18 Eylül 2017 Pazartesi

KİLO ALDIRAN NEDENLERİ AÇIKLIYORUM



"Şişman insan mutlu insandır." derler ya evet bencede doğru. Ta ki zayıfları görene kadar.

Sonrasında derin iç geçirmeler, kıskanmalar ve tühlemeler başlar. Akıllarına giyemedikleri taytlar, bulamadıkları xll beden kıyafetler geldiğinde buruk bir acı hakim olur kalplerinde. Ve sonrasında bir türlü oturamadıkları salıncaklarla daha da içselleşir bu dürtü. Dikkat ederseniz bedenlerini yarım pansiyon gibi kullanan yağları saymıyorum bile. ( Bu yukarıdaki yazdıklarımın hepsi sizleri biraz daha hırslandırmak içindi. Lütfen kızın bana ve hırslanın. Unutmayın iradeli, sabırlı ve hırslı olmazsanız yapacağınız tek şey boşuna konuşmak ve her pazartesi diyete başlayıp salı bitirmek olur.)

Ama mutlu insanların ortak özelliklerinin kilo olmasıda beni ayrıca şaşırtıyor tabi. 😄 Ki bunu da yiyeceklerin içindeki maddelere bağlıyorum. Yine de bu mutluluğa fazla özenme taraftarı değilim. 

Acaba neden ve nasıl kilo alınır ? Buyrun şimdi kilo aldıran sebeplere bakalım ;

* Az su içmek ( su içsem kilo alıyorum tabirini dövercesine bir madde. :) Aksine yemek öncesinde, sonrasında veya arasında sürekli su içerseniz bu mideye doluluk hissi vereceği için yeme isteğinizi azaltır.)

* Akşam 18:00'den sonra yemek,( özellikle yatağa giderken atıştırmak.)

* Hızlı yemek,( hızlı yediğinizde vücut beyine tokluk iletisini gönderene kadar dahi siz yemeye devam ediyorsunuz. Yavaş yavaş yiyin ki beyin bunu algılayıp sizi durdurabilsin.)

* Yemeğe çok aç oturmak. ( Aç oturduğunuzda bir türlü doymak bilmezsiniz. Herşey daha lezzetli gelir ve hep son bir kaşık daha dersiniz.)

* Yanlış oturuş pozisyonu, ( tek bacağı dizlerden itibaren yukarı kaldırarak oturmak doğru pozisondur. Bacak mideyi sıkıştırdığından masadan erken kalkma ihtiyacı hissedersiniz.)

* Ekmek çok yiyip yemeği az tüketmek, ( Hem yemeğin vitaminlerinden daha çok faydalanmak hemde karbonhidrattan uzak durmak amaçlı yemeği daha çok tüketip mide kapasitesini yemekle doldurun.)

* Sık sık yemek, ( Her seferinde doyum eşiğine ulaşmadığınız için sürekli yeme hissiniz olur. Onun yerine iki öğün daha kurtarıcıdır. Özellikle öğlene doğru bir kahvaltı yapmak. İkindi gibi de akşam yemeği yemek sizin daha az kilo almanıza neden olur.)

*  Tok tutan yiyecekleri yememek,( yoğurt, yumurta, yulaf ezmesi, sütlü kahve, leblebi gibi gıdalar sizleri daha uzun süre tok tutar. )

* Meyveyi çok fazla tüketmek, ( Meyveden birşey olmaz anlayışının aksine içindeki şeker oranıyla fazlası kilo aldırabilir.)

* Ayakta atıştırmak, ( özellikle acele işi olanların tercih ettiği bu yöntem kilo açısından tehditkardır.)

* Yiyecekleri göz önünde bulundurmak,( Göz görünce midede ister :) ve nefsinize hakim olamayıp yemek istersiniz.)

