4 Eylül 2017 Pazartesi

O BLOG, BU BLOG, ŞU BLOG REKLAM ALIYORSA KİME NE ?



    Neden bazı insan ! lar başkalarının hayatına, fikrine müdahale etmek istiyor ?

   Neden yada nasıl bu yetkiyi kendilerinde görebiliyorlar ? Anlamıyorum. Açıkçası onlardan olmadığım içinde anlayabileceğimi sanmıyorum.

    Hiç bir şeye kızmadım. Bunu şimdiden belirtmek istiyorum. Sadece her kafadan bir ses çıkmasına alıştığımız halde her blogdan bir yazı çıkmasına da alıştırmaya çalışıyorlar bizi. Elbette ki herkes düşüncelerini özgürce söyleme hakkına sahip. Ancak bu özgürlük kavramını başkalarının özel hayatına parmak basarak yapmanın alemi var mı ?

    Beni siz bilmezsiniz belki ama bilen bilir. Hiç kimseye tamahım da eyvallahım da yoktur. Yererimde överimde. Bunu yaparkende kişisel haklara saldırmadan, " Kendisi bilir. Beni ilgilendirmez." ifadesinin bilincine vararak yaparım. Gerçekten de bende dahil hiç kimseyi kimsenin ilgilendirmediğini algılamanız bu kadar zor mu ?

    Herkesin fikrine saygı duymak zorundasınız. Bu nedenle onların yaptıklarını eleştiremez, tabiri caizse burnunuzu her şeye sokamazsınız. O reklam mı alıyor ? Alsın kardeşim sanane ? Sitesini mi satıyor ? Satsın kardeşim sanane ? Beğenmeyen, bu durumdan hoşnut olmayanlar için izle butonu boşuna oluşturulmamış değil mi ? Zamanını bu kişileri eleştirmeye kullanacağına izlemeden çık gitsin. Silah zoruyla mı tutuyorlar seni orada ?

   Benim reklam alsın almasın rahatsız olduğum hiç bir blog yok. Bana katkısı yoksa izlemem olur biter. Varsa da ne reklamlarına ne başka hareketlerine takılmam. Baktım bloğu reklam mı dolmuş ? Benim faydalanacağım hiç bir yazısı yok mu ? O zaman Ali' ye kibarca bir bay bay derim o kadar. Hem bloğuna emek verip yazı yazan, hemde aynı zamanda 'bazılarının tabiriyle' bloğunu üç beş kuruşa satan ( aldığı reklamın ederi o kadar çünkü ) insanlarla irtibatımı kesmem. Ne zaman ki blogdaki reklam sayısı yazı sayısını geçerse o zaman o blog benim için biter. Lak lak etmeden takipten çıkarım.

    Anlatmak istediğimi belki de bir çoğunuz anlamak istemezsiniz. Anlayanlara da ayrıca kocaman bir teşekkür ediyorum. ( En azından salla başı al maaşı olanlardan değilsiniz. ) Ve birilerine karşı çıkabilecek bir yüreğe sahipsiniz. Karşınızdaki kim olursa olsun fikirlerinizi beyan ederken yandaş olmayın. Reklamlardan öteye geçmeyen bir çok makyaj ve moda bloğunu gözünü kırpmadan takip eden ve hatta takipçi sayısının artması için her şeyi yapan arkadaşlar durup da reklam alanlara karşı konuşma zahmetine girmesinler. Buradan bakınca hiç de inandırıcı durmuyor çünkü.

    Benim şahsi görüşüm şu ; Reklam alan arkadaşlarım inanın sizleri anlıyorum. Gelen teklifleri değerlendirmenizi de normal buluyorum. Bende sizlerdenim. Umarım daha bol kazançlarınız olur. Sonuna kadar destekçinizim. ( Yeter ki samimiyetiniz, bloğunuz ve yazılarınız ticaretin gerisinde kalmasın.)

    Reklam almayan arkadaşlarım ; o samimi yazılarınızı okumaktan zevk alıyorum. Hep böyle doğal kalın oldu mu ? ( Handan abla  -bir-, Müjde abla - bücürükveben-, Ece abla -Ece evren-, Simli nane, Ebemkuşağı, Roromiya, Bir delinin tümceleri, sessizkaldım vs. daha var ancak şimdilik bu kadardan bahsedeyim dedim. 😁 )

    Hepinizi ayrı ayrı severek okuyorum. Çünkü " Beni ilgilendirmez. Sen bilirsin." demeyi öğretti hayat bana. Fikrimi sorarsanız da mertçe cevap vereceğime emin olabilirsiniz. ( Sazanlığı başkalarına devrediyorum. 😉)

    Yeter ki sırf bir yerlere geldi diye karakterinizi o kişilere satmayın. Onları yanlış yazılar olduğunda poh pohlamayın. Kime ne ? demeyi öğrenin öğretin. Çünkü fikirler ve hareketler kimseyi ilgilendirmeyecek ve yargılanmayacak kadar özeldir...

