17 Şubat 2017 Cuma

ÇALIŞAN ANNE BABAYA YARIM GÜN TATİL





    Az önce izlediğim bir haber üzerine benle konuşmaya çalışan eşimi susturup, acilen yazımı yazmaya karar verdim :)

    Yaklaşık 5 ay önce uygulamaya geçmiş olan bir yasaya göre ; anne ve babalar yarım gün çalışabilecekler.Böylece işten ayrılmadan aynı zamanda çocuklarıylada vakit geçirebilecekler.

     Bu haberi ilk duyduğumda vaoouvvvv harikaaaa bence dedim.
Öğlene kadar çalış,öğleden sonra hooopp PAYDOS ! Koş bücürüğün yanına 😃 İsterseniz de bir gün çalışıp diğer gün tatil yada 3 gün çalış 3 gün tatil olarakta kullanabiliyorsunuz izninizi.Bu seçenek tabiki patrona bırakılıyor. ;) Ama olsun kötünün iyisi işte :)

     Yalnızzzz bir sorun var.Oda maaşınızı yarım olarak alcaksınız.Ahh bide tam olsaydı varya ohhh yan gel yat osman olurduk haha :)

    BU GÜZEL YASANIN ŞARTLARI İSE ;

1) 600 gün ödenmiş priminizin olması,

2) Çocuğunuzun 6 yaşından küçük olması,

3) Anne ve babanın çalışıyor olması.

    Kamu veya özel sektörde geçerli olan bu uygulama dahilinde patron çalışanın işine son verirse hem kıdem hemde ihbar tazminatını ödemek zorunda kalıyor.

    Valla bayıldım ben bu uygulamaya yaaa. :) Tüm anneler hem çalışsın hem de çocuklarının özel anlarını kaçırmasınlar.ÇOCUKTA YAPSINLAR KARİYERDEEEE yaniii :) Haydi goo gooo kop evladım kopp  :D


   Siz bu konuda neler düşünüyorsunuz pekisi ? 😃

   

   

63 yorum:

  1. Çok güzel bir uygulama olmuş gerçekten. Hem çocuk anne ilişkisinin hem de çocuğun anneyle arasındaki duygusal bağın daha sağlıklı olması açısından iyi olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet 😃 uygulanabilirse eğer güzel bir şy çıkar ortaya bence 😃

      Sil
  2. Evet bizim minnoş ikizlerin doğumundan Sonra yengem de yarım gün çalışmaya başladı😃Süper vallahi ne diyeyim💖💖

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyy ikizler miiii 😃 bence tam gün izinli olmalı yengen 😃 ama en azından güzel bir örnek oldun sende simcim 💗💗💗

      Sil
  3. Kadınlar için böyle önemli çalışmaların yapılması çok önemli.. Çünkü kadın hem çalışmaya ihtiyaç duyuyor, hem de çocuğunun sağlıklı gelişimi için onunla kaliteli zaman geçirmeye ihtiyacı var. bu düzenlemelerin yapılmasını çok faydalı buluyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir annenin çocuğunu kendisinin büytmeyi istemesi kadar normal olan bir şey yok.Her iki taraf içinde olması gereken bu.Ve umarım olur :)

      Sil
  4. Çalışırken çocuklarını büyüten anne olarak çok iyi kolaylık hele ki minicik kuzucukların annelerine ihtiyaç hissettiklerinde yanlarında olmak harika duygudur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle.Anneler bu drumda çok ikilimde kalıyor.Çoğunluklada seçim iyi bir gelecek için çalışmak oluyor.Bu yasa insallah hakkıyla uygulanır...

      Sil
  5. Ne yazık ki bizde öyle anlatıldığı givi uygulanmaz bu yasa,söyleyeyim size.Bir kere özel sektörde burnunuzdan getirirler,daha en başta zaten işe almazlar,Diyelim çalışıp da bu yasadan faydalanmak istediniz,faydalandınız da,işte olduğunuz sürelerde türlü angarya yüklerler bir de mobbing yaparlar.Kamudaysanız ve sağlık sektöründeyseniz,direkt unutun bu yasayı çünkü eleman eksikliği nedeniyle neredeyse hiçbir zaman kullandırmazlar,inat edip kullanırsanız ha bire geçici göreve ya da saha görevine yollarlar.Türkiye'de çalışan hakları diye bir şey yok,22 sene çalıştım her türlü angaryayı sırtımıza yüklesiler,doğum öncesi ve sonrası izinlerimi bile kullanamadım adam eksikliği yüzünden.Yani sözde süper ama uygulamada yatar bu yasa.Çünkü her patronun,her amirin bir tanıdığı var,çalışanın bir Allah'ı var 😞

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoook haklısın.Yazıkkı bunuda bizlere düşündüren yasalarımızın işleyiş politikası.Malesef işverenler çalışanları "köle" gibi gördükleri sürece mağduriyetler devam edecektir.