* Aşırı yağlı yemek,

* Hareketsizlik,

* Tabağa çok porsiyon koymak, ( Koyduğumuz yiyecekleri genelde bitirmek zorundaymışız düşüncesine sahip olduğumuz için silip süpürürüz. Ama merak etmeyin o yemekler arkamızdan ağlamıyor. Aksine kedi, köpeklere vererek onları da memnun edebilirsiniz.😄)

* İlk olarak ana yemeği yemek, (Önce ortaya koyduğunuz salata, yoğurt ne ile yiyecekseniz ondan başlayın. Ana öğünü onlar gibi düşünün. )

* Kalori değerini yükseltmek,( Bunun yerine çok fazla katkı yapmadan yemeyi tercih edin. Örneğin ; makarna başlı başına karbonhidrattır. Siz üzerine kıymalı sos yapar birde başemel sos ve kaşar eklerseniz. Duble kalorili bir yemek yemiş ve şişmiş olursunuz. 😂)

* Tatlıyı fazla kaçırmak,( 3 beyaz ilkesine mümkün olduğunce uymalıyız.)

* Ve son olarak midemizi çöplük niyetine kullanmak, ( çöpe atmayalım günah diyerek bir çok yiyeceği kusasımız gelene kadar yiyoruz. )

       Zayıflamak hayal değil hayattır. Yeter ki isteyin... Herkese düdüklerini tutabilecekleri günler diliyorum.  Sevgilerimle...

Kişisel blog- Annesinin Prensesi 🌈

49 yorum:

  1. Canım benim ne,kadar doğru tespitler yapmışsın.
    Doğumdan sonra bu yazını hayatıma mutlaka geçiriyorum.
    Sevgiler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En çokta dogumdan sonra lazim oluyor dimi :) rica ederim canm benmm sevgilerimle 💕😘

      Sil
  2. Nedenler çok iyi sıralanmış. Bu tür dikkatsizlikler de obeziteyi peşinde getiriyor ne yazık ki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve tüm hastalıkların bası kilo malesef. Beraberinde sürümediği hafalik yok. Tesekkr ederim :)

      Sil
  3. 8 ayda 16,5 kilo verdim. Beslenme şeklini değiştirmek gerçekten çok önemli. Ara ara tabii ki kaçamaklar olacaktır ama önemli olan sağlımızı bozacak şekilde beslenmemek ve abartılı yediğimiz günün ertesinde daha da çok dikkat edebilmek. Emeğine sağlık. Güzel tespitler olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oo süpersinnn. Şu an hayranlikla okuyorum yorumunu :) sevindim senin adına. Kesinlikle önemli olan saglikli bir sekilde beslenmek. :)

      Sil
  4. Benim hiç böyle bir problemim olmadığı için fazla ilgilenmedim bu konuyla. Duymuşsunuzdur mutlaka medya haberlerinde, Avrupaydı sanırım ya da Amerika da şimdilik net olarak hatırlayamadım ama daha yakın zamanda -10 gün içinde- bir haber vardı, mankenlerde zayıflık durumunun önüne geçilmekle ilgili. İnsan sağlığını koruma amaçlıymış.
    Sanıyorum bundan sonra yavaş yavaş şişmanlığı olağan kabul etmeye yönelik algı oluşturmaya başlayacaklar çünkü psikolojik açıdan oldukça rahatsızlık veriyor artık toplumda.
    Yanlış anlaşılmasın, şişmanlık iyidir demiyorum elbette ama kürdanlık da iyi demiyorum ben. Yoksa yamyamlar daha fazla çalışmak zorunda kalacaklar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha :) Abi ama onlarda asiri abartı yaa. O ne öyle üflesen uçcak gibiler. Hatta böyle olmak icin kendilerini yemekten sonra kusturanlar bile varmis düşünsene :) aslinda herseyin fazlasıda azıda zararlı. Orta yolu bulursak sorun kalmaz kanimca :)

      Sil
  5. Takma kafanı Özlem'ciğim, sağlıklı ol yeter, sağlığını tehdit edecek kilo olmasın yani yoksa tayt mayt, ya ayrıca o tayt denen şeyi hiç sevmem, (zayıf biriydim hep) kadın dediğin poposunu örtecek şekilde giyinmeli, tayt, baletlerde bile gözümü rahatsız ediyor. Zayıflar da biraz etimiz, butumuz olsa diyorlar:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablaaa ben kilolu degilim ki 😁 dogum sonrasi bir baktim vermisim ama ben hayatta diyet yapamayanlardanm 😁 cook zayif degilim ama siskoda degilim. Gayet normal biriyim. ama sen baya zayifsin biliomusun :) bende tayt giymem. Dedigin gibi giyinirim. Yakisan da giysin nöriyim 😁

