirsin insallah. Tesekkr ederiz balımmm insallah güzel günlerde giyer :)😘😘😍😍😍💕💕

      Sil
  11. Bu bayramlıkların hepsi birbirinden güzel. :) Esila gerçekten çok şanslı. :)

    Evet maalesef eski bayramların tadını hiç birimiz alamıyoruz. :(

    Ablacım köz patlıcan çorbasını ilk defa duydum, söylemeden edemicem. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay ama cook güzel oluyo canm yaa ben cok begeniyorum sahsen 😀
      İnsallah ömür boyu hep sansli olur canm benim. İnsan anne olunca herstin en iyisini onda görmek istiyormus. İlerde anlarsin beni :) tesekkr ederiz tyzesi 😘😘

      Sil
  12. Oooo, hepsini güle güle giysin:)))Çok şirinler, kediyle de oynamış ne güzel, bu yaşta hayvan sevgisi aşılamak çok doğru. Sevgilerimle...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korkmamasi icin ugrasiyorum ama bakalim.ne olucak abla :)

      Tesekkr ederiz daha iyisi herkesin olsun insallah 💕💕

      Sil
  13. Prensesin annesi mail takip butonu ekledim. Bahsettiğiniz buydu sanırım.Bi bak istersen .Önerin için çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  14. Şehirde hiç tadı yok bende köyde geçirdim bu bayram.Orada bile bazen artık eskisi gibi tadı olmuyor diye konuşuruz kuzenlerle.Kimi göçüp gitti kimi evlendi gitti...Allah'tan kalabalık bir aileyiz bol bol kuzenim var ,giden olsa da kalan sağlar bizimdir. 😁 Toplandık mı gırgır curcuna devam.. 😅

    Bayramlık desen,almayalı çok oluyor.^^

    Esila prenses güzel günlerde giysin cicilerini😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkr ederiz tyzesiii daha güzelleri senin olsun 😘😘

      Köylerde daha güzel yasaniyordur belki ama brada hic tadi yok gercekten.herkes fazlasiyla uzak birbirine. Ayy ne güzel kalabalik aile kuzenler cok güzel olurlar 💕😘😘

      Sil
  15. Finlandiya'da bayramıda yaşayamadık. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar mi kötü durum :( ama dogru memeleketin havasi olmayinca bayram da olmaz ki dimi 💕😘

      Sil
  16. Esila güle güle giysin cicilerini
    ben de ailem yanımda olsun da alıştım eksik bayramlara

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende öyleyimmm :) ailem olsunda napalim gerisi olmasada olur diyorum. ALLAH bozmasin insallah :)

      Sil
  17. ne güzel cicili bicili elbiseler..😊 güle güle giydirsin rabbim..

    YanıtlaSil
  18. eh güzel ailevi mutlu geçmiş tatil. bir eksikle ama olsun ya herşey olmuyor işte. kızın modayı iyi biliyoooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynenn hic bir zaman hic bir sey tam.olmaz zaten dimi :)

      Annesi modayi biliyo olmasinnn 😁 tulum modasina ayak uyduruyoruz. Bebislerede yakisiyo ama :)

      Sil
  19. Esila güle güle güzel günlerde giysin bayramlıklarını...Ne güzel geçmiş bayram..tam bayram tadında...Muhabbetiniz hiç bozulmasın...Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin :) insallah Rabbim sizinkinide hic bozmasin. Sehir tadinda da olsa yasadik iste bayrami :) aminn insallah cok sagol :)

      Sil
  20. ne güzel bayramlıklar, yeriim :) karpuzluya bayıldım :)

    hayırdır canım neden için sıkıldı bakiyim senin??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay ona bende bayildim canmmm ama üstne uyan hic bise bulamadim en iyi beyazla gitti yine 😁

      Bir kac gündr öyleydi canm. Böyle icim icime sıgmadı,hersey üstme geldi sanki :( ama daha iyiyim suan :)💕

      Sil
    2. Arada oluyor öyle canım İyi bari sevindim şimdi iyi olmana.
      fotoğraftaki üst de çok güzel olmuş uymuş bence :)

      Sil
    3. Tesekkr ederim tyzesi senin de öyle şortun olur insallah :) sagol canm benm Allah kimseyi skmasın :)

      Sil
  21. Hatayda o kadar çok bayram kutluyoruz ki biz:) bayramlar da toplaşmlarda fotoğraf çekip sosyal medyaya atmaktan ibaret oldu sanki.kıyafetler çok şeker ya kız çocuğu giydirmek bence çok eğlenceli, çocuk enejisi diye bir şey var bitmiyor di mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay bencede yaaa. Kiz cocugu bana göre bambaska bisey
      Ben hep kizim olsun istiyodum cok skür oldu. Rabbim her hakedene nasip etsin insallah 😆 bayram dedigin öyle olur zaten :)

      Sil
  22. Cicileri çok güzelmiş kızınızın.. Güle güle giysin. Mutlu bayramları olsun..

    YanıtlaSil

OKUYUPTA YORUM YAZMAYANLARIN BURUNLARI AKSIN 😋