      Herkes işine geldiği tarafa çekior konuyu.Özellikle parası olan kesim yine parasıyle tuttuğu zehir gibi avukatlarla haklarının öyle bir peşine düşüyor ki haklıyken haksız çıkabiliyorsun.Ama umarım sorunsuz bir şekilde uygulanır...

      Sil
  6. Çalışan anneler için harika bir uygulama.Umarım bazı kişiler tarafından suistimal edilmez :( Tabii bir de patron boyutu var :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Patron gözünden bakarsak bayramlarda verilen tatil bile fazla 😃 2. Gün iş çağırıyorlar.Bu yasa onların işine gelmez.Bekleyelim ve görelim neler neler duyucaz 😃

      Sil
  7. Güzel bir uygulama hem çocuk hem anne için.Ama umarım uygulamada sıkıntı olmaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olmasın yaa.Olmasında anne bebek ilişkisi dahada kuvvetlensin.Duygusal bağlar arttırılsın.Hic bir cocuk annesiz büyümesin insallah...

      Sil
  8. Süper bir uygulama.bayıldım gerçekten ✌️ Yani doğum izninden sonra işe dönmek gerçekten işkence.Heleki ailelerle aynı şehirde yaşamıyorsan... Tanımadığın bakıcıya tam gün emanet etmek zorluyor insanı vs vs. Böylelikle yarım gün bir şekilde emanet edip,işe devam edilebilir. Süpermiş yaa 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya ben herkes aynı değil biliyoum ama bakıcıya güvenemiyorum.Çocuk bakmak çok azla sabır ve felaket bir sevgi istiyor.Elin kadınıda senin çocuğunu ne kadr sevebilir ki.Yani bana göre değil en azından bakici konusu Ama bu banada mantıklı geldi hakkaten süper olmuş 😃

      Sil
    2. Böyle yazdığıma bakma kuzum.Bende kızımdan sonra işe ara verdim 🙄 güvenemeyenlerden olarak 🙈 kreş dönemi geldiğinde birara tekrar başladım.Sonra erken uyandırmaya kıyamadım 😂😂 Annelik ne zormuş yahu 💃😍

      Sil
    3. Yaa işte en basitinden erken kalkmasına bile kıyamıyoruz :) ahh ahh annelik çok zor ya.Deprem tehlikesi var diyolar.Benim dediğim şu " Yaa ama esila çok korkar kıyamammm " tee Allahımya düşündüğüme bak :)

      Sil
  9. Ay inşallah güzel olur, annesiz büyüyen bebeklere çok üzülüyorum ben ya :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum kuzum yaa.Bende çok üzlyorum.Kızmı bırakıp çalışmaya hiç niyetm yok.Elimdekiyle yetinirim yeterki o benimle büysn :)

      Sil
  10. Siyasal politik oyunlar, klasik seçim vs öncesi şamataları. Büyükanne maaş başvuruları dondurulmuş bile hayallerindekinden katbekat fazla katışan olmuş. Bu da görüntüde herkesin aklında kalıp oooo harika dedirtecek ama işin içine girince neler çıkacak bişey bence. "Oy"sal meseleler.

    Doğum sonrası süt iznimi bile kullanacağım diye göbeğim çatlamıştı benim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu işte daha çok patronların duyarsızlığından kaynaklanıyor.Onlar daha fazla kazanacaklar diye çalışan hakları suisimal ediliyor

      Oy için veya değil eğer gerçekten böyle yararlı uygulamalar yapılacak ve UYGULANACAKSA ! ben arkasındaym :)

      Sil
    2. Aynen Handan, ben doğum yaptığımda da yeni harika yasalar çıkmıştı para alana kadar ya da uygulamayı hak ettiğimi kanıtlayana kadar bebeler büyüdü süründüm sinir harbi de yanıma kar kaldı.

