8 Aralık 2017 Cuma

Blog çalıştayını malıştayını geç bana seçme ve seçilme hakkından bahset


    Biliyorsunuz ki blog çalıştayı oluşumu beraberinde uzun tartışmalara da sebep oldu. Ki bu kadarı her platformda olduğundan normal buluyorum.

    Ben bu çalıştayı yericem, rezil rüsva edicem gibi bir girişim içinde değilim. Deneyimli olduğuna inanan arkadaşlar toplanmış böyle bir atılım yapmışlar. Açıkçası ana fikri bana da hoş geldi. Ne kadar güzel birlik sağlanacak, herkes eşit haklarla bir yerlere gelecek diye düşünüyordum. Hatta bende daha 6 aylık bir blogken başvurdum. Ve seçilmedim. Bunun üzerinede tamamen espri içeren bu yazıyı yazmıştım. ( Hı ama onlar seçmedi diye ben yazmaktan vazgeçmedim. Beni bilen bilir. Kimsenin dediğini umursamaz kendi fikrime bakarım)


    Seçmediklerinde bende haklı sebepleri olduğunu düşündüm. Zaten eksiklerimin olduğunu ve daha kırk fırın ekmek yemem gerektiğini biliyordum. Sadece eğer ki seçilirsem bana artı bir hit olur amacıyla başvurmuştum.

    Ancak ben yukarıda link verdiğim yazıyı yazdığımda tepkilerde aldım. (Tepki verenlerin biri hariç hepsiyle de konuşuyorum) Yanlış anlamayın bakın eleştiriye saygı duyarım ama anlatım biçimine duymam. İfade ediş biçimi o kişiyle olan yönümü şekillendirir. Biriyle bağlantımı kestiysem onunla tartıştığımdan değil bana eleştirisini kırıcı yaptığındandır.

    Gelelim asıl konuya. Bazı kişiler bu çalıştayı eleştirirken BEN SEÇİLMEM ARKADAŞ tarzı gizli egolar sergiliyorlar. Pardon da arkadaşım seni okulda hiç mi bir jüri seçmedi(beni seçti şiir yarışmasında okul 1.si oldum) yada iş yerinde insan kaynakları, müdür vs. seçerek işe almadı. (Beni aldı. Hatta şu yazımda detaylı olarak dile getirmiştim) Hadi onu da geçtim eşinde mi seni seçmedi. Ne oldu hep sen mi birilerini seçtin? Jüri yada seçici topluluk çoğunlukla deneyimli kişilerden oluşur değil mi? Yıllarını bu işe adamış kişilerden. Peki ben neden bu kişilerin süzgecinden bloğumun işleyişini geçirmeyeyim?

   Farkındaysanız eğer seçme ve seçilme hakkı cumhuriyetin ilanından beri bize verildi. Ve bu hak sayesinde rahatça yaşıyoruz. Mesela yıllarını vermiş sanatçılarda jüri üyesi olarak bir platform kurmuyorlar mı? Kendini denemek isteyenlerde bir şekilde bu jüriye seçme hakkını tanımıyor mu?

   İşte bende tanıdım. Seçilip seçilmemem hiç umrumda olmadı. Böyle şeyleri kafaya takmıcak kadar umursamazım zaten. Kaldı ki ilk biz onları seçiyoruz sonra onlar bizi yani tek taraflı bir seçilme değil bu durum. Ama bu bahsedilen kişiler değil de örn. yıllarını bloğa adamış Blog hocam böyle bir topluluk kurup seçseydi yine katılırdım. Ve hatta ben seçilmem arkadaş diyenler de katılırdı eminim. Seni yılın bloğu seçtim dediklerinde de gururla kabarırlardı. Ben o kişilerle blog hocamı kesinlikle bir tutmuyorum. (Çünkü bloghocam saygısını ve kalitesini hiç bir zaman bozmadı) Ama ortada kazanılmış bir deneyim varsa ben yeni blogger olarak kendimi sınamak isterim...(BURADA DA ONLAR DA KİMMİŞ BEN SEÇİLMEM ARKADAŞ DEMEM)

    Eğer söz konusu bu çalıştaydaki veya çalıştay yanlısı bazı kişilerin tutumu deseydiniz sonuna kadar haklısınız derdim. Edilen hakaretleri de doğru bulmuyorum. Bu çalışaydaki bir kişiyi aylar önce mütevazi olmadığı için okumaktan vazgeçmiştim. (Bence yapılması gereken sadece buydu)