   Saygı içeren her yoruma açığım...

( Önceki yorumlara net sıkıntısı yüzünden cevap veremedim. Toptan cevap vericem inşallah. Yorumlara gerçekten çok değer verdiğimi bilmenizi istiyorum. 😄 )

82 yorum:

  1. .)) Geçen bir blogda Blog para kazanma üzerine yazi yazılmış. Yorum atanlarda sizin dediğiniz gibi makyaj kadin blogu.

    Hepsini tek tek usenmeden dolaştım inceleme altina aldim ve ne göreyim. Denemisler cirpinmislar ama bir türlü onay alamayinca kurumsal firmalar karalanmaya başlanmış.

    Ya abi misal ben bumerang başvuruda bronz aldim digerinde platin verdiler hemen.. Ama bronzken de hic karalamadim çünkü gerçeği yansitmayan bir seyi nasil yazabilirimm..

    Diger taraftan yazisi cok yorum alip tiklanma sayisi cok az olan bloglara rastladim. Bu sefer de aklima "oo super yazi"vb yazip kebdisine ziyaretci ceken blog trolleri aklima geldi vb..

    Aliyorsaniz adam gibi alin almiyorsanda mertce söyle..

    Alamayip karalama yapma. Alana da saygili ol adam emek harciyor reklam almasi hakki.

    Ha sevmiyorsan takip etme abi ne geziyon yaniii..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hah kardesim budur iste isin özü. Begenmiyosan turlama etrafini dimi. Terket mekani olsun bitsin. Kimseye laf söyleme haddimiz yok ki. Ne yapıyorsa yapar. Adamın keyfinin kahyası değiliz. :)

      Sil
  2. katılıyorum..bence de "reklam alma" sorun olmamalı.. :)

    YanıtlaSil
  3. Herkes birbirinin hayatına karışmaya çok meraklı. Herkes bilir kişi, adeta birer akıl hocası! Bu insanlar sadece önlerine baksa ne güzel olur. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olurmj Tuğcecim canları skılır yazık günah :) herseyin basi meram zaten canm :)

      Sil
  4. Blog yazanların da diğer sosyal medya kullanıcıları kadar reklamlardan kazanmasını isterdim. Burada diğer sosyal medyaya göre daha fazla emek harcayan kişiler var ve bunlar buradan kazanmayı hak ediyorlar. Reklam almak ayıp bir şey de değil üstelik. Fakat nedense bloggerların reklam kazançları herhangi bir tanıtım yapmaları yanlış bir şeymiş gibi lanse edilebiliyor. Bunun aşılması gerektiğini düşünüyorum. Bloggerlar da diğer sosyal medya kullanıcıları kadar birbirine destek olmalı. Dikkat ettiniz mi bilmem önemli sosyal ağlarda başlatılan herhangi bir reklam diğerlerinin de fazlasıyla desteğini alabiliyor. Burası da böyle olmalı. Onlar çoğu kampanyada ya da gündemi oluşturan olaylarda birlikte hareket edebiliyorlar niye burada da aynı şey olmasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burada tam tersi kıskanclik söz konusu. Yazıları yüzlerce tık alan kişinin reklami neden az tıklanıyor ? Çünkü çekememezlik söz konusu. Oysaki bugün bana yarın sana mantigiyla hareket etsek herkes kazanacak degil mi ?

      Sil
  5. Reklamlardan 500 1000 TL gibi yüksek fiyatlar alan var mı bilmiyorum ama genel çevrmden gördüğüm kadarıyla üç beş kuruşu geçmeyen rakamlar bunların hepsi. Para kazanmak için başlayan bir kimsenin üç beş kuruş için blog yazamayacağını düşünüyorum çünkü önemli olan blog yazarken sevmek,içten gelerek yapmak bence. Eğer başta söylediğim gibi yüksek fiyatlar kazananlar varsa onlara da helal olsun kimsenin kazancında,emeğin de gözümüz yok çok şükür. Kazansa ne kazanmasa ne istersem takiplerim istemezsem etmem değil mi bu kadar basit. İnstagram da hesap açtığımda burası gibi olacağını umuşttum fakat büyük hayal kırıklığına uğradım..insanlar gruplara doluşmuşlar 10-15-20 kaç gruba dahil olabilirlerse artık,sen benim skn gönderimi beğenmemişsin onu beğen şuna yorum yap olayındalar. Hiç bana göre olmadığını anladım ve sessizce aralarından ayrıldm. Şimdi bunu bloglara da taşımaya başlıyorlar sanki.. çok konuştum Özlem ablacım kusura bakma sevgiler💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etine etim yani :) Bu durumlardan hic hoslanmiyorum canm. Begenmek de, okumak da tamamen kisiye ait olmali bence.

