3 Haziran 2017 Cumartesi

ŞÜKRETMEYİ BİLİYOR MUYUZ ?



    Bir kaç gündür bloğa uğrayamadım. Bu süre zarfında boş durmadım tabi. Tırım tırım siyah ayakkabı aradım. Ancak beğendiğim modellerin hepsinin 37 ve 39 numaraları kalmış. Hayda arkadaş tüm İnegöl 38 mi giyiyor ne ?

   Buradan yola çıkarak standartlarda bir hanım olduğum kanısına vardım. Çoğunluğun ayak numarası 38 olduğuna göre ve ayaklarında boyla orantısı olduğuna göre ; boylarının da 1.67 ile 1.71 arasında olduğunu düşünüyorum. Ama hala bel konusunda yerleşik düzene geçemedik malesef. 😀


    Bana niyet eşime kısmet hesabı bana almak için girdiğimiz ayakkabıcıdan ona alıp çıktık. Bu arada eşimin ayakları da 40-41. Yani ben biraz daha zorlarsam onunkilerden giyebilirim. 😀 ( Ki eşim işinden dolayı kundura ağırlıklı giysede maskulen olarak yutturabilirim belki. 😀 )

    Düşünsenize ayakların boyla alakasız olduğunu. 1.60 cm. boyunda 42 numara giyen bir kadın yada 1.80 cm. boyunda 37 numara ayakları olan bir bey. Hahaa gulyabaniler gibi gezinirdik ortada. 😀 Rabbim srn herşeyin en iyisini bilirsin. Şükürler olsun ki 38 numara ayağım var. 😀

    Şükretmek için ne kadar çok sebebimiz var değil mi ? Neden hala insan milleti olarak bizim olmayanlara salça oluyoruz ki ? Evin yok mu ? Eee yoksa ne olmuş, olanın başı göğe mi ermiş ? Yada en beğendiğin ayakkabı 300 tl mi ? Onu alıp giydiğinde giyecek ayakkabısı olmayanlar aklına gelmeyecek mi ? Yada ayakkabıyı alacak parası olup da ayağı olmayanlardan da olabilirdin. Çocuğun mu olmuyor ? Olduğunda hayırsız olunca daha mı mutlu olacaksın ?

     Daha bunun gibi bir sürü soru geçti aklımdan. Herkes başkasında olanlara hasetlenmekten vazgeçip, elindekilere şükretse Dünya daha güzel olmaz mıydı sizce de ?

72 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sildim ilk yorumumu. Çok uzundu:))))
      Şükretmesini bilmek iyidir. Şükrettiğim çok şey var. Ama özendiğim iki şey var: Bahçeli, küçük, tek katlı, minicik bir ev. İkincisi laik ve Müslüman nüfusu minimum hatta sıfır olan bir ülkede yaşamak.

      Sil
    2. Ahh abla bak yine damarıma bastın :( Asıl her yer müslümanla dolsun ama gercekten inanan,yürekten uygulayıp insan olmayo beceren müslümanlar.Asıl o zaman Dünya kurtulur bak demedi deme.Hem öyle dersen benimde burda yasamamam lazim 😁

      Ay o bahceli evi bende isterdim ama o istedigim yerde kalir sanirim. 😄 Nasip ablam Allahın izniyle oda olur hatta insallah bu mübarek günde bu duamiz kabul olurda hayalindeki eve kavusursun 💕

      Sil
    3. Özlem'cim, ben senin gibi Müslüman'ları kastetmiyorum. Bak daha dün Londra'yı kana buladılar, adamlar araçla rastgele insanların üzerine kamyon sürüyorlar sonra inip rastgele bıçaklıyorlar. Bizde Reina'da yılbaşı kutluyorlar diye bombalarla öldürdüler, kol, bacak, kafalar koptu. Bunları yapanlar hep Müslüman. Ardından twitter'ta, facebook sayfalarında Müslüman kızlar,erkekler, profillerinde türbanlı ya da Osmanlı tuğralı resimleri var, "Oh ne iyi olmuş gebermiş laik ahlaksızlar" diyen yorumlar yazdılar. Bir,iki tane de değil, üşenmedim hepsini okudum. Yirmi, otuz tane. Tabii bunlar cesur tipler, bir de düşünüp twit atmayanlar var. Yani istisnalar kaideyi bozmaz. Suudi Afganistan, Arabistan, Katar, Kuveyt, BAE gibi ülkelerin ABD ile bir olup Libya, Suriye'ye ve dolaylı olarak Suriye yüzünden bizim başımıza musallat ettikleri ışid'i saymadım bile...:(

