11 Haziran 2017 Pazar

AKRABALIK MI ? AHBAPLIK MI ?



    Akraba ; Kişilerin gen bağı nedeniyle birbirleriyle olan ilişkisidir.

    Ahbaplık ise ; Hiçbir kan bağı olmaksızın kişilerin birbirleriyle kurduğu gönül ilişkisidir.

     Bu iki kelime ne kadar tanıdık gelse de bir çoğumuzun tercihi akrabalıktan yana olur. Kan bağı o kişileri bizim gözümüzde 1-0 önde tutar. Önce onları ziyaret eder, en çok onları severiz. Güven listesinin protokol bölümünede ilk onları oturturuz şeref konuklarımız olarak.


    Bu torpilli ilişki benim ailem için geçerli değil tabi. Bizim buradaki çoğu tanıdıklarımız ya çok uzaktan akraba yada sadece tanıdık, komşu, arkadaş. Aksine bir iş yaparken akrabadan uzak durulması taraftarıyız. ( Aile içi hariç. 😁) Eskiler boşuna dememiştir heralde " Ne gelirse akrabadan gelir" diye. Bizde kulağımıza küpe, saçımıza toka yaptık bu muntazam sözü. 😁

     Arkasından kuyusunu tırmık tırmık kazanlar mı dersin ? Düştüğün de bir çelmede kendisi takanlar mı ? El yaptığı zaman ağır gelmiyor da akraban ya işte cuk diye oturuyor kalbinin ortasına. ( Ben böylelerine izninizle AKBABA demek istiyorum. )

     Düşünüyorum da akrabalarımdansa dostlarımız daha bir akraba olmuşlar bize. Daha bir amca, daha bir teyze gibiler. Kendimi bildim bileli tanıdığımız komşularımız var mesela. Akraba da kimmiş ? Her anımızda yanımızda olanlar varya. " Hıhh size diyorum efendim. Koca bir adım öne çıkın. Tıpkı hayatımda da çıktığınız gibi."

    Kime yakınsam, kim verdiğim değeri hakediyorsa sevgi onun hakkıdır bence Ve helali hoş olsun, güle güle de kullansın diyorum.

   Peki size hangisi daha yakın ?Akraba mı ? Ahbap mı ?

69 yorum:

  1. Ben akrabalarımdan özellikle yaşıtlarımı sevmem canımcım.İnanır mısın geçen gün yemeğe gittik beni bir dışladılar anlatamam.Öyle dışlamışlar Ki onlar sipariş vermiş ben menüde ne var bilmiyorum daha.Tabi bir de beni masanın dışına bırakmışlar,Rezil oldum anlayacağın...
    Ben Ahbap diyorum o yüzdeeen💓 Koccaman da sarılıyorum sanaa🖤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hıhh iste bana onu yapanin burnundan fitil fitil getirir aynisini bende ona yaparim kuzum 😀 valla yok akrabaya bulasmicaksin. Sana kim deger veriyorsa ona yakin olacaksin degil mi. Bende kocamann kocamann sariliyorm sana seni seviyorum Simim 😚💕

      Sil
  2. Çok fazla akrabamız yok bizim.Kardeşlerim ve onların çocukları.Annem tek çocuk.Babamın da yaşayan akrabası pek kalmadı.Kalanlar da İstanbul'da.Kan bağına takıntılı biri değilim.Kim samimi sıcak iyi niyetliyse arkadaşlık da gerisi de önemli değildir benim için :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hay yasa :) iste kesinlikle böyle olmalı. :) Kan bağı olmasa bir avantaj gibi görülmemeli. Tesekkr ederim yorumun icin :)

      Sil
  3. Ahbap ya da dostlar onlar 1-0 önde. :)) 😚😚

    YanıtlaSil
  4. İyi yanları var da akrabaların olmasalar da daha iyi olurdu. Aile dostlarımız çok daha vefakar hayırlı insanlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizimkilerde öyle canm. Akrabalar genelde birbirlerini cekemiyorlar galiba :)

      Sil
  5. Bazi arkadaslar, birak akrabayi gercek kardesinden bile yakin olabiliyor.