      Evet kazanmak cok zor. Zaten bir coguda kazanamıyor emin ol. Ve buna ragmen hala bloğa giriyorsa o kisileri yermek ne kadar akla uyuyor ? Mantıklı hareket edemiorlar demekki.

      Estagfirullah canm benim her zaman beklerim. Severek okudum.yorumunu 😘 öpüyorum sevgiler

      Sil
  6. Ben de bloglarda reklam alınmasına karşı değilim. Hatta özellikle blog sahibi kişiye büyük bir motive sağladığını da düşünüyorum.

    Benim rahatsız olduğum sadece olumlu yazmak ve o firmayı memnun etmek için gayet samimi bir dille kaleme alınmış yazıları okumak. Ama iş firmalardan başlamalı. Onlar bu tutumu destekledikleri sürece çok blogger firmaların mail adreslerini aşındırır ve biz de bilgi karmaşası içinde dolanır dururuz.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet o durum banada sacma geliyor
      Normalde hic bilmedikleri bir ürünü özellikle "kendi ağızlarından" yazan kisilerin öve öve bitirememesi çok büyük yanılgıya uğratıyor okuyucularını.

      Ama diğer durumdaki reklamların bende manevi artıları olduğunu düşünüyorum. :)

      Sevgiler sanada 😄

      Sil
  7. Bence de reklam almada bir sorun yok, sonuçta reklamlar artık her yerde var. Yolda yürürken bile karşımıza bir şekilde çıkıyorlar. :) Bunu sorun etmek gerçekten saçma. Önemli olan o insanın neler yazdığı. Emeğinize sağlık, çok güzel bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende öyle düsnyorum İremcim. Ona bakarsak çok değerli programlar ve kanallarda mecbren reklam koyuyorlar. Gecimlerini bu yolla idame ettirmek zorundalar çünkü. Güzel bir is basarırken parada kazanmanın neresi kötü olabilir ? Tesekkr ederim bu arada 😊

      Sil
  8. Reklam alıp gelir elde etmek gerçekten insanı mutlu ediyor. Ama bence o geliri haketmek önemli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haketmek işte sorun burada. Reklama inanıp bunu paylasmak önemli değil mi. Kalıplaşmış reklamlardan bahsetmiyorum tabikide. Orada kişisel düşünceye bakılmıyor.

      Sil
  9. Yazınız Fatih Terim'in konuşmaları gibi motive edici olmuş :) İnsanlar açık görüşlü olmalı, isteyen reklam yayınlar istemeyen yayınlamaz. İstemeyende sevmediği bloğu takip etmez. Kötü bir şey olsa Google zaten böyle bir sektörü bloglara getirmezdi. Elbette zombi gibi üzerinize gelen reklamlar kötü bir izlenim bırakıyor sitede. Reklamcılığında bir tekniği var, bunu düzgün yaptıktan sonra bence gayet doğal bir şey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abartmamak kaydıyla yapılan reklamların aksine ilgi bile cektiğini düşünüyorum. Blogun kalitesini düşürmek yerine bence arttırıyor. Dışarıdan bakanlar " vaouvv reklam da alıyor. Demek ki tanınan ve basarili site " gibi bir izlenime giriyorlar. Ki buda itibarını arttırıyor bence.

      Haha tesekkrler hedefim antrenör olmak 😂

      Sil
  10. Haklısın ablam herkes birbirine karışmaya çok meraklı bu memlekette. Hangi alanda olursa olsun hep bu böyle oldu. Biraz kendi işimize bakmayı öğrenmemiz gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa olur mu öyle canm dedikodu olmasa ne yaparız biz AlimAllah :) at gözlüğü bu durumlarda böylelerine şart sanırım. :)

      Sil
  11. Şu yazıyı kopyalayıp kendi bloğumda paylaşmak isterdim valla. Bana da zamanında "neden reklam almıyorsun? Okunmak istiyorsan reklam almalısın" gibi blog tavsiyelerinde bulunanlar olmuştu. Reklam alıp almamak tamamen kişisel tercih. Ayrıca tam da bir motivasyon kaynağı bence. Lakin benim kendi sebebim şu, reklam koymaya başlarsam bloğu iş gibi düşünürü ve tüm hayatımı ona bağlarım. Oradan gelecek paraya da bel bağlarım düşüncesiydi. E zaten çok fazla tık sayım da yokken böyle bir umut yüklemek istemedim bloğuma. Gün olur da reklam almaya başlarsam, bu da hiç kimseyi ilgilendirmez açıkçası. Ayrıca reklam alanlara da çok özeniyorum çünkü blog işi benden daha ciddiye alıp zaman ve emek harcıyorlar. O reklamın vereceğinden en az on kat fazlasını hakkediyorlar. O yüzden herkese bol kazanç ve trafik dilerim ama en çok size. Çünkü hem samimiyetle hislerinizi paylaşıyorsunuz hem de bunu ciddi bir sorumluluk bilinciyle yapıyorsunuz. Kimsenin lakırdısına bakmayın, siz böyle devam edin derim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canimm şu yazın beni çok onure etti. Allah razı olsun. Ama para kazanamıyorum zaten. Kolayda dgil kazanmak. Sadece insanlarin bazılarına müdahale etmeleri hosuma gitmiyor. Şahsi olarak müdahale görmedim. Gördüğümdede verdiğim tepki susturmaya yeter. 😁