     Bu platformun duruşunu ve bazı kişilerin sergiledikleri tutumu beğenmiyorum deseydiniz şu an bu yazıyı yazmamış olurdum. Ancak durup da BEN SEÇİLMEM derseniz işte orada ipler kopuyor. Eğer bu arkadaşların işlerini beğenmiyorsanız takip etmez, ilgilenmezsiniz. Siz ilgilenmediğiniz sürece onlarında ne yaptıkları sizi ilgilendirmez zaten. Sonuçta ortada suça teşvik eden bir muhabbet yoksa biz bunu can borcu gibi göstermeyelim lütfen hele ki ben seçilmem lafının arkasına hiç sığınmayalım. Böyle bir işlevsellik içine girdilerse bile bana veya birilerine hakaret etmedikleri sürece onların alanlarına girmem. İster gelecek vaad edeni seçsinler isterse başlarına kral olacağı. Kimseyi bunu yaptığı için eleştirmem. Ama ortada bir hakaret yada kabalık varsa (ki var) işte o zaman yapan şahsı eleştiririm. Yine bu oluşuma laf etmem.

    Kim bana katılır kim katılmaz hiç umrumda değil. Birileri beni poh pohlasın diye yazmıyorum. Her türlü yoruma da saygı çerçevesinde olduğu sürece açığım. Yeter ki bana ben kimseye kendimi seçtirmem de ondan başvurmadım gibi cümleleri israf etmesinler...


Not : Ben bu yazımı sabah yazdım. İnternetim bittiği için yeni paylaşmak zorunda kaldım. Paylaşmadan önce de bu şahane yazıyla karşılaştım.

Sosyal medya kafe Sibel hanımın bu konu hakkındaki görüşlerini merak ediyorsanız buyrun...

Ve sevgili Beyda'nın hakarete karşı verdiği desteği okumak için de tık tık...

Suç kişisel olduğu gibi bu durumda (hakaret konusu) kişiseldir. Ve ne bir olaya ne de bir topluluğa pay edilemez.

GÜNCELLEME; TERBİYESİZLİKLE AKIL DERECESİ ARASINDA MEKİK ÇEKEN ARKADAŞLAR VAR. HAKETTİĞİNİ GÖRMÜŞ DİYOR VE KONUYU KAPATIYORUZ...

Kişisel blog- Annesinin Prensesi 🌈

37 yorum:

  1. Senin başına gelenleri biliyordum ama bu çalıştaymış, tartışmaymış filan hiç bilmiyorum bunları. gerçek hayatta olduğu gibi burada da arkadaş iş çevirme, dedikodu yapma vs gibi türlü türlü işler çevriliyor demek ki. Valla ben herkesin çabasını kendine göre değerli buluyorum. Ancak b*k atmaya çalışanlara da pek saygı duyamıyorum. (Ağzımı bozdum, kusura bakmayın ama doğruya doğru.)

    Ellerinize sağlık. Söylediklerinizde çok haklısınız. Sanırım blog dünyasının samimiyetinin de bir sınır varmış. Yazık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet özellikle herkes kendini ninetten sanıyor ya işte orası kırılma noktası oluyor canım. Yüzyıllardır bilinen bir gerçek var ki ne küçük dağları ne de büyüklerini bu şahısların yaratma gibi bir imkanları yok. Bu neyin kendini beğenmişliği.

      Kesinlikle emek harcayıp bir şeyler yapmak isteyenlere bende köstek olmam. Beğenmiyorsam desteklemem ama yerici davranışlarda bulunmam. Bir ton hakaret etmem mesela. Edersem de böylelerine ederim.

      Teşekkür ederim yorumun için Rorocum.

      Sil
  2. Neticede blog dünyası akademik bir ortam değil, isteyen istediğini yazsın, paylaşsın, okuyan okur, okumayan okumaz. Dünya meselesi değil, böyle bir oluşumdan haberim bile yoktu benim bu tartışmalar çıkana kadar. Kimse kafasına takmasın arkadaşlar, üretmeye devam 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha bence de Sevda abla. Takmaya deer bir durum yok aslında. Bazı kişilerin kendilerini çok fazla önemsemesinden ve bana kimse hayır diyemez tavırlarından meydana geliyor bu tartışmalar. :)

      Teşekkür ederim yorumun için 😘

      Sil
  3. Ne çalıştay mış arkadaş,ben blog aleminde bayağı bayağı kendi halinde takılıyormuşum bunu anladım.😂Bu yazılar sayesinde öğrendim bende^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen bence yine aynı şekil de devam et canım. Yoksa Alim Allah yazını beğenmeyenlerin damarlarına basarsın falan. Bos boş konuşurlar sonra. Gerek yok 😀

      Sil
  4. Çalıstay mııı ne çok geri kalmişim olaylardan ablacığım ya :)) sayende ögrendim bir gidip bakayim kimmis bu juriler:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Git canım git. Gayende güzel bir yer. Sen bakma orada burada boş boş konuşanlara :)

