19 Eylül 2017 Salı

Nefis kol böreği tarifi ve püf noktaları


    Börekçi geldi haaanımmm... Tazecik kol böreğim var. Yiyen memnun yemeyen bin pişmannnn... 😁

    Üst tarafı çıtır çıtır içi ise yumuşacık harika patatesli börek yaptım. Eşim parmaklarını yedi. " Aynı annemin ki gibi olmuş " dedi. Yuppiiii ben yaptım yaa ben. Hemde ben yani.

    Merak edenler için tarifimide buraya konduruyorum ;

     Kol böreğinin hamuru için ;

* 2.5 su bardağı un
* Yarım tatlı kaşığı tuz
* Alabildiği kadar su ( kulak memesi kıvamında olacak kadar. :) )

     Kol böreğini yağlamak için ;

Tavada tereyağı eritiyoruz. İçine birazda zeytinyağı koyarsanız daha gevrek oluyor.

    Kol böreğinin iç harcı için ;

* Patates ( küçük küpler şeklinde doğruyoruz.)
* Soğan ( Soğanı bol koyarsanız daha lezzetli harç oluyor. Ben yarı yarıya koyuyorum.)
* Karabiber ( İsteğe göre acıda katılabilir.)
* Tuz
* Bir çimdik şeker

        KOL BÖREĞİNİN YAPILIŞI ;

     Un, su ve tuzu yoğuruyoruz. Yoğurduğumuz hamuru bir yarım saat üstü kapalı şekilde dinlendiriyoruz. Daha sonra dolaptan çıkarıp ceviz büyüklüğünde bezeler alıyoruz. Bu bezeleri oklavayla açıp aralarına tereyağı sürerek 3' erli şekilde hazırlıyoruz. Daha sonra bu 3' erli şekilde yaptığımız hamurları aralarına streç film koyarak üst üste dizip yine üstü kapalı şekilde dolaba koyuyoruz.



     İki saat bekledikten sonra 3' erli yaptığımız bu bezeleri yağlayarak elimizle çektire çektire açmaya başlıyoruz. Hamurun baş kısmına harcı koyup çarşafla yuvarlıyoruz. ( Ben elimle katladım. Ancak sararken sıkmadan gevşek gevşek sardım ki pişince hamurlaşmasın.)

    Böreklerimizi yağlı kağıt serili tepsiye dizip üstüne yumurta sarısı ve tereyağı sürüp 200 c 'de ısıtılmış fırına veriyoruz. Üstü kızarana kadar pişiriyoruz.


(Kol böreğimizin dumanı tüten hali 😁)


Güzel börek yapmanın püf noktaları ;

🍓 Ununuzun böreklik olması ve taze olması gerekiyor. Aksi taktirde açılırken yırtılır yada tadı acı olur,

🍓 Aralarına tereyağı sürülmüş bezeleri dolapta dinlendirmek,( Dinlenen hamur kendini salar ve çok çabuk açılır.)

🍓 Sararken çok gevşek sarmak,( Dışardan bakıldığında fazla boşluk var gibi dursa da pişince kıvama geliyor,)

🍓 Üzerine yumurta sarısı ile birlikte tereyağıda sürmek,

🍓 Tereyağı ile zeytinyağını karıştırmak,

🍓 İç harcına soğanı bol koymak,

🍓 Çok yüksek derecede pişirmek,

🍓 Son olarak da vaktiniz varsa eğer hazırlanmış böreği bir saat kadar dinlendirmek.

     Nefis kol böreğiniz hazır. Afiyet bal şeker olsun. ( Resimler malesef özensiz çekilmek zorunda kalındı. O kadar acıkmışız ki tabağı süslemeyi bekleyemeden yedik.) 😁

Harika klasik ve sebzeli pizza tarifim için tık tık... 😄

     

69 yorum:

  1. E dün kilo muhabbeti yapmadık mi biz burada? Bu ne şimdi? :D O kadar nefis görünüyor ki ağzımın suyu aktı valla. Ellerinize sağlık. Çok malzemeye ihtiyacı yokmuş ama fazla el emeği istiyor. Evimde olsaydım kesin denemek isterdim, fakat yurtta zor... Yine de sizin ellerinize sağlık, afiyet olsun. Benim yerime de yiyin bolca. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O bolca yeme kismini fazlasiyla yapıyorum ben yaa 😁 bosverrr o dündü buda bugün. Modumuz saniyelik bile degismiyor mu midemiz nie degismesin ki 😁 yokk herkes kendi yerine yesin Rorocum yeter bana yediklerim 😘 tesekkr ederimm