      Sen reklam yayınlamıyorsun bense yayınlıyorum. İki zıt kutbun birbirine saygı ve sevgi duyması varya iste beklediğim tepki bu. :) Tesekkr ederim canm benm

      Sil
  12. Bu konuyla ilgili o kadar çok yorum yapan var ki inanamıyorum yazdıklarına.Herkes birbirine destek olacakken neden karalama yaparlar anlamıyorum.
    Kendimden örnek vereyim.Bir oğlu olan şimdide 2. bebeğine hamile ev kadını bir anneyim.Yazdıkça rahatlıyor,farklı blogları okumaktan zevk alıyorum.Yeni şeyler öğreniyorum,unuttuklarımı hatırlıyorum.Kimse zorla beni oku,reklamıma tıkla demiyor.Ben ne istersem onu yapıyorum.
    1hafta oldu Google adsensten reklam almaya başladım.Ben süpermiyim hayır. Blog trafiğim süper mi hayır. Ama bu teklif bana geldiyse neden reddedeyim arkadaşım.Amaç yazmak ve bunun yanında sunulan az da olsa bir gelir varsa niye kullanmayayım?
    Ee başkası rahatsız oluyorsa okuma,takip etme!!
    Aslında birbirimizin reklamlarına kostek değil destek olmak varken neden gereksiz konuşmalarla canımızı sıkalım anlamıyorum.

    Seni okumaktan zevk alıyorum,yorum yazmaktan,reklamına tıklayıp yarar sağlamaktan.
    Iyilik yaptıkça aynı şekilde bize dönüyor zaten.
    Biz yolumuzda devam edelim.Ne diyeyim Allah herkesin gönlüne göre versin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Püf noktası bu iste tatlım "İYİLİK YAPMAK". Fesatlanmadan, kınamadan saygıyla kisiye inanarak yardım etmek. Keske daha cok reklam gelse, daha cok tıklansa. Bradan gelecek o bazılarının begenmedigi 6 tl ye bile muhtac olan o kadar cok insan varken ihtiyaci olmayanların elestirmesi cok bencilce dimi.

      Kimse kimseyi kirmasin. İnsan gibi yasayalim "HER YERDE". 😘😘 Bende seni severek okuyorum canm firsat buldukca tabi 😍

      Sil
  13. Şey mesela çok mutlu ediyor insanı,daha önce yüzünü dahi görmediğin birinin,Hatta senden yaşlarca büyük olmasına;Ablan olmasına rağmen samimiyetinden asla ödün vermeyen birinin sana bu denli değer vermesi,sevmesi...Bloğum kaç gündür boş Ve Sanırım bir müddet de öyle duracak ama buna rağmen birilerinin seni unutmadığını bilmek mutlu ediyor insanı.Ben yazamasam da nerdeyse tüm yazılarını okuyorum Ve oralarda bir yerlerde "Simli Nane" geçince diyorum Ki "vay be! Simli Naneyi ben yaptım,ben başardım." İyi ki de varsın,en kocamanından seviyorum seni canımcım,ablam,cicim❤️❤️❤️❤️❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımm insan olanı asla unutmam ben. Ve sende fazlasıyla iyi bir insansın. Ve kisiye cok ama cok deger veriorsun. Bende senden bunlari duydugumda o kadar mutlu oluyorum ki. Önemli olan görmek, tanımak degil yürekten hissetmek. 💕💕 Simli nane bir gün daha iyi yerlere gelecek insallah. Bende seni cook seviyorum canm benim iyi de varsın 😘💕😍

      Sil
  14. Bazen çevremdeki insanlardan da ne kadar ayrı dünyalardayız diye düşünürüm. Bak aynısı burada,insanlar nelerle uğraşıyor ben bi haber... Amann olmasın zaten , şahsen ben sırf rahatlamak sıkıntılardan uzaklaşmak için blogdayım. Kapris, kıskançlık, yarış istemiyorum . Hayat yeterince zor daha fazlasını yaratmaya gerek yok.
    Merih ablayla dertleşirim, Tülin hanımla yardım etkinliklerine katılırım , Müjde ablayla dizi izlerim, Mevludeyle neşemi bulurum., Yurdagül hanımla terapimi yaparım.
    Ama bazen böyle insanı çileden çıkarırlar. Şimdi anlamsı gerekenler anlamıştır herhalde...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türkan ablacım sende o değerlilerdensin. Hiç bir amel gütmeden icinden geldigi gibi yazanlardan. Bence böyle de kalmalisiniz. Sizlerin yeri dahada ayrı.