      İnşallah amin:) ♥♥

      Sil
    4. Kısaca, can korkusu duyuyorum:(

      Sil
    5. Müslüman maskesine bürünmüs teröristler istenonlar ablam.Gercek müslüman baska birine zarar verirmi ? Can alirmi ? Ama durum gercekten cok üzücü.İyice karisti ortalik.:( Cok kötü seyler olucak gibi :( Allah korusun

      Sil
  2. Aç gözlülüğün sonu yok.Sürekli etrafa bakarak içi geçirirse insan,hayatı boşa yaşar :) Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz da zor yaşar zaten :) elindekinin kiymetini bilmek lazim degilmi :) sevgilerimle canm 💕

      Sil
  3. Maalesef insan olmak böyle bir şey. Doyumsuz varlıklarız ve dediğin gibi Şükretmenin adabını pek bilmiyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malı çok olanda doymuyodur dimi :) kuş gibiyiz önümüze ne atsalar yeriz :)

      Sil
  4. Annem hep 'aza şükretmeyen, çoğu bulamaz' der. Evet elimizde olana, sahip olduklarımıza şükretmeliyiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle canim anneler hep dogruyu söyler zaten :)

      Sil
  5. Varlık içinde yüzenlerin çok daha mutsuz olduğunu tahmin ediyorum. Sorunlar tamamen farklı olsa da gerçekten varlıklı insanlar yoksul insanlardan daha mutsuz. Mutluluk azla yetinmesini bilmektir. Köyde bir kış günü çıtır çıtır yanan sobanın karşısında kendi pişirdiği tarhana çorbasını kaçıklayan bir ailenin mutluluğunu düşünürüm. Varlıklı insanların ah, bu işi kaçırmayalım, fırsatı değerlendirip şuraya yatıralım, olmadı Allah kahretsin istediğimiz satışı yakalayamadık, çekler, vadesi gelen senetler... Büyük bir mücadele, sonu toprakta bitecek. Arkasından söylenecek olan ne ki. Çok malı mülkü vardı rahmetlinin ama çocuklar hepsini batırdı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok malı olanın derdide düsmanida cok olurmuş. Ya hersey gibi paranin da azı da fazlasıda zarar işte. Hersey kararında olduğunda güzel oluyor.Yada o kararı biz yakaladıgımızda degilmi :) Allah mutluluk,huzur,saglik versin en büyük nimet bunlar zaten.

      Sil
  6. Elindekinin kıymetini bilmeyince elindekinden de olabiliyor insan.Etrafındakilere özenip iç geçirerek yaşarsa insan, sahip olduklarının da farkına varamadan zamanı tüketir.Küçük şeylerden mutlu olabilmeli diye düşünüyorum.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evett :) mesela simit cay peynir üclüsü herseyi unutturuyor.Yada bi tane pamuk seker,kagit helva...

      Nasil olmak istiyorsak öyle oluyoruz hayatta.Mutluluk istersek mutlu,aglamak istersek acılı bir yaşamı davet ediyoruz :)

      Sil
  7. Kesınlıkle katılıyorum.. Rabbımın bıze verdıgı nimetlere şukretmeyı artık ögrenmeliyiz

    YanıtlaSil
  8. Nefis işte.. İstedikçe istiyor ya da başkasında olana da göz koyuyor, Allah korusun.
    Rabbim her şeyin güzelini ve hayırlısını versin çokça da şükür edelim inşallah. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin insallah canm ne kadar güzel dua etmissin :) Rabbim kıymetini bilmeyide nasip etsin herseyin dimi.sevgiler 💕

      Sil
  9. kesinlikle bazen unutuyoruz bu yüzden dinimiz hastane ve mezarlıklara sık sık gitmemizi öneriyor bize