      Sil
  6. Özellikle son maddeye ve hareketsizlik maddesine çok katılıyorum. Midemi ne zaman çöp olarak kullanmayı bıraktım, tabiri caizse arkamdan yemekler ağlamaya başladı, işte o zaman kendimi iyi hissetmeye başladım. Evde yemekler zaten çöpe gitmiyor ama dışarıda yemek yediğim zaman hepsini yemeye çalışırdım. Sonra bedenime yatırım yapmayı öğrendim ve bundan vazgeçtim. Şimdi yalnızca kaliteli yemeklere yöneliyorum. Yine de kaçamkalar olmazsa olmaz. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaa alemsin roro :) ama ben hala cöp gibi kullaniyorum. Esim cok yemek secince tüm yemekler bana kalıyo haliyle. Bende bikmadan yiyorum. 😁 Off yalan ya yalan bıkıyorum ama napimm 😁

      Sil
  7. yorumu okur okumaz suyumu içtim 2 adet cevizimi yedim ve öğle yemeğine öyle gidicem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben zaten harikayim diyosun yanii :) masallahhh darisi herkese 😁

      Sil
  8. ideal kilo yolculuğumda karşıma konu ile ilgili şeylerin sürekli çıkmasının verdiği mutluluk 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paha biçilemezzzz 😁 hadi güzel olumlu postlarini bekliyorum o zaman 💕

      Sil
  9. yemeyi de yaşamayı da keyifli bir amaç kabul edip değerli önerilerini aklımda tutcağım

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yiyelim ama sagligimizi bozmadan yiyelim dimii. Bende yemeyi cok sevip diyet yapamayanlardan olarak bare bu önerilere uyayım diyorum 😁 sevgilerrr

      Sil
  10. Su icmemek benim en buyuk problemim!Kilo vermeye basliyorum ilk bi ödem gidiyor ama sonrasinda takiliyorum.Cunku"su icmiyorum".Aşicam insallah bu sorunumu🙈🙊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Suyu bende cok az iciyorum canm yaa kolay kolay aklima da gelmez :) ay nasil asıcaz amcaba bu sorunu yaa cözm bulursan bana da de tamami 😁

      Sil
  11. Emeğine sağlık ablacım :) hareketsizlik benimde problemim fazla bir kilo problemim olmasa da hareket iyidir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hareket sart :) ama senin kilon yok canm masallah :)

      Sil
  12. Genellikle ideal kilomuzun +2 veya - 2'sinde olmak normal kabul edilir. Çok sık kilo alıp vererek vücudumuzun metobilizmasını bozmaktansa birkaç kilo fazla bile olsa sabit kiloda kalmanın sağlığımız için daha doğru olacağını söylüyor doktorlar. Zayıf ama mutsuz, gergin ve sinirli olmaktansa birazcıcık fazlalık ile barışık ve mutlu olmak daha doğru olanmış gibi geliyor bana:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha :) bencede bak bende böyle düşünüyorum. Sıska olmayalim ama sismanda olmayalim yani balıklardan palamut olalim mesela dimi. Palamut etli 😁 saglik herseyden önemli tabi