      Bende bloga girerken nedir ne degildir bilmeden girdim. Ama buradada insanlarin oldugunu ve kac bin cesit karakterde olduklarini unutmusum.

      Anlaması gerekenler kim bilmiyorum ama umarim yerine gitmistir :) eli öpülesi annelerdensin biliyorsun. 💕

      Sil
  15. Söylenecek çok şey var da polemiğe gitmeyelim,sonuçta herkesin hayatına kimse karışamaz :)
    Esilayi öpüyorum yaa🤣🤣

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısa ve öz dimiii :) bizde yakisikli ve annesini öpüyoruz en büyügndennn :)

      Sil
  16. Ben reklamlardan ziyade yazılanların içeriğiyle ilgilendiğim için başkalarının reklam alıp almaması beni ilgilendirmiyor açıkçası.Ben seni yazdıklarından,samimiyetinden dolayı okuyorum.Reklam alman,kazanç sağlaman senin yararına olacaksa niye karışayım ki? Kafana takma. Sevgiyle kal:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana kimse birsey demedi ben rahatsizligimi paylastm :) cünkü birilerinin birilerine yüklenmesi beni üzüyor.

      Cok tesekkr ederim canm senin edebi yazilarinin tadi bambaska ama :) sevgiler 💕

      Sil
  17. ay bişiler mi dediler yaaa alla allaaaa :) ben de reklam almam ama alanı da severim. hey allam bizler neden hep karışırız ki başkalarının hayatınaaa. bizim ülkeyi almanlara bir yıllığına kiraya verelim de biraz bişiler öğrenelim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloga Alman usülü girmeyi öğreneriz 😁 haha yok deepcim bise yok bana kimse bisey demedi. Ama bende reklam paylaşıyorsam bir nevi bana da laf gelmistir. Birde birilerinin üstne cok gidiyorlar ya hazmedemiyorum ben. Ondannnnn 😘😘

      Sil
  18. çok haklısınız ben de bloguma reklam aldım ama onları göze sokarak koymamaya çalışıyorum bazı bloglarda da dediğiniz gibi yazıdan çok reklam oluyor sürekli reklam çıkıyor karşımıza "izle" butonu da bunun aslında dediğini gibi en büyük çözümü bunu kullanabilirler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadar basit bir yol varken tantana yapmak niye onu anlamiyorum. Ama zevk alıyorlar demekki birilerini kırmaktan 😊 aa deepler dip dibe gelmis ne güzel 😁😘

      Sil
  19. Canımmm, çok teşekkür ediyorum ya, çok mutlu oldum, kalp kalbe karşıdır ben de zarif balerine tıklamaktan büyük keyif alıyorum. :) Reklam alan alır, almayan almaz, kişiyi ilgilendirir. Kime ne ayol?:))))Yalnız ben çok üşengeç ve tembelim bu konuda, reklamlara tıklamak aklıma gelmiyor:(((ne olur kusura bakmasın arkadaşlar...:( ev işleri, alışveriş, kedinin kumuydu, suyuydu, çok vaktimi alan Karpuz Apartmanı çizimleri...vs. vs. ancak işte ziyaretlere geliyorum..
    Sevgilerrrr♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablamm kimse kimseden birsey beklemesin zaten begenirse tıklar begezmez yada unutursa tiklamaz. Zorla güzellik olmaz yani dimi. Amaç doğal yollardan gelir elde edebilmek bence. Hıı bide keske sendr reklam paylassan. Coook uzun sürenin sonundada olsa belki kedilere bi paket mama alabilirsin. Ki son cikan olaylardan sonra icim parcalandi zaten :(

      Aaa ne demek müjde ablacim icimden gelenleri yazdim hepsinide hakettin 😘 öpüyorum kocaman cizimler harika gidiyor bide 💕😁