      Beni kimse seçemez falan ayağı yapmazsın sen 😘 Allah burnu bir metre hava da olanlardan korusun insanları 😀

      Sil
  5. Bende blog dünyasında yeniyim ilk defa böle bi çalıştay ın olduğunu öğreniyorum vallah :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha durrr neler neler öğrenceksin canım. Malum burada da kötü niyetli insanlar çoook. Elini sallasan çarparsın o derece :)

      Sil
  6. Emeğine sağlık canım. Dediğim gibi çalıştayla veya organizasyonla derdim yok. Ama iş çirkin saldırılara dönüşüyorsa hoş değil. Yazımın altına linkini ekledim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımm ben senin yazına katılıyorum. Sen bir bayanın haklılığını korumuşsun. Ama sence çirkin saldırıya uğrayanda çirkin saldırmadı mı? Bence çoook abarttı. Ne kadar da hırslanmış. Derdi büyük galiba 😀 teşekkür ederim Beyda'cım

      Sil
  7. Blog yazarları çalıştayına blogunu gönderen, tazecik Blogger olarak düşüncelerin benim için önemliydi.Ben de bu tip profesyonel oluşumların olmasından yanayım.Orada belirlenen kıstaslar yeni blog yazarları için uygulamaya koyulmuş.Yeni bloglara bir nevi motivasyon.Seçilmemiş olmakta blog yazarlığının sonu değil.Ben de uzun yıllardır yazmama rağmen blogumu göndermiş, sonradan katılım şartlarını okuduğumda 6 ay ve 2 yıl arasındaki blogları kapsadığını görünce durumu daha net anladım.Yeni bloglara tepeden bakma söylemlerinin aksine yeni bloglara destek var projede.Tüm düşüncelerimi uzunca bir yazı ile blogumda paylaştım.Jüriler hayatımızın her alanında oldu.Dünyaca ünlü güzellik yarışmaları bile jüriler tarafından seçildi.Olayları gözlemlemeye devam ediyorum.Ortaya bir tartışma atılmışsa herkesin düşüncesine saygı duyulmalı ve sadece kendine yandaş arıyormuş gibi bir izlenim bırakılmamalı.Çok ince detaylar var ki maalesef insanların samimiyeti konusunda emin olamıyorum yazımı yayımladıktan sonra daha iyi anladım.Senin yazdıklarını her zaman içten ve samimi bulduğum için severek okuyorum yazılarını ve okumaya devam edeceğim. Sevgiler Özlemcim.(Linkini ekledim) Özelden görüşmek isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendine yandaş aramak ne kadar güzel bir kelime canım. Yandaş olmayanlara da bir ton laf söylemek var mesela işin içinde. İnsanlar ne kadar da kendilerini önemsemişler. Oysaki hepi topu bir metrekarelik alanı kaplıyorlar.

      Ben daha önceki yazılarımda da dediğim gibi kimseye eyvallahım yoktur. Haklıysa haklı haksızsa haksız. Umarım bir gün senin benim gibi diğer insanlar da böylelerini poh pohlamaz. Böylelerinin yaptığı çirkin yanıtların yanında olmazlar.

      Seni tebrik ediyorum bu güzel davranışın için. Gerçekten özü sözü bir insanmışsın. Benim konum ne çalıştay ne de hakaret. İkisi de umurumda değil. Ama seçilmem diyen kendini beğenmişlere de birinin laf etmesi gerekiyordu bence. Kaldı kı çalıştayın da söylenildiği kadar kötü amaçlar taşıdığını düşünmüyorum.

      Teşekkür ederim Sibelcim. Bende senin hanımlığını terbiyeni çok seviyorum. Samimiyetine de inanıyorum ve severek okuyorum. Sevgilerimle...

      Sil
  8. çalıştay mı ? heyy neler oluyor orada ;)))

    YanıtlaSil
  9. Ayyy vallahi de vakit kaybı bu çalıştaylar gelecek vadedenmiş vadetmeyenmiş. Yahu biz, biz bize güzeliz. Benim de bir deneyimim oldu ama tövbe ettim gibi bir şey. Dışını güzel süslüyorlar da sadece dışı var. Zaten o ekiple kim çalışmaya çalıştıysa hep bir problem çıkıyor. Tesadüf olamaz yani. Buradan anlamak lazım. Neyse canım sağlık olsun. Sen yazmaya devam et biz de okumaya. :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım sorun bunlar değil ama ben seçilmem diyenlere laf ediyorum. Bak mesela sende seçilmek için kendi linkini yolladin. Sen onlar kim ki beni seçecek gibi söylemlerde bulunmadın.