      Sil
  2. o kadar ince nasıl açıır yaa, öf ilk bi heveslendim sonra amaaan dedim hamuru bizim açacağımızı öğrenince

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama hazır günlük yufkaylada güzel börek yapilabiliyor. Daha gecenlerde hazirdan yaptim harika oldu 😁 herseyin bir kolayi varr vodafondaa hesabi 😁

      Sil
  3. Olmaz ki ama canım çekti:)
    Ellerine sağlık canım süper gözüküyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa kuzum hamilesin de sennn :( babalar ne icindir bir kosu alip gelir hemen 😄 tesekkr ederim canm benmm

      Sil
  4. Harika gözüküyor gerçekten ♥

    YanıtlaSil
  5. Valla son zamanlarda böreklerim kuru oluyor, özellikle kenarları, hiç güzel olmuyor:( eline sağlık, afiyetle tüketin:) Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cokmu fazla pisiyor acaba müjde ablacim. Tuttumu tutar iste bu böyle bir süre devam eder :) tesekkr ederim sevgilerimle 😄😘

      Sil
  6. Çok severimmm😍ama çok zahmetliymis canım ya... ellerine sağlık, afiyet olsun size 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bide cocukla zahmeti iki katina cikiyor canm yaa :) tesekkr ederim 😄

      Sil
  7. Merhabalar ,
    Ellerine sağlık .
    Blog keşif etkinliğinden geliyorum sizi takibe aldım bende beklerim :)
    http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  8. Çok nefis gözüküyor :) Uzun süredir börek yemedim :) Canım çekti valla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh burda olsaydin yerdk beraber 😄 tesekkr ederim canm benm

      Sil
  9. Görsel kötü oldu diyorsunuz ama ben o görsele dayanamayıp okumak istedim. Üstelik el açması zordur, kulağıma kolay geldi okurken. Evde yapılanın ne olursa olsun hem bereketli hem en lezzetli olduğunu düşünüyorum. Afiyet, şifa olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa ciddimisin :) görseli begenmene cok sevindim icerigide bir o kadar güzeldi 💕 tesekkr ederim

      Sil
  10. Şimdi ben buradan anneme bağırsam bunu göstersem beni terlikle döver. Neden? Çünkü altı kişilik bir aileyiz; büyümekte olan üç erkek kardeşim var, her biri ikişer kişilik yemek yiyorlar. Şimdi abla hesabı sen yap annemin kaç tepsi kol böreği yapması gerekir? :D :D
    Canım çekince börekçilerde sürünüyom abla :( kızınız olayım mı :(( :D :D :D ellerine sağlık <3<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olll gel evlatlik alayim seni ikinci premsesim olabilirsin 😁

      Ooo o zaman sizd bi firin şart sen annene hic deme yazik. Sabah ezaniyla baslasa geve yarisi anca yersiniz. 😁 Sagol canm benm

      Sil
  11. Nefis görünüyor, ellerine sağlık . :)

    YanıtlaSil
  12. Eline sağlık.Harika olmuş

    YanıtlaSil
  13. Neler oluyor burada👀 Nefis görünüyor ama benim formata uymuyor😊 Ellerine sağlık ve Afiyetler olsun😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Azicikdan birsy olmaz bence yaa :) tesekkr ederim canm 😘

      Sil
  14. Fotoğrafı görür görümez gözlerim açıldı . :D Harika görünüyor , elinize sağlık . Ben anca hazır yufkadan börek yapabiliyorum :D Ben de o kadar yani . Ama size maşallah . :) Sevgiler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hazir günlük yufkaylada bence harika oluyor :) öylede böylede börek börektir canm 😁 ye gitsin. Tesekkr ederim 😘 sevgiler

      Sil
  15. hamuru hazır alamıyor muyuz ya :)

    YanıtlaSil
  16. Böreğe bayılırım :) Özlem abla, Harika gözüküyor ellerinize sağlık :)
    El açması acayip zor ya. Ben de inşallah bir gün öğrenirim. Şimdilik ben de sadece hazır yufkadan yapabiliyorum ya ;)
    Bu arada Biraz ben, biraz blog adlı yazımda sizden bahsettim birazcık :) Okursanız çok mutlu olurum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okudum canm benmm tesekkr ederim benden bahsettigin icin 😘

      Olsun benim yasima kadar sen kac tepsi börek yaparsinnnn.