      Sil
  20. Reklam alanada saygim var reklam almayanada saygim var.Meselede aslinda zaten bence bu!SAYGII.Kisi kendini ne sekilde mutlu hissediyorsa oyle yasasin.😊Blogumu ilk actigim zaman bir arkadastan cok guzel bir yorum gelmisti bana.Yaz,yasa ama en cokta eglenmene bak buralarda diye.Ben simdilik aynen bunlari yapiyorum.He ama nebiliyim gun gelir severek yaptigim bu seyden bir gelir elde edersemde mutlu olurum.Emeginin karsiligini maddi yada manevi (tercih ettigin sekle gore) olarak almak kadar guzel baska birsey olabilir mi ya?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İste bütn mesele bu canm saygı. Yani bizi ilgilendirmiyor bu konuda ne yaptigi dimi. Banane yani. Devlet meselesi haline getirmenin alemi var mi ? İster yayinlasin ister yayinlamasin benim takip edip etmeme özgürlügm var sonucta. 😊

      Ben cok egleniyorum. Para kazanmiyorum orasi ayri. Kolay kolayda kazanilmaz zaten. Ama kazanirsamda bu kimseyi ilgilendirmez iste. Bana benimle sevinecek adamlar lazim laf söyleyecek dgil 😁 öptm seni 😘

      Sil
  21. Gerçek yaşamdaki insanlar bitti görmediğimiz, tanımadığımız insanlara klavye üzerinden atıflar yapıyoruz. Durum git gide garipleşiyor. Reklamların ön plana çıktığı blogu samimi bulmuyorum. Ticaret amaçlı yapılmış bir şey gibi geliyor. Özgünlüğünü kaybetmedikten sonra reklam almakta sakınca görmüyorum. Blog yazmakta bir meslek sayılır. :) Sana katılıyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle canm. Amaç bloğundan cok reklamın ön planda olmaması. Diger türlü ister yayinlasin ister yayinlamasin herkese saygi duyarim. Kendisi bilir yani dimi 😁 keske meslek olsaaa 😁😘

      Sil
  22. Herkes nasıl istiyorsa yoluna öyle devam etsin, önemli olan dediğiniz gibi samimiyet...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Yeliz. Reklamda paylaşsin yazıda. Para da kazansin arkadaş da :)

      Sil
  23. Önemli olan samimiyet bende reklam alamayanlardanım :) alanlar adına seviniyorum daha da çok alırlar inşallah. İnsanları anlamak tuhaf gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Henüz tanıtım reklami gelmedi. Ama gelirsede severek yayinlicam. Ben severek yazıyorum ve yazarken üç beş kuruş da olsa geliyorsa gelsin ne var bunda ? İnsallah sendd alirsin arkadasim 😊

      Sil
  24. Aynen ben de hiç anlayamıyorum bu tip insanları. Kimin ne yaptığından bize ne. En fazla bir önerimiz varsa söyleriz hepsi bu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Destek olmak adina söyleriz onuda dimiii. Hay cok yasa yaşammm 😘 bende aynisini düsnyorum

      Sil
  25. Reklam alan arkadaşlarımın reklamlarını mutlaka tıklar elimden geldiğince destek olmaya çalışırım. Herkes nasıl mutluysa öyle yapsın. İlgimi çekmezse okumadan tıklar geçerim. Faydalı bir bilgi ise yararlanırım. Geçenlerde arkadaşın reklamıydı ama benim bilmediğim bir şeydi çok işime yaradı doğrusu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayni durum banada oluyor. Bazen gercekten bilmedigim bir konu yada ürün oluyor ve isime yariyor. Neden bakmayim ki reklama dimi. Bana artisi oluyor sonucta. :) Bencede herkes neyle mutluysa öyle kalsn 💕

      Sil
  26. hellöööww ben geldim, yeni yeni okumaya başladım yazıları, köyde internet pek çekmedi biraz da gezmekten fırsatım kalmadı da:D ben reklam olayını bile bilmiyordum sana sorna kadar:) düşünüyorum ne zaman sıkılır bırakırım diye, aynı senin dediğin gibi paylaşımdan çok reklam yapınca biri o zaman, instagram kullandığm zamanlrda da görüyordum böyle sürekli reklam üstelik faydalı mı değil mi bilmeden, o zaman aman yaa dyip bırakıyordum , takma kafaya amaan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Möröbööö 😁 biz hosgeldinlestik zaten senle. Ama olsun yinede hos geldinn. Ee memlekete gidipde gezmemek olurmu hiccc :)

      Bana kimse bisi demedi diyende cevabini alir zaten 😁 pek fenamiyim neeeee 😁 aynen sklırsan takip etmezsin bu kadar basit yani 😘

      Sil
  27. Bu ülkede gerçekten birbirinin hayatına müdahale etmek rutinleşti artık :) herkes nasıl isterse öyle yapar önemli olan seninde dediğin gibi samimiyet ve severek blog yazmak ki bunu bu şekilde yapanlar belli oluyor zaten :) Bende sana katılıyorum, emeğine sağlıkk ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amaci sadece reklam olanlari zaten begnmiyorsam takip de etmiyorum. Konusan sahis sende öyle yap madem dimi 😊 oo o konuda bir numarayiz biliyorsun biz salça olmasak olmaz o yemek 😁 tesekkr ederm canm 💕