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben gittigimde baya bir kötü oluyorum.Böyle herkese sarilip sarilip aglayasim geliyor :(

      Sil
  10. Çok güzel örnekli bir şekilde anlatmışsın yavrum. Şükretmek yapılacak en gerekli şeylerden. Allah için, onun rızası için şükretmek. Sevgilerimle kızım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şükür nimetin bereketini arttirir ablam.Edelimki cogalsın degil mi :) sevgiler ablacm öpyorum ellerinden

      Sil
  11. Hiç açgözlü değilim elimdekiyle yetinmesini bilirim fakat etrafımdaki insanlar o kadar aç gözlü ki istedikçe istiyorlar utanmasalar üzerimizdeki kıyafetleri alacaklar uzaktan izliyorum sadece o aç gözlülüğe karşın istediklerini türlü dolandırıcıklarıyla almalarına karşın asla rahat bir yaşam yaşayamıyorlar ama gene de yetmedi yetmedi diyorlar acıyorum hepsine

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah haram kazanctan uzak tutsun. Sükredenin malida bereketide artar.Bende cok skür yetinmesini bilirim.Rabbim.ne verdiyse basim gözm üstüne :)

      Sil
  12. hıhım olurdu ivit ama gel de anlat yanii insanlara bunuuu :)

    YanıtlaSil
  13. Şükredin ki artırayım buyurmuş Hz. Allah. Bu ayeti neden insanlar önemsemiyor? Hem artmasını istiyoruz hem de şükremiyor ve sızlanıyoruz. Böylece de artmamış oluyor haliyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabirsiziz malesef.Hemen olsun istiyoruz.Dua ettim.neden olmadi diye isyanlara giriyoruz.İsyanla olanida azaltmis oluyoruz tabi

      Sil
  14. Evet Aslında düşününce insanoğlu olarak Ne kadar bencil olduğumuzu bir kez daha anladım canımcım 🤔

    YanıtlaSil
  15. Son yazıma bir bak deriiim :))

    YanıtlaSil
  16. O günden sonra bakamadim :) ama icime oturdu 37 olan ayakkabilar nasilda begenmistim 😁 sorma canm ya bir magaza esya alsak diğer magazaninkisinde gözümüz kalıyor malesef.Doymuyor insanoglu :)

    YanıtlaSil
  17. Ben 1.56 boyundayim 37 giyiyorum ama benden kisa olupta 40 numara giyen var. İlginc bi durum gercekten
    😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak bunu hic duymamistim :) hakikaten ilgincmis :)

      Sil
  18. şükretmek çok sık yaptığım birşeydir, beni rahatlatır, mutlu eder :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh ne kadar güzell :) Allah bozmasin insallahh :)

      Sil
  19. Boy ile ayakkabı numarasının pek bi denklemi yok galiba, 1.60 boyunda 40 numara ayakkabı giyen bir çok kadın veya 1.70 boyunda 45 numara ayakkabı giyen erkekler var.Demet Şener Kutluay'ın ise 1.77 boyunda olmasına rağmen ayak numarası 36 olduğunu okumuştum.
    Ama haklısın 37 ve 38 numara ayakkabılar hemen biter......
    Gelelim şükür konusuna. Komşunun tavuğunun kaz görünmesi misali haset, fesat, kıskançlıktan Allah hepimizi korusun, şükür ve sabır sahibi olmaktan geri koymasın hiç kimseyi.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yazidan sonra gercekten de arasinda bir bag olmadigini anladim 😁

      Ve inanamiyorumm 36 num ayakkabimi giyiyormus o bayan.Ne güzel minik miniktir 😁

      Aminn cok güzel bir dua bu.Herkese nasip olur insallah

      Sil
  20. Bende ofis çalışanı olarak giyimime özen göstermek zorundayım. Mağazada 100tl olan ayakkabıyı internetten 40tl ye alıyorum. Aynı marka ve model. Bu yüzden ayakkabıya çok para vermiyorum. Diğer konuya gelirsek eğer insanın ne kadar çok olursa o kadar şikayet ediyor malesef. Çevremde arkadaşlarımdan görüyorum evi var, arabası var, bankada parası var ama her görüşmede yokluktan şikayet ediyor. Kaşım, gözüm vs de önemli ama en çok rabbime şükür dolu bir insan olarak yarattığı için şükrediyorum. Hiç yok demem yoklukta görüyoruz tabiki ama hep şükür hep şükür. Yok deme yok olur derler. Allah herkesin şükrünü artırsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok dedikce Allah daha cok yok eder ona bende inanirim.Hep de nedense durumu iyi olanlar yok derler.Ahh Allah kimseyi açgözlü yapmasin.