      Tesekkr ederim canm benm 💕😘

      Sil
  17. Offf off çok severim kol böreğini ama yapmayalı da baya oldu şimdilerde hiç canım hamur açmak falan istemiyor. Bende ıspanaklı şeklini de biraz farklı olanını yapmıştım göz atmak istersen linkini koyuyorum aşağıya... Bu arada eline sağlık afyet olsun...
    https://2cocukluhayat.blogspot.com.tr/2015/06/ispanakli-kol-boregi.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İspanakli börege bayilirimmm ve cok güzel gözküyor seninkide :) yorum bile biraktim :) tesekkr ederim canm

      Sil
  18. ellerine sağlık ♥
    Açma işleri bana göre değil bacım, ben buradan senin böreklere sulanayım en iyis :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha :) gel canim gel ben sana ne börekler çörekler acarimmm 😘

      Sil
  19. Beautiful post, Dear ❤️ Thanks!
    I'd be happy friendship blogs ♥️ Subscribe to your Blogger
    Julia Shkvo

    YanıtlaSil
  20. Doktor bu ne 😀
    Ya Özlem gün yapak mı? İlk sana gelelim 😉😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaa olarr 😁 altinlari hazirlayin ilk ve son ben olabilirimmm 😁😁

      Sil
  21. Çok pratikmiş, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  22. Çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık. Ben sadece hazır yufkadan börek yapabiliyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunada skür demek lazim canm :) ama tadi onunda harika oluyor. Tesekkr ederimm :)

      Sil
  23. Elinize sağlık. Ben tepsiyi alıp uzaklaşıyorum 😂😂😂. Güzel tarifmiş , malzemeler de kolay bulunacak cinsten. 👍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim icin önemli olanda malzemelerin elinin altinda olmasi. Zira markete gitmeye cok erinirimde 😁

      Tepsi sana feda olsun al al hepsini al :)

      Sil
  24. Yeni tarifler bekliyoruz😍😍😍 Nefis olmuş bunun devamı gelmeli...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha cook var da yayinlamiyom ya :) heptende yemege bozmayaym blogu 😂

      Sil
  25. Harika görünüyor elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  26. Enn eennn sevdiğimmm börektir ablacığım :)) Hatta annem küçükken her hafta yapardı ben de bir gün dayanamadım uzanayım derken tümden böreğin içine düşmüştüm hehe :D Yemek aşkı çok başka, emeğine sağlık ablacığım harika görünüyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hajaaa hele börek aski varya paha bicilmez dimi kuzummm 😁 harikasin kiyamam sana bennnnn. Tesekkr ederim canm benm burda olsan ikram etmek isterdim seve seve 😘😘

      Sil
  27. Ozensiz cekilen fotograflarda bile boyle leziz gorunuyorsa kimbilir gercegi nasildir. Ellerinize saglik ve de afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugünde börek yaptim nasilda denk geldi yorumunuz :) tesekkr ederim cok cok hemide

      Sil
  28. Hımmm bak nasıl canım istedi :)) ellerine sağlık bende mi yapsam bugün 🙊☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yap ama az ye :) kilo almak garsnti çünkü :) tesekkür ederim canim 😘

      Sil
  29. Harika görünüyor elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  30. Nefis görünüyor ellerinize sağlık, tesadüfen denk geldim blogunuza, el açması böreği de çok severim. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende cok severim yeter ki hamur olsun iste her türlü güzel oluyor dimi :) hosgeldiniz o zaman cok mutlu oldum ziyaretinize :)

      Sil
  31. Dolapa konulan tereyağ donar nasi büyutucez sonra o hamuru.oda sıcaklığında beklemeycekmi.

    YanıtlaSil

OKUYUPTA YORUM YAZMAYANLARIN BURUNLARI AKSIN 😋