      Güzel günler sevinçler yakın ola...sevgiler

      Sil
  11. Evdə körpəsini qoyub iş yerində ürəyinin yarısı evdə qalmış kimi hiss edərək işləmək zorunda qalan analara da, bütün gün gözü qapıda qalıb anasının gələcəyi saatı həsrətlə gözləyən uşaqlara da çox üzülürəm mən. Qısa sürəlik iş həyatımda mənə çox ağır gəlmişdi övladlarımı evdə anasız buraxmaq. İnşallah analar və övladları üçün həqiqi bir çözüm olar bu qanun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah olur canm benm.Ben bırakamadım kuzumu ya.Kıyamıyorum.Annem bakar ama ben gözmün önünde büysn,bir dakikamız bile ayrı geçmesin istiyorum.Hele birde bakıcıya emanet etmek zorunda kalanları Allah iyi insanlarla karşılaştırsın insallah :)

      Sil
  12. Doğum sonrası gibi bir zaman dilimi yok di mi? Şimdi istesek yapabiliyor muyuz?
    Ne güzelmiş.
    Keşke uygulayabilsek ;.(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuk 6 yaşına gelene kadar geçerliyMİŞŞ :) Umarım öyledir.Bencede valla uygulanmalı.Ne bu böyle çocuklar da annelerde bir yanı eksik kalıyor :)

      Sil
    2. Ay ne güzel bir habermiş bu patronumun hiç hoşuna gitmeyecek kesin :) bide maaşı tam verselermiş keşke tadından yenmezdi.Anne olmak harikaa dostumm :)

      Sil
    3. Patronun hosuna gitmeyen hersey güzeldir zaten.Catlasında patlasıblar haha :))

      Bencede yaaa tek eksik şu an o.Bide tam maas oldumu ohhh.Yasasin annelikkk 😃

      Sil
  13. Merhaba :)
    Kamu sektörünü bilemiyorum ama özel sektörde yarım gün çalışacak birini barındırmak isteyen bir patron profilini gözümde canlandıramadım ben. Tamam maaş az olacak ama işyerinde aktif ve kilit noktada bir çalışansanız uygulaması zor olur sanıyorum. Pembe gözlükle bakınca güzel görünüyor. Umarım işlerlik sağlanabilir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonuna kadr katılıyorum.Yasalarımz bunada çözm bulmuş.İşen cıkardığı taktirde kıdem ve ihbar ödemek zorunda.Ee birde işsizlik maası alınca maddi açıdan sorun çözülebilir :)

      Ancakkkkk gelelim zurnanın zart dedigi yereki çalışanı canından bezdirip istifaya zorlamak.Orası henüz çözümsz kalmış :)

      Sil
  14. çok güzel bir uygulama olmuş gerçekten. özellikle sizin gibi açocuklu bayanlar adına çok sevindim. inşallah ileride bu tür imkanlar çoğaltılır. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hala çalışmak istemeyenlerdenim sanırm 😃 ya ben büytmek istiyorm Herşyine sahit olmak istiyorm.Bu tabiki benim secimim.Ama daha ii bir gelecek için calişan bayanlarımıza süper bir katkı olur bencede :)

      Sil
    2. Vallahi çok haklısınız efendim. Çocuğunun her yaşını her hareketini sen göremedikten sonra ne kadar güvenilir kişiye bıraksanda hatta anaannesine bile bıraksan çok şey kaçırmış oluyorsun o yüzden anne çocuğun vakit geçireceği süre ne kadsr fazla o kadar iyi düşüncesindeyim :)

      Sil
    3. Aynen bende öyleyim :) Elimdekiyle yetinmeyi biliyorum.Tmaam belki fazladan bir oyuncak alamam ama benimle yasıcak herseyi :) dedigm gibi bu tamamen benim hissiyatım ve düsncelerim :)

      Sil
    4. Öyle güzel düşünüyorsunuz ki. Siz onunla vakit geçirip oynayınca çocuğun oyuncağa ne ihtiyacı var ki :)

      Sil
    5. Oyuncağı eliyle ittiriyo zaten hiç sevmez ama varı yoğu babası :) o geldimi çıldırıyo :)

      Sil
    6. Kız çocuğu babaya düşkün olur derler ya baba başkadır. Tam bir oyun arkadaşı hoplatır zıplatır. Oyuncakları gözün görmez. En güzel oyun arkadaşııı :)

      Sil
  15. Anne ve babalar için sevindirici haber

    YanıtlaSil
  16. Bu uygulamayı ben de beğendim.Her şey sadece iş değil.Aileyle kaliteli vakit geçirmek de önemli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence ağırlık aile olmalı.Toplumda sağlıklı sevecen bireylerin yetişmesi için en azından gereken bu.Ama malesef imkansızlıklar çalışmaya zorluyorsa en azından minimum derecede de olsa faydalanılmalı :)