    YanıtlaSil
  6. akbaba iyi tanım ve tam not alır benden ... ne yazık ki :(

    YanıtlaSil
  7. En yakın arabayı akrep soksun derler ya benimki de o hesap bu bizim akrabalar benden uzak Allah'a yakın olsunlar 😁😊 canım benim 😁😊 evdeki ailem hariç gerisini çöpe at gitsin 😊😁😁en iyisi ahbap candır diyorum sende cansın güzel yüreklim seviyorum seni 😁😘😘😘😘😁😍😁😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyy sende can olmasan sevilmezdin bu kadar kuzum 💕💕😚😚 benim icinde ailem daha öndedir. Gerisi seni sadece yılan gibi boğmak için vardır. Tesekr ederim yorumun icin canm benim kalp kalp 😀💕💕😘🌼

      Sil
  8. O kadar doğru ki, üstüne tek bir söz söylemeye gerek yok bence bu yazının. Akrabaya karşı saygı iyi de, sevgi ancak kan bağı aracılığıyla gelen bir duygu. Oysa ahbap hem sevgiyi hem de saygıyı yalnızca kendi karakteri ve davranışları üzerinden kazanmış olduğu için el üstünde tutulmalı bana kalırsa. Kolay kolay kimse ahbap kazanamaz ama kazanmışsa da bu insanlığından gelir. Ona da ne mutlu ki insan olmayı öğrenmiştir.

    Söz söylemeye gerek yok deyip yine kendimi tutamadım. :D Ellerinize sağlık, çok doğru bir noktaya işaret etmişsiniz bu yazıda. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay ne kadar dogru konusmussun. Kesinlikle olmayan şeyleri tek bir kalp dd birlestirip herseyiyle sevebildigindir ahbap.Akraba gibi baska sebeplere ihtiyacin yok :) tesekkr ederim yorumun icin. 💕😘

      Sil
  9. Hangisi samimiyse onu seçiyorum ben. Kan bağından ziyade gönül bağının önemli olduğunu düşünenlerdenim.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende aynisini düsnüyorum :)gönülden gönüle 💕😄

      Sil
  10. Akrabalarını kendin seçemiyorsun. Ahbaplarını ise kendin seçebiliyorsun. O yüzden ahbap diyorum ben de. Sıla-i rahîm denen bir şey var. O yüzden akrabaların yaptıklarını da hoş görerek veya takmayarak bunu da ihmal etmemek lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eden bulurculardan olduğum için yaptığı kadar yaparım. Kimilerine fazla yüz verdiğinde elinde ne var ne yoksa didiklemeye çalisiyorlar malesef.Ahbap dogru terch bencede

      Sil
  11. Akrabalik ,ahbapliktan önemlidir. Bunu benim gibi uzak ellerde yasayanlar herhalde daha iyi anliyorlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belkide ahbapların yanlış kisiler olmuslardır. Yada gercekten çok sanslisin ki deger verecegin akrabaların var :)

      Sil
  12. Akrabanın da Ahbabın da en iyisini en hayırlısını versin Rabbim herkese 😘

    YanıtlaSil
  13. Maalesef ikisi de değil. Akrabalarla geçinsek de kolayca nem kapıyoruz :D Aile ahbabı diyebileceğimiz biri de olmadı :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denk gelmemiş :) evet akrabaları biraz daha irdeliyoruz sanki buda bir gercek :)

      Sil
  14. çok çok sevdiğim bir söz var bu konuyla ilgili dostlar seçilmiş kardeşlerinizdir diye aynen de böyle düşünüyorum.:) Ayrıca akrabamı akbaba onlar akbaba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha :) herkesin cevresinde ne kadar cok akbaba varmis meger.Soyları moyları tükenmez bunların :) cok güzel bir söz bencede :)

      Sil
  15. Aksine akrabalarimla gorusmem, ne olursa olsun cikar iliskisi varsa sirf akrabam diye torpil geçemem. Disarida akrabaligi gec aileden biri gibi olan insanlarda var, az olsun öz olsun ama ihtiyacim olunca kaybolup ortalik sakinlesince cikmasin karsima yeter. 😒

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dalgalandigimda durultsun diosun yani :) kesinlikle bende sana katiliyorum.Kuyumu kazmasında gül gibi gecinelim :)

      Sil
  16. küslükten hiç hoşlnamamama rağmen ilk kez geçen sene artık mesafe koydum bazı akr(b)abalarıma