      Sil
  21. Necə də gözəl yazmısan , haqlısan əlimizdə olmayanlara deyil də əlimizdə olanlara baxmalıyıq ki şükür etməyi öyrənək...

    YanıtlaSil
  22. Merhaba! Blogunuzu yeni kesfettim:) Yazılarınız gercekten etkileyici:) Takipteyim Ben de bekliyorum muhakkak<<http://lavvienrose.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  23. Şükür etmek hayata daha pozitif bakmamıza neden olsa da çoğu zaman unuturuz önceleri ne gerek var dediklerimizi para çoğaldıkça neden olmasın demeye başlarız sanım bu durum insanın doğasında var asla yapmam diyen bizler kendimiz ile çelişiriz ne diyelim herkesin her hayali gerçek olsun ve sahip olduklarımızı paylaşma mutluluğunu yaşayanlardan olalım .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canm insallah cok güzel bir dilek bu.Keske olsada durumu olmayanlarla paylassam bende diye az gecirmiyorum icimden.Ama Allah az verip aratmasın,cok verpde azdırmasın insallah.

      Sil
  24. Merhaba canım bende birkaç gündür yeni bir yazı yazamıyorum pek bloglarda gezemiyorum internetimizde bir sorun var sürekli kesiliyor gelecekler bakmaya insallah😀 güzel konulara deginmissin öyle ne yazık ki insanoglu sahip olduğu herseyin nankorudur diye bir söz var çok severim. Sahip olmadığımız şeyler kıymetli olur hep. Halbuki şükür ettikçe çoğaltan bir Rabbimiz var...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herseyi olanlar da kendilerinde olmayanlara göz dikerler.Hayat iste skür etmeyi bilmeyenlerle dolu. :) Ay sorma kuzum benimde ayni.Gecerde rahatlarsin insallah :)

      Sil
  25. Benim boyuma göre büyük ayağım , o ne olucak :D ama bu ani kilo almak ve yanlış ayakkabıdan dolayı :D Ama çok haklısın ya şükür edemiyoruz ya :( az önce bile yapmış oldu ama ya :D şükür için bakış açımız güzel olmalı bence ya :D mesela ben anlamıyorum benim güzel ülkemi beğenmeyenleri , halbuki insanımız , toprağımız her yeri herşeyi çok güzel , her şey bakış açısında bitiyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay türkiyeme bende bayiliyorum canmm 😁 ya kiloda ayak boyunu etkiliyor.Hamikeyken 40 num bile giymistim 😁 hem zaten cok tutmadı bu ayakla boy orantisi.Yokmus öyle bisey yorumlardan anladim 😁

      Sil
  26. 1.67 boyunda, 56 kiloda 39 numara ayaklıyım. Belki de boyuma göre orantılı ayaklarım var ama ayaklarım normalden büyük gözüküyor.
    Şükretmek başka mesele. Evim var evet. Başım göge ermedi kredisini ödüyorum şekerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaa 😁 ee sükrediyosun iste kuzum.Ve calisiyosun.Emek sarfediyosun.Basin göge erebilir yani 😁

      Sil
  27. başlığı gördüm dedim şimdi benim de azar yiyeceğim bir konu baktım ayak numarası, lan dedim ne oluyoor; ama benim ünide ev arkadaşım vardı hemi de buralı 178 boy 37-38 numara ayak ilk aklıma o geldi :)