      Sil
  17. Süper haber.. Bakalım bana yarayacak mı ? :))))))))))))))))))

    YanıtlaSil
  18. Yasa ile beraber şansını denemek isteyen bir tanıdığa tabibi kıdem ve ihbarını öderiz zaten 2 sene yarım çalışmanla aynı hesaba gelir hatta karlı oluruz dedi işvereni :-((( sontasında iş arama derdi var tabi ki vazgeçti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında hata etmis kabul etmekle.Neden derseniz çünkü verilen para kesinlikle aynı eş değrde olmaz.Birinde çalıştırıp verecek diğerinde çalıştırmadan verecekti. Ve o kişi işten çıktığında onun yerine başka bir eleman alıp onada tam maaş vermek zorunda kalacaktı.Yani blöf yapmış bi nevi.Patron kesimi birazda göz korkutmaya çalışır ki çalışanı sindirebilsinler.Sanırım elinin mahkum olduğunu bildiği için öyle yapmış :(

      Sil
  19. Yasa güzel fakat maaşın yarıya düşmesi kötü bir sınırlama çünkü tüm gün yayılarak yapacağın işi sana yarım günde yaptırıp maaşını yarıya bölüyor karlı olan patron çalışan yine bitik gözler dönmüş ayaklar tavanda🤦🏻‍♀️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımm yok o konuda sorun teşkil etmiyor.Çünkü kimse yarım gün çalışıp tam gün para almayı teklif edemez.Bu seferde haksızlık olurdu.Ancak eğer bu suistimal edilir ve çalışan yarım gün içinde kapasitesi dışında çalışmaya zorlanırsa tabiki o çok büyük bir sorun olur.

      Sil
  20. Bu haberi bende gördüm ama detayını bilmiyordum 6 yaşına kadar olması çok iyiymiş. Öğretmenlere uygulanabilir mi bilemedim çünkü idareciler ders programını isteğe göre hazırlamaya çalışıyor zaten. Diğer meslek grupları -tüm gün çalışanlar- için sevindirici. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım tüm kamu ve özel sektörde geçerli dediğine göre bu öğrencileride kapsıyordur büyük ihtimal.Ama idareciler sizin açığınızı kapatmak için tüm yükü diğer öğretmenlere yüklerlerse, işte o zaman meslektaşlar arasında huzursuzluk ve kıskançlıklar ön plana çıkabilir.Kiii bu durumda sevgili öğretmenlerimiz hiçde hoş olmayan bir durumla karşılaşabilirler :)

      Sil
  21. Patronlar pek hoşlanmaz bundan. Ya bekar ya da çocuksuz eleman ararlar bundan sonra.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama bu kalıcı bir çözüm değil.Onlarda ilerleyen şartlarda evlenicek ve çocukları olucak.

      Sil
  22. Süper bir uygulama olmuş gerçekten, umarım sürekli devam eder kaldırılmaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsallah demekle yetiniyoruz :) ama insallah doğru şekilde uygulanır :)

      Sil
  23. Sistemli ve maddi-manevi kişileri mağdur etmeyecek şekilde düzenlendiyse harika :))

    YanıtlaSil
  24. Harikaymış ama bizden geçti artık.İhtiyaç duyduğum dönemde olsa kesinlikle faydalanırdım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçirmiş olmanızda güzel büytmüşsünüz dmekki evladınızı :) tabi ihtiyacı olanlar yararlansınlar diye hatırlatmak istedim.

      Sil
  25. Ayyy bende duydum bunuu :) Ne de güzel olmuşş yarım maaşa razıyım benn :) Bu arada özlendin özlemciğimm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay cok sevindim madem yararlan iste ne güzel :)
      Sen özlendin canm nerelerdesin hic sesin cikmiyo :)

      Sil
  26. Özel sektör maalesef bu uygulamaya sıcak bakmıyor hal böyle olunca annelerde maalesef işten çıkarılmayı göze alamayıp başvuramıyor bile :( yapabilen için güzel bir haber

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh şu bazı şeylerden susmadan hedeflerimizi gerçkleştirebilsek,insanlara boyun eymesek ne kadarda güzl olurdu herşey... insallah yaparlar diyelim :)

      Sil

OKUYUPTA YORUM YAZMAYANLARIN BURUNLARI AKSIN 😋