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haketmistir kesinlikle o akr(b) abaların :) bu nedenle üzülmeye deymezler :)

      Sil
    2. Ay hic üzlmüyom ki ben takmam uzaktaki kisileri 😀

      Sil
  17. Ahbap diyorumm :) Ama yine de az insan çokça huzur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu nedenle secimlerimizi insan olanlardan yana kullaniyoruz :)

      Sil
  18. Öyle akrabalarımdan çok çok hayranlıkla bahsedemeyeceğim, ama tüm blogger arkadaşlarımın da bildiği üzere kan bağım olmasa da gönül bağım olan kardeşlikten yanayım. Yani ahbaplıktan yanayım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh bilmezmiyiz senin o güzel kardesini canm Allah bozmasin herkese de nasip etsin insallah :)

      Sil
  19. "Kardeşin seçemediğin arkadaşın, arkadaşın ise seçebildiğin kardeşindir". Ben de bu sözü yazayım dedim :)

    YanıtlaSil
  20. Büyük yaşlarda bir akrbamın kendi çocuklarıyla beni,ablamı kıyaslayıp çoğu zaman başarılı anlarımızda bir telefon bile etmeyecek kıskançlığa geldiğini bilirim. Bu gibi durumlar dostlar arasında da görülse de akrabalıkta daha fena maalesef :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay hiç sevmedigim seylerdir yaa. Ne olursa olsun en degerli en basarili senin cocugundur. Kimi kiminle kiyasliyosun dimi :) Kiskanclar iste :)

      Sil
  21. Akrabayı akrep soksun boşuna dememişler heralde :)
    Benden uzak allaha yakın. HEle baba tarafım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her telden cikiyor iste. Cikmasin istiyosan da uzak duracaksin. Yoksa gercekten akrep gibi sokarlar :)

      Sil
  22. Akrabalardan bazen ummadık davranışlar görebiliyorsun. Elden gelen o kadar acıtmaz. Arkadaşlık iyidir. Paylaşılacak tek şey sevgidir zira. Güzel konuydu canım. Kalemine sağlık. Sevgiler kızım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgi olduktan sonra akraba da ahbapda farketmiyor aslinda. Ama bu sevgiyi genelde ahbaplarla yakaliyoruz sanirim :) cok tesekkr ederim ece ablam.öpüyorum ellerinden.sevgilerimle :)

      Sil
  23. Değişiyor Özlem'cim, iyisi de oluyor, kötüsü de. Benim rahmetli anneannem, dedem, dayım ve Necmettin amcam ile yengem çok iyiydiler mesela. Mekanları cennet olsun. Çok severdim. Onların yeri hep yüreğimde....ahbabın da iyisi iyidir de zor bu zamanda bulmak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şans mi diyelim tesadüfmü iste yakalayabilene aşk olsun :) Mekanlari cennet olsun ablacım. benim anneannem dedem de cok iyidi ama amcaları pek bilmeyiz. Uzak olunca iste daha da mesafeler oluyor. İnsallah ahbaplarimiz cogalir ablacm tesekkr edrrim yorumun icin 💕😘

      Sil
  24. Ne cekmissin kuzum sen akrabalardan.. Benim ana tarafı ii baba.tarafindan.bi iki kisi haric uzak kalsinlar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baba tarafım biraz uzaktır. Hem km olarak hem gönülmette olarak canm :) çekmek degilde cok uzagiz ya akraba gibi degiliz ne yazikki

      Sil
  25. Bazı akrabalarım var ahbabım gibi, bazı ahbaplarım var akrabam gibi...
    Bilmem anlatabildim mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazılarıda hic yok gibi dimi :) anlasildi merkez 😀

      Sil
  26. akraba akrepmiş yaa. bu arada benim face hesabını birileri hack'lemiş yaaa bulcam bakalım bir çözüm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin adina üzldüm :) insallah hemen alabilirsin geri canm.