      Sil
  28. Severek yazıyorum severek okuyorum seviyorum bu işi... Bu hafta gazeteye "Bazıları çalışır bazıları konuşur" temalı bir yazı yazdim. Aynen öyle düşünüyorum konuşanlar ve üretenler olarak ikiye ayrılıyor insanlar ürünün ne olduğunun önemi yok fikir üret, yazı üret, resim üret ne bileyim üretiyorsun inşallah çok da kazan üreten kazansın... konuşan konuşsun... Başarılar diliyorum ilgiyle takip ediyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amaç konuşmak değil gerçekten. Konuşarak kazanabileceğin sadece uğultu olur. Ama çabala, severek yap. İllaki bir yerden sonrs emeginin karsiligini sana birileri verir. Ben severek yaziyorum. Para kazanmadim tabi o kadar kolay degil. Ama keske kazansam bundan dogal birsy var mi dimi ? Yazinin basligina bayildim gamzecim 😊 tesekkr ederim karsilikli takip ediyoruz 😘

      Sil
  29. Herkesin kendi bileceği iş, reklam alıyor diye kimse hakarete maruz kalamaz. Yol harekete geçmekle biter ve yeni yollara bağlanır; bir şekilde yol kat edeni eleştirerek değil. Güzel ve yerinde bir yazı olmuş, teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Destek olmak yerine köstek olmayi terch ediyoruz iste. Aynen herkes kendisi bilir. Böyle yaşamayi tercih etsek daha da huzurlu oluruz zaten :) tesekkr ederim hosgeldinn

      Sil
  30. Reklam alıp almamak blog yazarının kişisel tercihi. Eğer okuyucuyu rahatsız edecek şekilde reklam alıyorsa takipçilerinde azalma olur ve yazıları daha az okunur. Zaten reklamlardan çok düşük paralar kazanılıyor. Tamamen tercih meselesi yani.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok cok az hemde. Hatta aylar yillar sonra kazananlar bile var. Bırak ne yapıyorsa yapsin. Kazaniyorsa Allah daha cok versin kazanmiyorsa Allah versin demeliyiz dimi.

      Sil
  31. Tabi ki isteyen herkes bloğuna reklam alır, buna kimsenin karışma hakkı yoktur. Dediğiniz gibi o bloğu artık beğenmiyorsa yazı sayısı reklam sayısını geçmişse zaten o bloğun çok faydalı olacağını sanmıyorum.

    Kim kime reklam aldığı için kızıyor bilmiyorum ama bu tür konuları fazla takmamak gerekir bence. Ben kendi bloğum için söylüyorum bumerang reklamlarını yayınlamıyorum çünkü deyim yerindeyse insanları sömürüyorlar. ( Bu benim kendi düşüncem, isteyen herkes tabi ki kullanabilir ama ben bloğumda bumerang kullanmayı sevmiyorum. Kullananlara da saygım var.) Sadece tanıtım yazısı yayınlıyorum zaten daha önceki yazılarımda da tanıtım yazısının faydalarından bahsetmiştim.

    Umarım kimse kimsenin reklamına falan karışmaz. Reklam için veya başka bir şey için kimse kimseyi kırmasın. Umarım bu yazı reklam alanlara karışanlara ders olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanları kırmanın çok kolay olduğu bir evrende yaşamak zorundayiz malesef. Oysaki kimse kimseye karismasa aksine destek olsa daha da mutlu olmazmiydik ?

      Bana kimse böyle bir ithamda bulunmadi. Ancak bende yayınliyorsam eğer dolaylida olsa banada geliyor demektir. Yada baskasinin üstüne gidildiğinde de ben rahatsız olurum. Üzmeden kırmadan karışmadan elestirmeyi öğrenmeli insanlar.

      Bumeranga gelince ; bizim gibi yeni bloglara tanitim yazıları gelmiyor malesef. Keske gelse. Hal böyle oluncada bu acemilik dönemini üç beş kuruşla bile olsa geçirmek adına bumerangi doğru adres buluyorum. Ki git gide fiyatin artmasıda gercekten güzel bir durum. 6 tl sömürü gibi dursada inanın ona ihtiyaci olan kisilerde vardır aramızda. Blog bos durmaktansa varsın 6 tl gelsin diyerek hareket ediyorlar. Bende sizin gibi herkese saygi duyuyorum. Nasil istiyorlarsa öyle yapsinlar. Tesekkr ederim yorum icin