      Sil
  13. neredeyse hiç su içmiyorum, akşam 6 dan sonra dünyaları yiyorum; çünkü evde oluyorum şükür ki dolabım abur cuburla dolu :D ,hızlı yemem; ama genelde hep açımdır ya da yeme potansiyelm vardır.salık bir şekilde masada oturup yemek yerim,, sakin sakin,aaa bir doğrum var ekmeği çok tüketmem :D ayakta yediğim de çok olur, herzaman gözümün önünde elimin altında abur cubur olmalı, kuyruk yağına tereyağına bayılırım, yürüdüğüm en uzun mesafe otopark ofis arası, gözüm doymaz tabağomı tepeleme doldurum, asla çorba gibi oyalayıcı şeylerle uğraşma direkt ana yemeğe atlarım ha varsa ara sıcak ki favorim paangadır onu yerim.tatları karışıtrmayı severm of kıymalı maakarna nefisss, her öğünden sonra tatlı ve bir bbardak çay vazgeçilmezimdir.yok ya doyduysam daha da yemem yani yerim de herzaman değil :s neyse ben bi su içeyim ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam anlamıyla örnek birisin senn idolümsünn 😁 bende senin gibiyim. Bunlara uyayım diyorm ama uyamıyorum. Su hic aklima gelmez. Bol yagli yemeklere ve ekmege bayilirim. Gecede yemek yerim. Hele sevdigim yemekse iki tabak yerim 😁 icli köfte, mantı, dolma, börek çörek hastasiyim yine iyiyiz biz dimi 😁 ben zayf degilim sismanda degilim. Neyim ben bilmem 😁 en son 61 kiloydum. 1.70 boyum iste. Diyetten nefret etmem ama yapamam bana göre birsey degil. 😁 Off dur bende su iceyim

      Sil
    2. çay içiyorum ben bolca, su içince şişiyorum sanki rahatsız ediyor.yağsız ya da salçasız yemek yiyemiyorum işte ne yapayım öyle büyümüşüm :)sabah sabah canım istedi, neyse ki dün akşam bugün iç,n yemek yaptım en yağlısından :D benim boyum minnak 1,58 kilo da işte 47 52 arasında gider gelir hep.sen türk standartlarının üstündesin :Ddiyet düşüncesi bile insanı asabi yapıyor yaa

      Sil
    3. Hahaa ben diyet yönünden cok gevsegim yaa. Amannn nolmus göbek varsa var diyip geciyodum 😁 bende cok cay icerim cayda kilo verdiriyor ama. Ohg yarasinn afiyetle ye onu. Bende pogca yaptim simdi haha 😁 yiyek tombik olak 😁

      Sil
    4. çayı sade içmem ama :D Şuan çayımın yanına çokonat eşlik ediyor

      Sil
    5. Haha :) ay bende ayniyim iste daha simdi yedim 😁

      Sil
  14. Tüm zayıf olmak isteyenler hedeflerine ulaşsın. :)

    YanıtlaSil
  15. Hey evet bu doğru ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  16. Çok güzel ve doğru bilgiler, ben de bu yolda ilerliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende de cok ise yaramis amaaa :) masallah diyim durr

      Sil
  17. çok doğru bilgiler keşke herkes uyabilse bu basit kurallara :)

    YanıtlaSil
  18. Hazır kilo vermişken ve daha fazla kilo vermek isterken bu yazıyı görmek beni mutlu etti. Bunları uygulayacağım, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devamini tüm.kalbimle diliyorum o zaman canm 😄

      Sil
  19. Hayatım boyunca kilo sorunum oldu ama son 4-5 senede obezlik boyutuna vardım. Bu aralar yine kilo vermeye çalışıyorum. Yine başaramazsam profesyonel yardım alacağım. Demek ki tek başıma başaramayacağım.

    Kilo vermek çok zor değil. Ben de güzel kilolar verdim ama önemli olan diyet yapmamak, hayat tarzını değiştirmek. Ne zaman zayıfladım deyip eskisi gibi yaşasam verdiklerimin fazlası geldi. Bir şeyleri kökten değiştirmek şart.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok dogru yazmissin canm. Gecici degilde kalici bir anlayisa bürünmemiz ve hatta yemek felsefemizi komple degistirmemiz gerekiyor.


      Umarim basarabilirsin. Ama olmazsa da uzman destegi al muhakkak 😘

      Sil
  20. ay en önemlisi hareket yiaaa :)

    YanıtlaSil
  21. Akşam yememek lazım, evet. :)
    :))
    Neyse, ben de beklerim bloguma :)

    YanıtlaSil
  22. Aburun basladigi yerde cubur kiloları toplayıp yerlesik hayata geciyor aman dikkattt canm 😁

    YanıtlaSil

OKUYUPTA YORUM YAZMAYANLARIN BURUNLARI AKSIN 😋