      Sil
  27. Mən də ahbapları seçirəm amma, mehriban və hər zaman sənə dəstək olacaq akrabaların olmağı da böyük bir şansdır məncə. Kaş ki, hər kəs belə akrabalara sahib olsa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh keske canm benim. Ama bizimkiler cok soguk ya. Ahbaplarimiz akraba gibiler artk :)

      Sil
  28. Bunu bana bir iki yıl önce söylesen kesin karşı çıkardım ama sağolsun müthiş akrabalarımından son 2- 3 yıldır yaptıkları ile beni şoke ediyorlar , evlenince görmemişin kocası olmuşu olup bizimle ilişkiyi keseni arasın , bizi sömürüp de hiç bir hayrı bulunmayanı mı ararsın , hepsi var , birde patavatsız olanlarda var ki iç onlardan bahsetmiyorum bile ,yine çok dolmuşum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay birde seni mimledim , inşallah yaparsın ^^

      Sil
    2. Hıhh iste o sömürenlerden cok var bizde. Bide hayirsiz olanlar dolu :) yaptim bile canim.benm 💕😄

      Sil
  29. Zor bir konuya dikkat çekmişsin.....
    Evet genellikle akrabalar özellikle çocuklarının başarılarını çok fena kıskanırlar, bir çok akrabamın bu haset ve fesatına şahit olmuşluğum var. Ayrıca maddi açıdan iyi olanın sömürülmesi, kişisel mesafelerin korunamaması, saygısızlık, yüzgöz olma, adil olarak miras bölüşülememesi vs akrabaları birbirinden uzaklaştırıyor.....
    Fakat bir yanım da dengeleri koruyan, iyi geçinen akrabalara gıpta ediyor.....
    Çünkü yıllar içinde arkadaşlar değişebiliyor, okul, iş, komşuluk gibi ortak alanlar bitince yollar ayrılıyor ve yeni arkadaşlıklar kuruluyor. Ancak köy, kasaba, şehir, gen ortaklığı ömür boyu devam ettiği için sık sık yollar kesişiyor akrabalarla.
    İyi günde arkadaş çok ama zor günlerde aile ve akraba desteği olmadan olmuyor......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akrabalasmis arkadaslar tercihimiz bu nedenle. Ama.bende cok özeniorum akrabalariyla samimi olanlara. Bizim yasitlarimiz bile ne arar ne sorarlar. Cok tuhaf bir durum bana göre ama böyle iste.

      Sil
  30. yani , genelleme yapmak imkansız olmalı bu konuda diye düşünüyorum.
    Allah iyi insanlarla karşılaştırsın

    YanıtlaSil
  31. Ahbaplık bence de daha kıymetli böyle düşünmemize neden olanlar ise yaşanmışlıklarımız bence ablacığım :) Yeri gelir kardeşinden bile öte sevdiğin insanlar olabilir ve seni yakınında görür, her anında yanında olur. Düşüncelerinde sonuna kadar katılıyorum sana ablacığım, çok sevgileer <3 :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazilarinin da akrabalari daha iyidir ama bizimkiler uzak canm. İste herkesin bir degil ama genelde abla bencede :) sevgiler kuzum.benimmm 😘😘💕💕

      Sil
  32. Valla ablişko akraba hayrı görmedim bendeniz Kübra olarak yani Nisa biraz daha iyi bu konuda 😁 Ama az öz olan sağlam arkadaşlıklarıma ya da senelerdir hal hatrı önemseyen komşularımıza bakınca ahbaplık derim yaa 😇 Biz karşılık beklemeden bir şeyleri yapmaya alışmışız iyi niyetimizden ama akrabalıkta bu iyi niyetler çok çabuk suistimal ediliyor. Dostluk iyidir ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay bende ayniii. Hep iyi niyetimden kaybediyorum. Ben kiyamiyorum onlar bana kiyiyoo :) haha kardes arasindada mi olabiliyormus öncelikler. :) Olsun en azindan samimi arkadaslarin varmis canm benm 😘💕 bencede dost candırrrrr 💕

      Sil
  33. Ben de yedim çok darbe akrabalardan. Ahbaplara güveneyim dedim o da olmadı. İhtiyacı olmayan sırtını döndü bana. Her iki yönde de umudum yok yani anlayacağın ^.^ Herkesten her an her şeyi beklersen hayat seni pek şaşırtmıyor. Kendinden başkasına %100 güvenin olmasın. %10 yeter ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak buda coook dogruuu. İnsanin en iyi dostu kendisidir. Baskasina güvensende bir acık kapi birakacaksın ki kazik yediginde midene otrmasin. :)

      Sil

OKUYUPTA YORUM YAZMAYANLARIN BURUNLARI AKSIN 😋