      Sil
  32. Özlem ablacım kaç gündür bir şey paylaşmıyorsun,yorumlara dönüşte yapmamışsın bir sıkıntı yok inşallah öpüyorum çok 💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gizemcim canm cok yogundum malum :) ama senin benim yoklugumu hissetmen ve buraya yazman cok hosuma gitti. Allah razı olsun 💕😘 bende kocaman öptm seni 💕😘😘

      Sil
  33. Haklısın canımm. Gerçekten insanların bazıları çokkk kıskanç yani hiç hazmedemiyorlar. :(

    YanıtlaSil
  34. Kesinlikle katılıyorum ablacım :) yazıdan çok reklam olan bloglar banada itici geliyor amacını aşmış oluyor benim gözümde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende öylesini okumuyorum zaten canm. Benim robotlaşmış bloğa ihtiyacim yok çünkü. Ama elestirmiyorum da isteyen okusun baksin banane dimi.

      Sil
  35. Çok tebrik ediyorum seni, kesinlikle bende böyle düşünüyorum. Kimsenin tarzı da seçimleri de kimseyi ilgilendirmez.Reklammış, bilmem neymiş bahane aslında insanlar birbirine taş atmaktan hoşlanıyorlar işin özü bu. seviyorum seni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çünkü canları sklıyor ve bu skntılarını böyle yaparak gideriyorlsr canm :) Benids hic kimse ve hic birsey ilgilendirmiyor. Seviyorsam okurum bu kadar basit :) oyy bende seni seviyorum tabi masal kuzuyuda 💕💕😘

      Sil
  36. Bu durum sadece blog için geçerli değil. Hayatın içinde herhangi bir konu içinde bu gibi bir durumla karşı karşıya kalınabiliyor. Kendi hayatınıza, kendi yazılarınıza bakın. Pürüz çıkarmayın be arkadaşlar. Saygılarımla, emeğine sağlık. 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fesatlik etmeyin kısaca demi. 😄 Katiliyorum kardesim. Sagol yorum icin saygilarrr :)

      Sil
  37. En çok karşılaştığım sorunlardan biri ablacığım ve söylediğin her kelimeye katılıyorum. Yaklaşık 2 senedir emek vererek, samimiyetimi kaybetmeden yazıyorum ve reklam alıyorum. Bunun kazancı varsa benim harcadığımın yarısı bile değil o kadar söylüyorum. Özellikle makyaj, bakım bloğuysa illa ki para döküyor onlarca ürüne ve eğer firma ürün gönderiyorsa belirli şartlar altında kabul edebilir bence objektifliği gözardı etmeden tabii... Yurt dışındaki insanlar gibi de bir kazancımız yok ayrıca insanlar blogdan ev geçindiriyor ve bu bence çok güzel bir olanak bunu yermek yerine teşvik etmek neden insanlara zor geliyor anlayamıyorum. Herkesin kendi tercihi, kendi hayatı saygı duyulmak zorunda bence... Emeğine sağlık ablacığım, öpüyorum çok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak mesela sen okuyan gencecik bir ögrencisin. Senin bu sekilde para kazanmanın neresi yanlis ki. Allah daha da cok kazandirsin canm. Sen bakma kimsye. Ne güzel kazaniyormussun iste. Cekemeyenler yüzünden hayat zindan edilmeye deymez 😘 bende seni öpyorum tatlm 💕💕

      Sil
  38. Valla becerebilen alsin ben beceremiyorum aslinda umurumdada degil pek ama azicik kozmetik bloglarina laf gelmis sanirim bir sey diyimmi su ortamda en birbirini cekemeyen kuyusunu kazan kozmetik bloglari uzak durmak lazim:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaa :) ilgincmis bak bunu bilmiyodum 😁

      Yok canm kozmetik bloglarina degilde genel olarak söyledimm bende reklam alamiyorum no problem yani haha 😁

      Sil
  39. Bu konu başka bir yerde daha önce de gündeme gelmişti ve o zaman da dediğim gibi, emek veriyorsak reklam alıp gelir elde etmenin nesi yanlış, nesi utanılası ? Anlamıyorum! Üstelik dediğiniz gibi motivasyon sağlayan bir etken...Sizi okumak zevkli :) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben daha bisey kazanmadim canm kazanirmiyim orasida maglum ama yaziyrum iste 😁

      Ben kazananlara laf söyleyenlere kiziyorum. Sevgiler canm cok sagol 😍💕

      Sil
  40. Her blog kendi sitesinden asılır hesabı, kimse kimsenin bloğuna karışamaz. Haa tabi ki düzeyli, seviyeli ve yararlı eleştiriye de açık olmalıyız diye düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda ben kimsenin kimsyi elestirmeye hakki olmadigini düsnyorum banane yani ister reklam al ister alma. Begenmezsem izlemem :) tesekkr ederm yorum icin

      Sil

OKUYUPTA YORUM YAZMAYANLARIN BURUNLARI AKSIN 😋