25 Kasım 2016 Cuma

ÖFKEYE KESİN ÇÖZÜM (SIRADIŞI YÖNTEMLER)


   "Öfff" demeye başladığınız an içinizde bastıramadığınız bir kızgınlık hali başlıyorsa bu öfkedir. Aslında çok da normal bir duygudur hatta bazen sonrasında insana mutluluk bile verir "ohh bee rahatladım" demeyeniniz de yoktur bence.😃



  Ama tabi saldırganlık boyutuna geçmiş ve hatta kendine ve etrafına zarar veren durumlardan bahsetmiyorum.Bunu farkettiğiniz an patolojik bir durum olduğunu anlamanız ve dizginlemeniz gerekir...

  Gelin şimdi neler yapabileceğimize bakalım ;

 * Çok öfkelendiniz ve şu an kendinizi sıkıyorsunuz,neyi nereye fırlatsam diye düşünüyorsunuz değil mi ? O zaman şunu bilin ki bu durumunuz sadece on dakika sürecek ve bu on dakika sonunda bir eşyaya zarar verirseniz emin olun çok pişman olacaksınız çünkü onu tekrardan almak zorundasınız 😃 Öfkeyle kalkıp zararla oturmayın...

 * Sinirden yüzünüz kızarıyor,biraz daha zorlasanız alev çıkarabilirsiniz öyleyse hemen kalkın soğuk suyla yüzünüzü yıkayın hatta buzluktan buz alın yüzünüzde gezdirin soğuktan uyuşana kadar devam edin o kadar üşüyeceksiniz ki aklınıza ne için öfkelendiğiniz bile gelmeyecek 😃...

 * Sıra geldi kalbinize.Oda aldı başını gidiyor sanki atlılar sizi kovalıyor da sizde kaçmaktan yorulmuşsunuz o derece çarpıntılarınız olabilir. Hemen durun ve şöyle hayal edin, açık havadasınız ve oksijeni içinize çekiyorsunuz,derin nefes alıp verin.Tıpkı Heidi gibi.Dağlar kızı Heidi neden bu kadar mutlu sanıyorsunuz 😃...

 * Diğer bir konuya geçelim.Öfke anında yerimde duramıyorum diyorsanız gerçektende haklısınız hemen yer değiştirin hatta ilginizi çekecek veya sizin çok sevdiğiniz bir yere gidin ve eğlenmeye bakın...( örneğin : en çok bowlingimi seviyorsunuz hadi hemen gidin ve oynayın ama gerçekten aklınızı oraya verin yada en çok yemek yediğinizde mi mutlu oluyorsunuz gidin tıka basa yemek yiyin.Herkesin bildiği gibi mutluluğa giden yol mideden geçer😃)

 *Ayrıca bana göre yemek yapmakta en büyük terapi.Denemek isterseniz hemen mutfağa geçin ve ne yapsam diye düşünmeye başlayın karar verdikten sonrada içine şimdi şunu ekliyeceğim,kaç dakikada pişecek,ya dibini tutturursam diye düşünmekten öfkelendiğinizi unutacaksınız 😃 (GARANTİ ÇÖZÜM)

* Hala siniriniz geçmediyse bir kağıt alın.O an kime kızgınsanız onun ismini yazın ve katlayıp çöpe atın.Tıpkı değersiz eşyaları attığınız gibi 😃 Çok rahatlatıcı bir meditasyon yöntemi ancak inanarak yapmanız gerekir,

* Bir de şuna inanın öfkelendiğiniz kişiye ne derseniz diyin ne yaparsanız yapın asla sakinleşmeyeceksiniz.Aksine siz sinirden hasta bile olabilirsiniz ki bir çok hastalığın kökeninde sinir,stres yatmaktadır.Hiçbir şey,hiç kimse sizden değerli değil.

*Ve son olarak bu sözü hayat felsefesi haline getirin"SİZ İZİN VERMEDİKÇE KİMSE SİZİ ÜZEMEZ"...
Herkese bol keseden sakin günler diliyorum 😃

6 yorum:

  1. Öfke anında bunları yapabilen varsa ayakta alkışlarım, cunku ben resim cerceve ne varsa indiriyorum o an. 😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben az az yapıyorum ama hepsini ayni anda becerrmedim henüz. 😁Çok cıldırmadikca birsey atmam. Atsamda zarar verecek birsey olmaz bu genelde :)

      Sil
  2. Ya ben çok ani öfkelenen biriyim :) Hatta üzüldüğüm zamanlar midem bulanıyor. Napıcam bilmiyorum. Ne kadar kendimi telkin etsem de geçmiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende öyleyimm. Hemen sinirlenirim. Ve kalbim carpmaya sesim titremeye baslar. Dene bakalim yavas yavas gecer belki :)

      Sil
  3. Öncelikle şunu belirteyim burnum akmasın diye yorum yazmıyorum. Zaten yazıcaktım :) Bende çok öfkeli biriydim. Son 7-8 yıldır sakinleştim büyüdüm herhalde. İnanın sakin hayat daha güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende eski halime göre bin kat iyiyim. Eskden durduk yere de kirabiliyordumm simdi birsz daha hosgörülüym ama insanlar abartiyo bu seferde ben yine patliyorum.

      Burnunuz aksin madem onun icin yazmadiysaniz :) tabikide sakinlik gibisi yok. Bundan sonrada öyle olun insallah

      Sil

OKUYUPTA YORUM YAZMAYANLARIN BURUNLARI AKSIN 😋