    şükretme konusuna gelince biraz ihmal ediyoruz, bazen aayy Allahııımm çok şükür halime diyorum; ama srekliliği var mı yok, tesadüf oldu ben de bugün buna benzer bişiler yazacaktım biraz aç gözlü olmayla alakalı yani, iyi denk geldi, dediğin kadar şükredemem ama, mesela hiç çoccuğun olmaması demişsin, hayırsız olsa daha mı mutlu olacaksın; ama ne bileyim yani hayırsız da olsa insan çocuğu olsun ister bence, çocuk düşündüğüm şu sıralarda beni biraz tuhaf etti bu cümle, bool yağmurlu inegöl günlerinden öpücükler sana ve Esila'ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlım neler neler oluyor görüyorsun.Anne babasini dolandiran mi ? Öldüren mi dersin.Sor o anne babaya.Evlatliktan reddederler.O kadar bak büyüt en önemlisidr cok sev .Sevdigin sana bunlari yapsin.O daha beter bir üzntü.Bu nedenle Rabbim herkese hayirlisini versin.Sanada insallah 😄

      Ayy ne güzel.O boya o ayak.Bence yedikleri hep boyuna gidince ayaga sira gelmemis 😁 bizde bol günesli günden seni kocamannn öpüyoruz canm benm 💕😘

      Sil
    2. :) o zaman ben dualara başlıyım şimdiden hayırlısı evlat diye.valla benden 20 cm uzundu ve aynı kilodaydık psikolojme çomak sokuyorduu

      Sil
    3. Haha :) beni bile soktu taa oralardan 😁 aminn insallah Rabbim hayrli saglikli sihhatli versin insallah cokta şeker olsun tadından yenmesin 😁

      Sil
  28. Her dakikamıza şükür elhamdülillah,
    Allahtan her birşey isteyelim tabi ama şükretmeyi ve paylaşmayı bilerek,ben 36 no giyiyorum o kadar zor ayakkabı buluyorum ki sorma çoğu zaman istediğim modeli alamıyorum😔
    Sevgiler canım 😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim ablamda ayni sekilde.Hatta cocuk ayakkabisi bölümüne yönlendirenler bile oluyor :) ama cok sirin gözküyor minik ayaklar.Cok sanlisin canm 💕😘 sevgilerimle

      Sil
  29. Şükür bize verilen her şeye.Bunu Ramazan'da daha iyi anlıyoruz.

    YanıtlaSil
  30. Her zaman derim, şikayette bonkör, şükürde nankörüz diye

    YanıtlaSil
  31. Şükretmek konusunda çok haklısın. Ben sürekli daha fazlasını isteyen asla sahip olduklarının değerini bilmeyen biriyim. Bunu fark ettiğimde kendime hakim olup değer bilmeye şükretmeye çalışıyorum. Bencillik çok can sıkıcı bir durum. Bu arada seni bir mim etkinliğine davet ediyorum. Belki katılmak istersin. Son yazımda bulabilirsin. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kısa zamanda yayınlayacagim hazirladim bile:) tesekkr ederim beni dahil ettiin icin. :) Hep sükretmen dilegimle sevgiler

      Sil
  32. Canımmm ablamm bloğunu nasıl özlemişimmm sınavlarım dolayısıyla okuyamadım fakat geldiğimde yine beni hem gülümseten hem de düşündüren bir yazı ile karşıladın :)) Şükür etmek için o kadar neden var ki ablacığım ama görmek isteyene, emeğine sağlık ablamm <3 :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak ellerin varki bana yorum yapabiliyosun.Cok basit bir sebep degilmi canm :) hosgeldin o zaman iyiki geldin.Renk geiriyosun bloguma tatlim.Rahatlama döneminde geldi.Hadi gözn aydin 😁💕😘 öptm canm sevgilerimle

      Sil
  33. merhabalar yazıda ilk dikkatimi çeken şey "inegöl" oldu ... inegöl de mi otryrsnz acaba???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet :) burda dogdum ve büyümekteyimm

      Sil
    2. yaaa ne güzel memleketlimm:) bende inegöle aşık bir kızım orada doğup büyüdüm ama şuan malesef başka bir yerde oturuyorum mecburiyetten :))

      Sil

OKUYUPTA YORUM YAZMAYANLARIN BURUNLARI AKSIN 😋