      Aslında ben çalıştayın güzel fikir olduğunu ama üslubun güzel olmadığını düşünüyorum. Buda şahısların kişisel tavırlarından dolayı oluyor. Neyse konu kapandı gitti. Teşekkür ederim canım 😄

      Sil
  10. Uzun zamandı yoxdum buralarda. Bir şeylər olur deyəsən. Çox anlayamadım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ummancım kalbimin sahibi :) boşver sen yazını yaz özledik valla güzel iç açan yazılarını. :)

      Sil
  11. güzel bir eleştiri yazısı olmuş,böyle güzel eleştirilere herkesin ihtiyacı var..emeğinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu arada yeni blog temanız hayırlı uğurlu olsun..güle güle kullanın..🙂

      Sil
    2. Keşke herkes adaletli bir şekilde eleştirebilse :)

      Teşkkür ederim. Ben pek beğenmedim ama değişiklik olsun dedim. Zaten anlamiyorum böyle şylerden :)

      Sil
  12. Neler olmuş yaa o.o Bana göre herkesin yazdıkları ve kendi blogu, blog sahibine göre kıymetlidir ve değişilmezdir. Bir üçüncü şahsın değerlendirmesine ya da oylamasına gerek yoktur. Herkes istediğini yazsın tabii bir saygı çerçevesinde. Emeğine sağlık, konuya iyi değinmişsin. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ama değerlendiren sen blog linlini gönderirsen değerlendiriyor. Tepeden inme dur ben şu bloğu bir değerlendireyim demiyor ki. İsteyen katılıyor ve bende katılmıştım. Bence yıllardır blog yazanların bizim gibi yenileri değerlendirip önerilerde bulunmasında bir sakınca yok.

      Teşekkür ederim yorumun için. :)

      Sil
  13. Bende uzak kalmışım galiba bu konulardan 🤔☺️

    YanıtlaSil
  14. Dün Sibel de yorumun da okumuştum yazı hazırladığını eline sağlık.
    Saygısızlık, hırs,kibir içermeyen tüm bloglar ve yazarları baş tacımdır baba mirası paylaşmaya dönmesin tek:))) Fikirlerin yazılması iyi, okuyup kararını verir herkes.
    Sevgilerimle canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saygısızlık, hırs ve kibir girdi işin içine hatta hakaret de dahil ablacim..

      Aynı baba mirasına da döndürdüler evet. Yandaş olmayanlara laflar söylediler mesela. Ama umurumda mı değil. Kimsenin yanlışına susmam. :)

      Teşkkür ederim yorumun için. Sevgilerimle abla 😘

      Sil
  15. ABLAĞĞĞĞ ABLAĞĞĞĞĞ ya yukarıda biri şey demiş ona şiddetle katılıyorum 'Sonuçta burası akademik bir ortam değil' çok haklı! benim anlamadığım olay bu çalıştay bilmem ne yani kim seçmiş bunları da birilerini seçebilme hakları olduğunu savunuyorlar. Amaaan onlara ve seçtikleri kişilere başarılar dilerim. Ben kendi blogumda eğlenceme bakarım arkadaş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunlar yıllarını bloğa adamış kişiler canım. Toplanıp böyle bir oluşum yapmışlar. Ve sen istersen seni seçiyorlar durduk yere değil yani :) ben böylelerine destek olunmasa bile köstek olunması taraftarı değilim. Hele ki hakaretler ederek.

      Seçilme konusuna gelince de hayatta seçmek de seçilmek de gayet normal. Asıl kibirlilik çok tehlikeli bence. Ben jüriye bloğumu gönderdim diye yok ben kendimi seçtirmem diyenlere bu yazıyı yazdım. Kimsenin boş boş konuşmaya hakkı yok. Hele ki benim hareketlerim üzerinden. Hiç de hakları yokken.

      Sil
  16. heeeey net mi gitti yineeeee yoksuuun.

    YanıtlaSil
  17. Çalıştay'ın yapılabilirliği bence önemli bir başarı, üçüncüsünün yapılmış olması da daha önemli. gelecek zamanlarda daha da gelişerek devam edeceği ve etmesi taraftarıyım. hata ve kazalar yaşanabilir her yolculukta olduğu gibi. Ancak özele indirgenmesi ve kişilerle uğraşılması da doğru bir davranış değildir diye düşünüyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abi yorumun çok çok önemliydi. Gerçekten çok teşekkür ederim. Bencede bir kişinin veya kisilerin yaptığını herkese yüklemek hos degil. Bende daha iyi seyler olacagini umuyorum yorumun icin de tekrsr tesekkür ederim :)

      Sil

OKUYUPTA YORUM YAZMAYANLARIN BURUNLARI AKSIN 😋